Continental zaleca, aby operatorzy autobusów w odpowiednim czasie wyposażali w opony zimowe swoje autobusy dalekobieżne. Odpowiedni dobór opon zaprojektowanych z myślą o danych warunkach użytkowania może mieć decydujące znaczenie dla kondycji firmy. Autobusy grzęznące w śniegu lub blokują oblodzone drogi, stanowią zagrożenie dla życia ludzkiego i narażają operatorów na niepotrzebne koszty.
W ubiegłych latach ciężkie i niezwykle długie zimy, z dużymi opadami i niskimi temperaturami pokazały, że odpowiednie opony zimowe mają istotne znaczenie nie tylko w rejonach wyżynnych i górzystych, ale także na nizinach. Opony muszą spełniać konkretne wymagania, aby autobusy mogły bezpiecznie jeździć w każdych warunkach zimowych, na ubitym śniegu, błocie i lodzie. Zalicza się do nich dobra przyczepność, dobre prowadzenie, precyzyjna reakcja na ruchy kierownicy, bezpieczne hamowanie na śniegu i lodzie i maksimum osiągów nawet na suchych nawierzchniach. Jednocześnie, opony do autobusów powinny zapewniać wysoki poziom komfortu i zapewniać niskie zużycie paliwa.
Opony zimowe Continental HSW2 Coach spełniają wszystkie te kryteria, mogą być montowane na wszystkich osiach busa. Podstawę stanowi karkas, wykorzystywany także w oponach Continental do ciężarówek. Karkas posiada czterowarstwowy trójkątny pas, zmodyfikowaną stopkę ze wzmocnieniem ze stalowego kordu oraz specjalny kontur. Wszystkie opony tej generacji posiadają opatentowaną przez Continental technologię AirKeep. Bardzo ciasna struktura molekularna warstwy butylowej ogranicza stopniowe uchodzenie powietrza z opony nawet do 50 procent. Inżynierowie Continental dodali również wzmocnienie w postaci splotu stalowego kordu, aby opona jeszcze lepiej przylegała do felgi, zmniejszając tym samym ruch na jej kołnierzu. Taka kombinacja zapewnia duże przebiegi, niski opór toczenia i więcej możliwości bieżnikowania.
Karkas jest sztywniejszy. Daje to wyraźnie większą objętość powietrzną, co znacznie zwiększa wartość znamionową obciążenia oraz przebiegi opony. Co więcej, niepożądane ruchy względne opony, mające wpływ na jej żywotność, ulegają zredukowaniu.
W porównaniu z oponami do samochodów osobowych, opony do pojazdów użytkowych generalnie zawierają dużą ilość kauczuku naturalnego, który zapewnia maksymalną elastyczność w każdej temperaturze. Opony zimowe wykorzystują nawet mieszankę opartą wyłącznie na kauczuku naturalnym, gdyż ten twardnieje dopiero w temperaturach poniżej -60°C. W połączeniu z zimowym bieżnikiem, lepsza przyczepność jest bardzo zauważalna, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C.
Bieżnik opon zimowych Continental posiada specjalnie skonfigurowany skład mieszanki oraz liczne rozbudowane lamele o trójwymiarowej geometrii. Dla HSW2 Coach Continental wybrał strukturę zamkniętego żebra. Dzięki temu udało się zredukować hałas bieżnika, również podczas długich podróży. Szerokie żebra ramienia przeciwdziałają siłom bocznym — zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów — zapewniając tym samym optymalną kontrolę kierunkową. Ponadto, dzięki nim, opony zimowe zużywają się równomiernie.
Dzięki specjalnej kombinacji struktury opony, składu mieszanki i konstrukcji bieżnika, możliwe było poprawienie osiągów nawet na suchych drogach i znaczne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Ponadto, Continental zwiększył komfort jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania autobusów wyposażonych w opony zimowe. Uprzedzenia związane ze zwiększonym zużyciem paliwa, słabszymi osiągami i krótszą żywotnością należą już zatem do przeszłości dzięki tym nowoczesnym, zaawansowanym oponom zimowym.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.