Podczas Continental Construction Innovation Day, które odbyły się w Maladze, Continental zaprezentował kompleksową ofertę rozwiązań dla pojazdów i maszyn budowlanych.
Wśród nowości znalazły się opony do samochodów ciężarowych Conti CrossTrac, ogumienie terenowe ContiEarth oraz usługi cyfrowe umożliwiające monitorowanie ciśnienia i temperatury w oponach.
Zobacz także:
W kwietniu Continental rozpoczął produkcję Conti CrossTrac, opon klasy premium przeznaczonych do najtrudniejszych zastosowań budowlanych, zarówno na drogach utwardzanych jak i w terenie.
– Prognozowany rozwój branży budowlanej przyczyni się do wzrostu zapotrzebowania na maszyny budowlane, a w rezultacie również na specjalistyczne opony. Nasza nowa seria Conti CrossTrac stanowi doskonałe uzupełnienie szerokiej oferty opon do zastosowań w trudnych warunkach panujących na placu budowy. Została opracowana w celu zapewnienia bezpiecznej, produktywnej, wydajnej i zrównoważonej logistyki budowlanej – powiedział Constantin Batsch, Vice President Truck Tyres Replacement EMEA.
Najwyższej jakości komponenty zastosowane w Conti CrossTrac, innowacyjny wzór bieżnika oraz wytrzymały karkas chronią oponę przed uszkodzeniami, wytrzymałość, zapewniając trwałość i trakcję w terenie oraz optymalne parametry użytkowe na drodze.
ContiEarth – opony terenowe
Błoto, piasek, skały, drogi nieutwardzone – na tak trudnych nawierzchniach musi radzić sobie ogumienie pojazdów i maszyn budowlanych. Do takich zastosowań Continental opracował serię ContiEarth – opony terenowe (OTR), z których każda ma specjalny wzór bieżnika dostosowany do specyficznych potrzeb oraz wymogów ładowarek, wywrotek czy spycharek wykorzystywanych w pracach wydobywczych i budowlanych.
Seria ContiEarth obejmuje dwie linie opon: EM-Master i RDT-Master, które są fabrycznie wyposażone w zintegrowane czujniki gotowe do współpracy z systemami monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck i ContiConnect.
Cyfrowe systemy monitorowania ciśnienia
Jedną z głównych przyczyn awarii pojazdów budowlanych jest niedopompowanie opon. Rozwiązaniem tego problemu są opracowane przez Continental cyfrowe systemy monitorowania ciśnienia w oponach: ContiPressureCheck dla indywidualnych pojazdów oraz ContiConnect dla flot.
Inteligentne czujniki przez cały czas mierzą temperaturę i ciśnienie od wewnątrz opony oraz przekazują dane, które wyświetlane są na pulpicie – na urządzeniu podręcznym, w kabinie kierowcy lub w portalu internetowym dostępnym dla nadzorujących flotę. Ponadto Continental oferuje ContiFleetCheck, czyli system monitorujący oprócz ciśnienia w oponie również głębokość bieżnika, przebieg, a także uszkodzenia ogumienia i stopień zużycia.
Dopełnieniem oferty jest system ContiFleetReporting, który zapewnia pełną analizę parametrów użytkowych opon całej floty.
ContiLifeCycle – dłuższa żywotność opon
Opony do samochodów ciężarowych Continental, w tym także nowej serii Conti CrossTrac, mają zapewniać efektywność kosztową przez cały okres eksploatacji, a nawet później – dotyczy to w szczególności karkasu. Cykl eksploatacji rozpoczyna się od nowej opony i trwa dłużej dzięki najwyższej klasy rozwiązaniom w zakresie bieżnikowania na zimno i na gorąco – odpowiednio ContiRe i ContiTread – które dają oponom nowe życie przy zachowaniu wysokich parametrów użytkowych.
Oprócz tego Continental zajmuje się również zarządzaniem karkasami: od kontroli i przechowywania przez zakup oraz transport, do ostatecznej utylizacji, jeśli zajdzie taka potrzeba.