Continental prowadzi badania nad rozwiązaniami technicznymi, które umożliwią automatyczną regulację ciśnienia w oponach pojazdu będącego w ruchu.
Zwiększenie ciśnienia pozwoli obniżyć opory toczenia, dzięki czemu będzie można zminimalizować zużycie paliwa na dłuższych trasach.
Zobacz relacje:
Da się także ograniczyć ryzyko aquaplaningu w czasie ulewnych deszczy. Inną opcją jest zmiana poziomu ciśnienia w oponach w celu zoptymalizowania bieżnika w zależności od konkretnych wymagań.
Zmianą ciśnienia w oponie sterują mikroprocesory. Samo ciśnienie jest regulowane przez mikro sprężarki wbudowane w koła. Dzięki temu można je dostosować do warunków drogowych w ciągu zaledwie kilku minut, nawet bez konieczności zatrzymywania się, zmieniając parametry opony ze „sportowych” na „ekonomiczne” lub „komfortowe”.
Ponieważ różnice ciśnienia dla danych parametrów opon wynoszą tylko kilka dziesiątych bara, nawet małe sprężarki mogą w wystarczającym stopniu dopompować opony lub usunąć nadmiar powietrza.
Nowy system DynamicPressure jest częścią scenariusza mobilności przyszłości koncernu Continental AG. Z takim rozwiązaniem na pokładzie, pojazdy poruszające się w konwojach (car platooning) lub jeżdżące autonomicznie, mogłyby dostosowywać automatycznie ciśnienie do warunków drogowych, bez konieczności zatrzymywania się.
Umożliwi to znacznie prostsze i wygodniejsze użytkowanie, co ważne zwłaszcza w przypadku taksówek, minibusów, lub pojazdów autonomicznych, które mogą być w ruchu prawie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Takie rozwiązanie przyniesie również oszczędności finansowe operatorom flot, ponieważ pojazdy będą eksploatowane z mniejszą liczbą przerw i postojów, co czyni je bardziej ekonomicznymi oraz bardziej przyjaznymi dla środowiska i bezpieczniejszymi w obsłudze.
To właśnie sprawia, że rozwiązanie Continental DynamicPressure jest niezbędnym elementem, aby w przyszłości osiągnąć mobilność zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju.