Podczas targów EICMA 2019 (International Motorcycle and Accessories Exhibition) w Mediolanie Continental przedstawił nowe rozwiązanie dla motocyklistów.
Pozwala na korzystanie w trakcie jazdy ze smartfonu schowanego w kieszeni. Jest to możliwe dzięki połączeniu pomiędzy pojazdem a usługami w chmurze danych o nazwie Continental.cloud.
Zobacz także:
Wielu motocyklistów mocuje smartfon do tablicy rozdzielczej, np. żeby korzystać w nim z nawigacji podczas jazdy. Takie zamocowanie smartfonu może powodować problemy. Gdy światło pada na ekran pod niekorzystnym kątem, informacje na nim są prawie nieczytelne. Telefon może zasłaniać niektóre urządzenia za nim a w przypadku słabego umocowania może wypaść podczas jazdy i ulec zniszczeniu.
System działa tak, że na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej pojawiają się informacje z aplikacji działających w smartfonie a połączenie między nimi możliwe jest dzięki nowej aplikacji opracowanej przez Continental. Aplikacja ta została zaprojektowana tak, aby zapewniała producentom motocykli maksymalną elastyczność konfiguracji, w zależności od potrzeb klienta.
Usługi producentów OEM oraz świadczone przez zewnętrznych dostawców (jak nawigacja, serwisy muzyczne, itp.) mogą być zintegrowane bezpośrednio w aplikacji Continental.
– Nasza koncepcja połączonych usług dla motocykli jest opracowana na potrzeby klienta końcowego i może być wdrożona szybko oraz bez dużych nakładów finansowych. Daje ona producentom motocykli możliwość ich wyposażenia w atrakcyjne pakiety usług, za pomocą prostych narzędzi – mówi René Körner, ekspert odpowiedzialny za systemy połączonych usług dla motocykli w segmencie Inteligentnych Systemów Transportowych.
Do takich właśnie usług należy aplikacja dla motocyklistów zaprezentowana przez Continental na targach EICMA 2019 w Mediolanie: system eHorizon, ostrzegający motocyklistę o potencjalnych zagrożeniach na drodze.
Zintegrowane rozwiązania od jednego dostawcy
Continental jest dostawcą kompleksowych rozwiązań dla producentów OEM. Firma ma w swojej ofercie skalowalny panel instrumentów dla motocykli, z wyświetlaczem TFT o przekątnej od 4,3 do 7 cali MultiViu Sports Plus.
– Continental ma wiedzę na temat prawie każdego parametru motocykla i może dzielić się swoim doświadczeniem z innymi producentami w branży motoryzacyjnej. Nasi klienci otrzymują kompletne rozwiązanie od jednego dostawcy: dostarczamy wyświetlacze, konfigurujemy aplikacje, integrujemy wybrane serwisy oraz udostępniamy te usługi w naszej chmurze – mówi René Körner.
Elastyczność nowego rozwiązania Continental polega na otwartej architekturze aplikacji i możliwości łączenia się z innymi urządzeniami za pomocą smartfonu.
– Aplikacja oferuje producentom zestaw usług i dostęp do treści, które mogą być dopasowane do potrzeb każdego klienta. Dzięki temu, że aplikacja jest zainstalowana na smartfonie, aktualizacja programu lub podłączenie nowych usług jest bardzo łatwe – dodaje René Körner.
Oprócz gotowego do dalszego rozwoju systemu zaprezentowanego na targach EICMA, Continental przygotowuje kolejne rozwiązanie w zakresie połączonych usług. Kluczowym elementem tej technologii jest system Connected Infotainment Box (CIB), umożliwiający bezpośrednią wymianę danych pomiędzy motocyklem a chmurą.
eHorizon: wykrywanie ostrych zakrętów i śliskiej nawierzchni
Droga bywa nieznana, a pogoda zmienna – kto więc nie chciałby wiedzieć wcześniej, czy nawierzchnia na następnym zakręcie będzie śliska oraz czy spodziewać się aquaplaningu lub ulewnego deszczu na trasie? System eHorizon dla motocykli, przedstawiony przez Continental na targach EICMA, pozwala kierującym być o jeden krok do przodu. System analizuje stan nawierzchni oraz charakterystykę i geometrię drogi.
Wykorzystuje też rozwiązania już obecne w pojazdach, takie jak elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) lub systemy kamer, w celu oceny przyczepności nawierzchni w podziale na suchą, mokrą, bardzo mokrą (ryzyko aquaplaningu), zaśnieżoną lub oblodzoną. Na podstawie tych informacji tworzone są wykresy dynamiczne tarcia, następnie wykorzystywane do prognozowania przyczepności opon na danym odcinku drogi.