Continental zaprezentował linię opon Conti Eco piątej generacji dla transportu towarów.
Nowy produkt jest dostosowany do potrzeb klientów z sektora transportowego i dynamicznego otoczenia regulacyjnego, co oznacza, że spełnia wszystkie wymagania unijnej taksonomii dla flot. Całkowicie nowo opracowane opony ciężarowe Continental pozwalają firmom transportowym znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 zarówno w operacjach regionalnych, jak i długodystansowych, a także obniżyć koszty.
Zobacz także:
GOODYEAR: NOWA OPONA DUNLOP ALL SEASON 2
W nowej generacji Conti Eco specjaliści producenta opon segmentu premium byli w stanie połączyć pozornie sprzeczne cele optymalizacji oporu toczenia i wysokiego przebiegu. Opony są już dostępne w wielu krajach regionu EMEA w wersji Conti Eco HS 5 na oś prowadzącą ciągnika siodłowego i Conti Eco HD 5 na oś napędową.
Continental intensywnie pracował nad rozwojem nowej linii produktów przez kilka lat, a przed wprowadzeniem jej na rynek przeprowadził szeroko zakrojone testy. Rosnące koszty operacyjne i personalne, a także inwestycje w zrównoważony rozwój i szybko zmieniający się krajobraz prawny są jednymi z najczęściej wymienianych wyzwań dla operatorów flot w Europie. Niedawne badanie przeprowadzone przez Boston Consulting dla Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA) pokazuje, że całkowity koszt posiadania jest nadal głównym czynnikiem decyzyjnym, ale czynniki zrównoważonego rozwoju zyskują na znaczeniu jako kryterium zakupu, zarówno w branży OE, jak i wymiany.
Nie mamy wątpliwości, że oferujemy naszym klientom właściwą oponę we właściwym czasie. Zrównoważony rozwój i efektywność kosztowa od dawna idą w parze w Continental. Zainteresowanie tym obszarem stale rośnie na całym rynku, co dodatkowo wzmacnia naszą strategię – mówi Ferdinand Hoyos, Head of Business Area Replacement Tires EMEA w Continental.
Konsolidacja linii opon do transportu towarów
Wraz z nową, piątą generacją Conti Eco, Continental zmniejsza liczbę linii opon do transportu towarowego.
Nasza nowa opona bazuje na swoich udanych poprzedniczkach – Conti EcoPlus Gen3+ do transportu dalekobieżnego i Conti EcoRegional Gen3+ do transportu regionalnego. Nowa opona Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy opon Conti EcoPlus i Conti EcoRegional, wynosząc je na nowy poziom – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Continental.
Jest to możliwe dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia i wyższym przebiegom – pozornie sprzecznym celom w świecie rozwoju opon. Obecnie twórcy opon Continental koncentrują się na neutralnych pod względem przebiegu środkach mających na celu poprawę oporów toczenia we wszystkich komponentach – w konstrukcji karkasu, bieżnikach oraz projekcie ogólnego konturu i bieżnika. Bieżniki, z ich dwuwarstwową konstrukcją (guma bazowa) i innowacyjnymi mieszankami zapewniają wysoki przebieg oraz wytrzymałość, jednocześnie optymalizując opór toczenia. Mieszanka gumy bieżnika stykającego się z nawierzchnią (górna warstwa) pozwala konstruktorom skupić się na przebiegach i wytrzymałości.
W przeszłości, jeśli opona pracowała szczególnie płynnie i potrzebowała mniej energii napędowej, odbywało się to kosztem solidności i trwałości – wskazuje Kaiser.
Opony Conti Eco HS 5 i HD 5 o niższych oporach toczenia i dłuższych przebiegach
Na osi sterującej, grubsza warstwa gumy bazowej bieżnika opony zmniejsza opory toczenia, umożliwiając tym samym zastosowanie mieszanki bieżnika z naciskiem na wydłużenie przebiegu. Na osi napędowej, zoptymalizowana konstrukcja barku z innowacyjnym kształtem lameli w obszarze barku bieżnika odgrywa kluczową rolę w uzyskaniu równomiernego zużycia opony, co również pozytywnie wpływa na przebieg. W budowie karkasu, kilka mieszanek komponentów oraz nowa geometria stopki są dostosowane do optymalizacji oporów toczenia. Dzięki tym rozwiązaniom uzyskano nawet 12% poprawy oporów toczenia i nawet 10% wzrostu przebiegu w porównaniu z dwoma poprzednimi produktami.
Zoptymalizowane opory toczenia i wysokie przebiegi nowych opon Conti Eco mają pozytywny wpływ na ich ślad środowiskowy. Wybór odpowiednich opon staje się zatem jeszcze ważniejszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę opłaty drogowe oparte na emisjach dla operatorów flot w UE.
Jeśli nasz produkt zwiększa efektywność paliwową ciężarówki i działa dłużej, wynikiem jest niższa emisja CO2. Wymiana opon EcoRegional HS 3+/ HD 3+ na nowe opony Conti Eco HS 5/ HD 5 we flocie 100 pojazdów, które pokonują około 80 000 km rocznie w ruchu regionalnym, może przynieść oszczędności rzędu 69 000 euro i 120 ton metrycznych CO2 – mówi Hinnerk Kaiser.
Ciągły nacisk na bieżnikowanie
Nowe opony charakteryzują się doskonałą przyczepnością, umożliwiają pojazdom ciężarowym bezpieczne i pewne prowadzenie nawet w zmiennych warunkach pogodowych oraz oferują doskonałą trakcję przez cały okres eksploatacji. Klienci mogą również zamówić je bezpośrednio z fabryki z czujnikami najnowszej generacji. Pozwala to oponom Conti Eco Gen 5 napędzać postęp cyfryzacji floty oraz, w połączeniu z rozwiązaniem do zarządzania oponami ContiConnect 2.0, umożliwiającym zdalne monitorowanie w czasie rzeczywistym i planowanie serwisu. Pomaga to znacznie obniżyć koszty operacyjne związane z oponami, podobnie jak rozwiązania bieżnikowania firmy Continental. Opona bieżnikowana składa się w 70% z materiału pochodzącego ze starej opony i kosztuje do 40% mniej niż nowa opona, oferując przy tym taki sam przebieg i bezpieczeństwo.
Od samego początku projektowaliśmy karkasy nowych opon Conti Eco tak, aby idealnie nadawały się do bieżnikowania. Nowa linia opon przyczynia się w ten sposób do większej efektywności kosztowej i zrównoważonego rozwoju w sektorze transportu – mówi Hinnerk Kaiser.
Nowe opony Conti Eco dostępne będą w szerokiej gamie rozmiarów, począwszy od następujących:
– 315/70 R 22.5 Conti Eco HS 5
– 315/80 R 22.5 Conti Eco HS 5
– 385/55 R 22.5 Conti Eco HS 5
– 385/65 R 22.5 Conti Eco HS 5
– 315/70 R 22.5 Conti Eco HD 5
– 315/80 R 22.5 Conti Eco HD 5