Continental zaprezentował 14 czerwca 2023 r. najbardziej zrównoważoną oponę w swojej historii – UltraContact NXT.
Została ona wykonana z materiałów odnawialnych, przetworzonych i certyfikowanych według standardu ISCC PLUS, stanowiących nawet do 65% całkowitej zawartości.
Zobacz także:
MICHELIN: PROEKOLOGICZNA TECHNOLOGIA Z ATLANTY DO OLSZTYNA
Połączenie tak wysokiego udziału materiałów zrównoważonych z maksymalnym poziomem bezpieczeństwa i wydajności sprawia, że Continental jest pierwszym producentem wprowadzającym na rynek oponę o wysokim udziale materiałów zrównoważonych, spełniającą jednocześnie maksymalne wymagania etykiety UE dotyczące opon. Wszystkie 19 dostępnych rozmiarów otrzyma najwyższą możliwą ocenę („A”) w zakresie oporu toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego.
Opona UltraContact NXT dostępna będzie dla dystrybutorów w Europie już w lipcu.
W Continental bezpieczeństwo, wydajność i zrównoważony rozwój idą w parze. Opona UltraContact NXT spełnia nasze ambitne cele zrównoważonego rozwoju. Ta innowacja stanowi znaczący krok naprzód i dowodzi naszej technologicznej przewagi oraz silnego zaangażowania w zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo. Dzięki swojej imponującej wydajności, opona UltraContact NXT wznosi zrównoważony rozwój na kolejny poziom – mówi Ferdinand Hoyos, Head of Business Area Replacement Tires EMEA w Continental.
W zależności od rozmiaru opony, UltraContact NXT wykonana jest w 65% z materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu i posiadających certyfikat bilansu masy. Materiały odnawialne stanowią maksymalnie 32%. Udział materiałów przetworzonych wynosi do 5%. Ponadto, Continental pozyskał materiały certyfikowane według standardu ISCC PLUS w ilości do 28% z surowców biologicznych, bio-cyrkulacyjnych i/lub cyrkulacyjnych.
Continental kontynuuje swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, dążąc do minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości, wydajności i bezpieczeństwa. Wprowadzenie UltraContact NXT stanowi znaczący krok naprzód w realizacji tych celów, ustanawiając nowe standardy dla opon zrównoważonych.
Opona UltraContact NXT dostępna będzie dla dystrybutorów opon w Europie już w lipcu. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i wysokiemu udziałowi materiałów zrównoważonych, opona ta nie tylko przyczyni się do ochrony środowiska, ale również zapewni kierowcom optymalną wydajność i bezpieczeństwo na drodze. Continental pokazuje, że można osiągnąć zrównoważony rozwój bez kompromisów w innych aspektach produkcji opon.
Materiały odnawialne obejmują krzemionkę pochodzącą z odpadów rolniczych
Materiały odnawialne stanowią do 32% składu opony UltraContact NXT. W ich skład wchodzą żywice oparte na odpadach pochodzących z przemysłu papierniczego i drzewnego. Zastosowane w oponach żywice umożliwiają stosowanie wyjątkowo elastycznych związków, poprawiających przyczepność materiału. UltraContact NXT zawiera krzemionkę pochodzącą z popiołu łusek ryżowych. Jest ona odpadem rolniczym, który może być przetworzony na krzemionkę za pomocą nowego, mniej wymagającego energetycznie procesu. Krzemionka pomaga zoptymalizować cechy takie jak przyczepność, opór toczenia i żywotność opony. Jak we wszystkich oponach, również w przypadku UltraContact NXT kluczowym materiałem pozostaje naturalna guma. Jest ona niezbędna, ponieważ zapewnia najwyższe właściwości wydajnościowe opony ze względu na swoją wysoką wytrzymałość i trwałość.
Logo „Contains recycled materials” podkreśla użycie surowców odnawialnych
Specjalne logo „Contains recycled materials” na ścianie bocznej opony UltraContact NXT podkreśla użycie surowców odnawialnych w tej linii opon. Udział materiałów z recyklingu wynosi do 5%. Obejmuje on odzyskany materiał gumowy, pochodzący z mechanicznie przetworzonych zużytych opon. Dodatkowo, Continental wykorzystuje w oponie UltraContact NXT stal pochodzącą z recyklingu. Zastosowana została również zaprezentowana wcześniej innowacyjna technologia ContiRe.Tex. Generuje ona wysokowydajne włókna poliestrowe wzmacniające konstrukcję opony poprzez recykling butelek PET, które w przeciwnym razie trafiłyby do spalarni lub na wysypiska. Dzięki technologii ContiRe.Tex, Continental opracował bardziej energooszczędne i ekologiczne rozwiązanie, które umożliwia recykling od dziewięciu do piętnastu plastikowych butelek na każdą oponę, w zależności od jej rozmiaru. Continental dąży do osiągnięcia w pełni cyrkularnej produkcji opon do 2050 roku.
Materiały z certyfikatem bilansu masy obejmują pozyskaną w sposób zrównoważony gumę syntetyczną i sadzę
W przypadku UltraContact NXT, Continental używa do 28% materiałów certyfikowanych według standardu ISCC PLUS z bilansem masowym. Są to zrównoważona guma syntetyczna i sadza wykonane z surowców pochodzących z biologicznych, bio-cyrkulacyjnych i/lub cyrkulacyjnych źródeł. Guma syntetyczna jest składnikiem definiującym parametry nowoczesnych opon samochodowych, ponieważ jej właściwości można dobrać do konkretnego zastosowania. Czarny węgiel jest stosowany w związku gumowym w celu optymalizacji stabilności, wytrzymałości i trwałości opon. Mechanizm bilansu masowego certyfikowany przez ISCC PLUS zapewnia przejrzystość i możliwość śledzenia w całym łańcuchu dostaw, znacząc pochodzenie i cechy surowców, weryfikując zgodność z kryteriami zrównoważonego rozwoju i certyfikując wynikowe produkty.
Systematyczne dążenie do większego poziomu zrównoważenia
Continental nieustannie pracuje nad rozwojem innowacyjnych technologii oraz zrównoważonych produktów i usług w całym łańcuchu wartości, począwszy od pozyskiwania zrównoważonych materiałów, aż po recykling zużytych opon. Do roku 2030 roku producent ogumienia klasy premium zamierza osiągnąć udział odnawialnych i przetworzonych materiałów w swoich oponach na poziomie ponad 40%. Continental kontynuuje wysiłki w kierunku osiągnięcia 100% udziału materiałów zrównoważonych we wszystkich produktach oponiarskich, a cel ten ma zostać osiągnięty najpóźniej do roku 2050. UltraContact NXT jest ważnym krokiem w realizacji ambicji zrównoważonego rozwoju oraz dążeniu do tytułu najbardziej postępowego producenta opon, zgodnie z programem strategicznym Wizja 2030.
Dostępna dla wielu modeli samochodów wszystkich typów napędu
UltraContact NXT jest kontynuacją udanej rodziny opon UltraContact, która została wprowadzona przez Continental w 2022 roku. 19 rozmiarów opony UltraContact NXT zastąpi dotychczasowe modele UltraContact. Continental stopniowo wprowadzać będzie oponę UltraContact NXT na rynek europejski, a pierwsze rozmiary dostępne będą dla dystrybutorów w Europie już w lipcu.
Ogumienie UltraContact NXT zostało zaprojektowane zarówno dla samochodów elektrycznych, jak i spalinowych, oferując najwyższą efektywność zgodnie z etykietą oraz optymalną wydajność przebiegu. Najbardziej zrównoważona seria opon Continental zostanie oznaczona logiem „EV Compatible” i oferowana będzie dla wielu popularnych samochodów, takich jak Kia Niro, Volkswagen ID.3, Mercedes-Benz EQA, Tesla Model 3, Audi Q4 E-TRON, Skoda Octavia, Volkswagen Golf 8 czy Audi A3.