Podczas konferencji w Warszawie Continental zaprezentował najnowszą oponę zimową do samochodów kompaktowych i średniej wielkości – WinterContact TS 860.
W porównaniu do poprzedniego modelu, gwarantuje ona wyższy poziom bezpieczeństwa: zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania
na mokrych, pokrytych szronem, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.
Zobacz także:
Nowa opona WinterContact TS 860 jest następczynią ContiWinterContact TS 850. Dzięki udoskonalonej mieszance gumowej oraz nowej strukturze i technologii bieżnika, zapewnia o 5 proc. lepsze osiągi na mokrych jezdniach oraz o 4 proc. krótszą drogę hamowania na oblodzonych drogach. Ponadto zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia w warunkach zimowych.
Nowe opony to połączenie najlepszych doświadczeń Continental oraz innowacyjnych technologii opracowanych i wdrażanych przez niemieckich specjalistów. Zostały zaprojektowane z myślą o kierowcach, którzy poruszają się swoimi samochodami po drogach Europy Środkowej i Zachodniej – czyli tam, gdzie zimy są zazwyczaj mroźne oraz wilgotne, a częste deszcze i niskie temperatury tworzą ryzyko występowania gołoledzi.
Nowa mieszanka – większa przyczepność
W przypadku mokrych nawierzchni to skład chemiczny mieszanki ogumienia wpływa bezpośrednio na przyczepność i hamowanie. Dlatego, wykorzystywana
w oponie udoskonalona mieszanka gumowa Cool Chili została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewniać optymalne bezpieczeństwo – podczas pokonywania zakrętów czy nagłego naciśnięcia pedału hamulca. Mieszanka charakteryzuje się wysoką zawartością siliki o maksymalnej przyczepności.
Zawiera ona również specjalne żywice, które zapewniają odpowiednią elastyczność opony w niskich temperaturach, a tym samym szybsze hamowanie na mokrych, oblodzonych czy pokrytych śniegiem jezdniach. Nowością jest także łańcuch elastycznych polimerów, którego obecność daje zauważalną poprawę właściwości trakcyjnych na wszystkich rodzajach nawierzchni zimą.
Nowa technologia bieżnika
W efektywnym hamowaniu na oblodzonych i oszronionych drogach pomaga także specjalny wielokanałowy wzór lameli, czyli Technologia Liquid Layer Drainage. Podczas hamowania na pokrytych lodem jezdniach, pod bieżnikiem tworzy się cienka warstwa wody, tzw. film wodny, który znacząco zmniejsza kontakt opony z nawierzchnią, wydłużając tym samym drogę hamowania.
Dzięki zastosowaniu obwodowych lameli, które wspierają odprowadzanie wody do kanałów poprzecznych, a następnie głównych rowków bieżnika, film wodny jest szybciej usuwany spod opony, dzięki czemu droga hamowania znacząco się skraca. Nowością jest również zastosowanie technologii SnowCurve+ z trójwymiarowymi rowkami bieżnika. Dodatkowy rowek w ścianie bloków bieżnika zapewnia lepsze wczepianie się w śnieg, a tym samym lepszą trakcję i przyczepność na zaśnieżonych zakrętach.
Obecnie ogumienie jest dostępne w 36 rozmiarach, o średnicach od 14 do 17 cali. Poszerzenie oferty o kolejne 20 modeli zaplanowano na 2017 rok. Wszystkie rozmiary nowych opon WinterContact TS 860 uzyskały ocenę B, zgodnie z unijnym wymogiem etykietowania, dla kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni”.