Wprowadzając nową, letnią oponę UltraContact, przeznaczoną dla flot i klientów indywidualnych, Continental wychodzi naprzeciw trendom zmieniającej się mobilności współczesnego społeczeństwa.
To, co łączy te trendy, to dążenie do bardziej zrównoważonego rozwoju, przekładające się również na wymagania stawiane oponom.
Zobacz także:
Młodsi kierowcy, podobnie jak starsze pokolenia, pragną osobistej mobilności. Teraz jednak bardziej zależy im na mobilności niż na posiadaniu własnego samochodu. Oznacza to, że wzrasta zapotrzebowanie na car-sharing i wynajem samochodów. Pojazdy flotowe czy udostępniane w ramach car-sharingu, będą użytkowane bardziej intensywnie niż prywatne. Opony odpowiadające tym trendom muszą charakteryzować się długą żywotnością i wytrzymałością, jednocześnie spełniając wymagania dotyczące najwyższego możliwego poziomu bezpieczeństwa.
Równie ważnym trendem jest dynamicznie rozwijająca się elektromobilność. Znacząco wzrastać będzie udział samochodów elektrycznych we flotach i wśród użytkowników końcowych. W 2019 roku liczba sprzedanych na świecie pojazdów elektrycznych po raz pierwszy przekroczyła dwa miliony. Eksperci spodziewają się, że do 2025 r. rocznie będzie sprzedawanych około 14 milionów takich pojazdów, a do 2030 roku liczba rejestracji samochodów z napędem elektrycznym na świecie ma sięgnąć 25 milionów rocznie. Auta elektryczne wymagają zastosowania cichych opon, ponieważ hałas toczenia jest znacznie bardziej odczuwalny niż w samochodach z silnikami spalinowymi. Wysoki moment obrotowy napędu elektrycznego jest z kolei wyzwaniem dla trwałości ogumienia.
Nowa opona Continental UltraContact jest oponą letnią o bardzo długiej żywotności, wytrzymałości i niskim poziomie hałasu, dostosowaną do potrzeb flot i użytkowników indywidualnych, bardzo dobrze przystosowaną do pojazdów z napędem elektrycznym. Konstruktorzy przeprojektowali mieszankę i bieżnik, aby połączyć maksymalną żywotność z bezpieczną charakterystyką prowadzenia, niskimi oporami toczenia i niską emisją hałasu. Świadczą o tym również klasyfikacje na etykiecie UE: opona uzyskała najwyższą klasę „A” za drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz klasę „B” za opory toczenia. Pod względem emisji hałasu jest klasyfikowana jako „A” lub „B”, w zależności od rozmiaru.
Opona UltraContact będzie dostępna od wiosny 2022 roku. W tym roku wprowadzone do asortymentu będzie 100 rozmiarów, a kolejne pojawią się w przyszłym roku. Nowa opona jest produkowana na felgi o średnicy osadzenia od 14 do 20 cali, w szerokościach od 155 do 245 milimetrów i profilu od 80 do 40 procent. W zależności od rozmiaru indeksy prędkości sięgają do 300 km/h. Będzie występować również w wersji z podwyższonym indeksem nośności.