CONTINENTAL: ODPOWIEDŹ NA NOWE WARUNKI I REGULACJE

Continental Opony Polska biorąc pod uwagę sytuację rynkową w sektorach motoryzacyjnych, zebrała i przeanalizowała wyniki badań by opracować wyzwania branży i prognozy na najbliższe lata.

Chodzi o polskie firmy z branży transportu kołowego. Mówiono o tym podczas konferencji on-line.


Zobacz także:

OPONY

UŻYTKOWE


 

Według raportu ICAN Research Nowe strategie na trudne czasy, opracowanego na zlecenie Continental Opony Polska, nowe regulacje unijne dotyczące redukcji emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe (za pomocą narzędzia VECTO), brexit i tzw. pakiet mobilności to trzy najważniejsze wyzwania, z jakimi musi zmierzyć się cała branża transportowa w Polsce w 2020 roku i najbliższych latach.

Continental już dziś oferuje rozwiązania i produkty – w tym ogumienie – mogące poprawić efektywność ekonomiczną flot i ułatwiające spełnianie coraz ostrzejszych regulacji rynkowych. Według analiz firmy, opony rzutują nawet na 40 proc. kosztów operacyjnych floty, na które składa się zużycie paliwa (30 proc.), koszty napraw i konserwacji (5 proc.) oraz cena samego ogumienia (5 proc.).

Nową linię opon Conti EcoRegional zaprojektowano więc specjalnie z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa, a w efekcie końcowym także emisji CO2.

– Ogumienie jest jednym z elementów branych pod uwagę w symulacji komputerowej VECTO – narzędzie to uwzględnia rozmiar opon i ich opory toczenia. Wprowadzając na rynek opony Conti EcoRegional, Continental odpowiada na wymagania stawiane przez Unię Europejską w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla przez pojazdy ciężarowe. Nowe modele Conti EcoRegional HS3 i Conti EcoRegional HD3 zapewniają niskie opory toczenia i zmniejszone zużycie paliwa zarezerwowane wcześniej dla opon dalekobieżnych, przy zachowaniu wydajności i przebiegów opon przeznaczonych do ruchu regionalnego Conti Hybrid HD3. Ogumienie Continental to efektywne ekonomicznie rozwiązanie dla flot, które pozwala ograniczać koszty, a także wnosi rzeczywisty wkład w realizację globalnych trendów eko – mówi Krzysztof Otrząsek, menedżer ds. flot i rozwiązań cyfrowych w Continental Opony Polska.

Optymalizacja kosztów drogą do ograniczenia emisji CO2

Zdaniem ekspertów firmy Continental, popyt na usługi transportowe w najbliższych kilku latach nie spadnie, nasili się jednak zainteresowanie zrównoważonym rozwojem, dzięki wykorzystaniu paliw alternatywnych, technologii cyfrowych do optymalizacji przebiegów oraz zaawansowanego ogumienia zapewniającego dłuższe przebiegi i niższe koszty eksploatacji, poprzez mniejsze opory toczenia i w efekcie niższe spalanie.

– Rozwiązania służące optymalizacji kosztów flotowych przyniosą firmom transportowym wyższe marże, a także przyczynią się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla, realizując w ten sposób założenia porozumienia paryskiego – powiedział Stanisław Rosół, dyrektor handlowy działu opon użytkowych w Continental Opony Polska.

– Z naszej ankiety przeprowadzonej wśród przewoźników jasno wynika, że kluczowymi elementami jakimi kierują się przy zakupie nowych pojazdów są koszty eksploatacji, cena i konieczność spełnianie norm. Wyniki ankiety pokazują, że firmy transportowe chętniej sięgają po rozwiązania przyjazne środowisku, jeszcze zanim staną się wymagane przez normy pod warunkiem, że poprawia to ich efektywność kosztową. Oferując produkt, który nie tylko spełnia normy, ale również zmniejsza koszty prowadzenia działalności, przyspieszamy pozytywny wpływ zmian na środowisko – wyjaśnia Krzysztof Otrząsek.

– Według wyników badania ICAN Research, digitalizacja jest kluczem przy opracowaniu nowych modeli biznesowych dla całej branży transportowej. Pozwala nie tylko usprawnić przepływ towarów, ale także realnie wpływa na wzrost efektywności floty – dodaje Stanisław Rosół.

Zastosowanie unijnego narzędzia VECTO do symulacji komputerowej jest pierwszym krokiem do wdrożenia nowego podejścia w transporcie, opartego o szczegółową analizę danych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, Continental uruchomił specjalną stronę internetową www.wszystkoovecto.pl zawierającą praktyczne informacje na temat najnowszych przepisów unijnych dotyczących emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe.

Polscy przewoźnicy muszą zmierzyć się z nowymi wymaganiami, aby utrzymać pozycję lidera rynku przewozów drogowych UE.

– Polskie firmy transportowe pozostaną liderami europejskich autostrad, ponieważ są w stanie stawić czoło wyzwaniom digitalizacji swojego biznesu. Rodzimi przewoźnicy są niezwykle elastyczni i potrafią się szybko dopasowywać do zmieniających się warunków gospodarczych. Widać to m.in. po działaniach optymalizacyjnych, podejmowanych jeszcze w niełatwym poprzednim roku oraz szczególnie wiosną 2020, już w trakcie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Muszą teraz wykorzystać swoją elastyczność, aby szybciej wdrożyć nowe modele biznesowe bazujące na narzędziach cyfrowych. Jestem przekonany, że z aktualnej sytuacji branża wyjdzie wzmocniona, a w przyszłości nasi klienci flotowi będą radzić sobie jeszcze lepiej niż dotychczas – podsumował Stanisław Rosół.