COVID-19 MOCNO ODCISKA PIĘTNO NA PRZEMYŚLE OPONIARSKIM

Spadek sprzedaży na rynek we wszystkich segmentach opon odnotowali w pierwszym półroczu 2020 roku producenci i importerzy opon w Polsce.

Tak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO), uzyskanych od Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).


Zobacz relacje:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Największe zmniejszenie sprzedaży zanotowano w kategorii opon do samochodów lekkich dostawczych (-32 proc.) oraz SUV (-28 proc.). Wpływ globalnej pandemii koronawirusa COVID-19 na sprzedaż opon jest wciąż bardzo widoczny.

– Przemysł oponiarski powoli wraca do normalnego funkcjonowania, po okresie mocno zachwianego działania w związku z pandemią COVID-19. Drugi kwartał 2020 roku był zdominowany przez intensywne wysiłki przemysłu oponiarskiego mające na celu reakcję na bezpośrednie i pośrednie skutki pandemii. Większość producentów opon wdrożyło plany działania, które uwzględniały tę wyjątkową sytuację i gdzie nadrzędnym priorytetem wciąż pozostało zdrowie i bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Jednocześnie dołożyliśmy wszelkich starań, aby spełniać potrzeby wszystkich naszych klientów. Biorąc pod uwagę te szczególne warunki rynkowe, wyniki drugiego kwartału – a szczególnie z czerwca – wykazywały jednak pozytywną zmianę trendu sprzedaży. Ponieważ jest to globalny rynek, jego odbudowa nie zależy tylko od poprawy sytuacji gospodarczej poszczególnych krajów europejskich. Działamy wszyscy w systemie naczyń połączonych i międzynarodowych łańcuchów dostaw. Niewątpliwie, w kontekście drugiego półrocza, potrzebne są przygotowane z wyprzedzeniem plany rządowych działań wspierających oraz dobrze przemyślane strategie działań uwzględniających zarówno bezpieczeństwo epidemiczne, jak i gospodarcze – mówi Andrzej Włodarczyk, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.