W Barcelonie odbyła się prezentacja nowej opony letniej ContiPremiumContact 5 ze stajni Continental. W trakcie spotkania skoncentrowano się na tych właściwościach bieżnika, które zostaną uwzględnione na obowiązującej od listopada tego roku etykiecie opony.
Nowa opona Continental zdała test bez problemu. Podczas prezentacji niemieccy inżynierowie omówili te elementy konstrukcyjne opony, które przyczyniają się do skrócenia drogi hamowania, zmniejszenia oporów toczenia i redukcji emisji hałasu.
Dzięki zastosowaniu krawędzi 3D drogę hamowania na mokrej nawierzchni skrócono aż o 15 procent w stosunku do wcześniejszej wersji opony. Natomiast połączenie elastycznego barku i wzmocnionej stopki opony skutkuje zauważalną poprawą komfortu jazdy, wydłużonymi o 12 proc. przebiegami oraz zmniejszonymi o 8 proc. oporami toczenia.
Tak znaczne poprawienie kluczowych dla bezpieczeństwa parametrów opony nie dziwi Andrzeja Mazura, Brand Managera Continental Opony Polska.
– Naszym inżynierom udało się w optymalny sposób połączyć wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne wykorzystane i sprawdzone we wcześniejszych modelach opon letnich Continental. Najwyższe noty uzyskane za hamowanie i prowadzenie na mokrej nawierzchni oraz doskonała przyczepność w trakcie pokonywania śliskich zakrętów zapewniły nowej oponie pierwsze miejsce w rankingu ADAC. Wszyscy uczestnicy prezentacji mogli przekonać się o doskonałych właściwościach nowej ContiPremiumContact 5 podczas indywidualnych przejazdów odbywających się na trzech specjalnie wytyczonych trasach – stwierdził Andrzej Mazur.
Przedstawiciele Continental prezentując swój najnowszy bieżnik, zwrócili uwagę na jeszcze jedną istotną właściwość opon ContiPremiumContact 5. Specjalistom firmy udało się bowiem sprawić, by poziom hałasu podczas pracy bieżnika nie przekraczał granicy 105 dB przy 4 oponach i 80 km/h.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.