Continental udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji.
Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej usprawnić zarządzanie ogumieniem we flotach poprzez wykorzystanie danych z cyfrowego monitoringu do bieżącej konserwacji opon.
Zobacz relacje:
Odkąd w 2013 roku Continental wprowadził na światowy rynek czujniki ContiPressureCheck monitorujące w czasie rzeczywistym parametry opony, firma wciąż udoskonala zaawansowane rozwiązania cyfrowego monitoringu opon, które w znaczący sposób poprawiają bezpieczeństwo jazdy oraz efektywność flot. I tak z myślą o firmach transportowych powstała platforma ContiConnect – kompleksowe narzędzie do zdalnego monitoringu ciśnienia i temperatury opon całej floty.
Dostępny na 11 europejskich rynkach, w tym również w Polsce zintegrowany system składa się z różnych komponentów, które monitorują, przetwarzają oraz przesyłają dane dotyczące ogumienia, a także umożliwiają ich analizę i interpretację.
Nowe możliwości
Udostępniona aktualizacja ContiConnect wprowadza więcej opcji indywidualnych konfiguracji w portalu internetowym, który zapewnia operatorom flot ciężarowych i autobusowych nieograniczony dostęp do aktualnych informacji o stanie ogumienia wszystkich pojazdów wraz z usługą powiadamiania o awariach. Cała aplikacja zyskała nowy bardziej przyjazny dla użytkownika wygląd poprawiający jej funkcjonalność.
– Nowe funkcje wprowadzają zmiany zainspirowane współpracą z użytkownikami ContiConnect. Menadżerowie flot i warsztatów zyskali nowe narzędzia, które usprawniają codzienną pracę oraz skracają do minimum czas poświęcany na obsługę ogumienia, równocześnie mając pewność, że informacje o stanie ogumienia trafiają natychmiast tam, gdzie powinny – powiedział Krzysztof Otrząsek, Digital Solutions CVT Manager w Continental Opony Polska.
Z poziomu platformy internetowej każdy użytkowników może teraz indywidualnie dostosowywać reguły powiadamiania o ciśnieniu i temperaturze w oponach, ustalając dowolne wartości progowe, tworzyć listy zadań umożliwiające sprawne dokonywanie przeglądów serwisowych przez pracowników warsztatów, eksportować dane umożliwiając przeprowadzenie zindywidualizowanych analiz oraz przetwarzanie danych w innych systemach.
System został też wzbogacony o nowego asystenta wspierającego precyzyjne pompowanie kół niezależnie od ich temperatury, jak również opcję ręcznego przesyłania danych do portalu internetowego – ContiConnect Light. Dzięki temu można monitorować parametry opon bez stacji monitorującej Conti Yard Reader i zintegrowanej telematyki.
– Informacje zwrotne od użytkowników platformy ContiConnect są bardzo ważne dla dalszego rozwoju tej technologii i funkcjonalności systemu, które w jak największym stopniu staramy się dostosowywać do potrzeb zarządców flot użytkowych. Udostępniona aktualizacja jest odpowiedzią na zgłaszane nam potrzeby użytkowników. W przyszłości planujemy jeszcze bardziej skoncentrować się na współtworzeniu z nimi naszych usług, aby maksymalnie zwiększyć wartość, jaką możemy zaoferować klientom w postaci cyfrowej platformy monitorowania opon – mówi Karim Fraiss, kierownik działu Marketingu, Operacji i Rozwiązań Cyfrowych w Continental Commercial Vehicles Tires.
Przyszłość monitoringu opon
Aktualizacja platformy ContiConnect to dopiero początek nowości, jakie Continental przygotował dla klientów flotowych. W drugim kwartale 2019 roku na rynek trafi rozwiązanie ContiConnect Live. Jego największą zaletą jest niezwłoczne informowanie operatorów flot pojazdów ciężarowych i autobusów o pojawieniu się problemu z temperaturą lub ciśnieniem w oponie – nawet wtedy, kiedy pojazd jest w trasie.
Dane z czujników zamontowanych w oponach są przesyłane do serwerów i wyświetlane w portalu internetowym przez aplikację ContiConnect Driver. Przed końcem tego roku aplikacja będzie w stanie wyświetlać informacje o oponach na urządzeniach Daimler Fleetboard i TomTom Telematics oraz innych urządzeniach z systemem Android, takich jak smartfony i tablety – początkowo znajdujących się tylko w kabinie kierowcy.