Dla firm transportowych realizujących przewozy na terenie całej Europy, każda awaria ogumienia to problem. Długie przestoje, oczekiwanie na pomoc czy konieczność holowania, znacznie wydłużają czas dostarczenia towarów.
To z kolei może generować dodatkowe koszty. Można jednak skorzystać z usługi ContiBreakdownService oferowanej przez Continental, która zapewnia błyskawiczną i fachową pomoc w przypadku awarii opony.
Zobacz także:
ContiBreakdownService to jeden z pięciu modułów oferowanych w ramach kompleksowego programu zarządzania ogumieniem Conti360° Fleet Services, który świadczy menedżerom flot i kierowcom pojazdów ciężarowych profesjonalną pomoc, obsługę, a co najważniejsze, szybkie przywrócenie mobilności w przypadku uszkodzenia opony w trasie.
– Jednym z wyzwań stojących przed firmami transportowymi jest ograniczenie kosztów funkcjonowania i tak efektywne zarządzanie stanem technicznym pojazdów, aby nie generowały dodatkowych kosztów. Zdajemy sobie sprawę jak istotna jest błyskawiczna pomoc w usunięciu awarii opony na trasie, dlatego w ramach modułu ContiBreakdownService floty ciężarowe mają zapewnione fachowe wsparcie, przy ograniczeniu do minimum czasu przestoju pojazdu, zarówno w ramach transportu krajowego jak i międzynarodowego – powiedział Jacek Młodawski, Fleet Business Manager, Continental Opony Polska.
Ekspresowy powrót na trasę
Skutki awarii opony i związane z tym wielogodzinne unieruchomienie pojazdu są szczególnie istotne dla firm logistycznych realizujących przewozy międzynarodowe, gdyż mogą nieść ze sobą poważne konsekwencje finansowe i negatywnie wpłynąć na relacje z klientem oczekującym na dostawę towaru. W ramach usługi ContiBreakdownService klienci Conti360° otrzymują gwarancję Drive-on, czyli zapewnienie, że pojazd ponownie wyruszy w trasę w czasie maksymalnie 3 lub 4 godzin od momentu zgłoszenia awarii przez kierowcę, do momentu podpisania przez niego raportu serwisowego.
Co ważne, dla wygody użytkowników modułu ContiBreadkownService, cała procedura wymiany opony przebiega bezgotówkowo. Usunięcie awarii może nastąpić na miejscu zdarzenia albo w jednym z 2700 serwisów opatrzonym logo Conti 360o w całej Europie, z których ponad 100 zlokalizowanych jest w Polsce. W przypadku, kiedy w ustalonym czasie pojazd nie odzyska pełnej mobilności, Continental zapłaci firmie karę umowną w wysokości 100 Euro.
Wystarczy jeden telefon
Aby skorzystać z usługi ContiBreakdownService, wystarczy zadzwonić do polskojęzycznego centrum zgłoszeniowego i powiadomić o awarii. Należy podać przy tym dane firmy i pojazdu, jego aktualną lokalizację oraz opisać zdarzenie. Kierowcy podróżujący za granicą nie muszą obawiać się bariery językowej, gdyż polskojęzyczna infolinia działa 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, również w dni wolne i święta.
Dodatkową korzyścią wynikającą z użytkowania usługi ContiBreakdownService, jest pełna przewidywalność i kontrola kosztów związanych z usuwaniem ewentualnych awarii ogumienia. Z jednej strony, firmy transportowe płacą stałą opłatę serwisową, obejmującą: koszt zamówienia mobilnego serwisu wraz z opłatą za dojazd, demontaż i złomowanie zużytej opony, montaż nowej opony przy użyciu profesjonalnych materiałów serwisowych, a także wymianę koła zapasowego.
Z drugiej zaś strony, otrzymują gwarancję niezmiennej, z góry ustalonej ceny za rzeczy nieobjęte opłatą serwisową, np. za naprawę opon. W ten sposób, floty nie tylko zyskują pewną pomoc, ale także nie są zaskakiwane przez wysokie kwoty na wystawionej fakturze za wykonanie usługi serwisowej. Właściciele flot pojazdów ciężarowych cenią także możliwość opłacenia usługi nie w momencie naprawy, ale z odroczonym terminem płatności ustalonym przy zawieraniu kontraktu z Continental.
W innym wypadku, to kierowcy musieliby być przygotowani na pokrycie dużych kosztów usunięcia awarii. Dodatkowym ułatwieniem rozliczeń dla flot jest integralność płatności – jeśli firmy korzystają z większej liczby modułów oferowanych w ramach Conti360° Fleet Services, otrzymują jedną fakturę zbiorczą za wszystkie operacje przeprowadzone w jednym cyklu rozliczeniowym.
Korzyści oferowane przez usługę ContiBreakdownService doceniło wiele firm, między innymi polski oddział Grupy Raben, jeden z liderów europejskiego rynku transportowego.
– Nasza firma od ponad 80 lat, oferuje kompleksowe usługi logistyczne na terenie całej Europy. Dbamy o to, aby towary naszych klientów docierały do miejsc przeznaczenia na czas. Sieć serwisowa Conti360° daje nam spokój i pewność operacyjną, ponieważ gwarantuje, że nasza flota pozostaje w ciągłym ruchu, w dowolnym czasie, podczas gdy koszty pozostają przejrzyste i przewidywalne – powiedział, Zbigniew Szafrański, fleet manager Raben Group.
Kompleksowe zarządzanie ogumieniem w rękach specjalistów
Program Conti360° Fleet Services działa już od 6 lat zapewniając firmom transportowym doradztwo zakupowe, serwis oraz kontrolę ogumienia. W ramach programu dostępnych jest pięć modułów gwarantujących efektywne zarządzenia oponami. Usługa ContiFitmentService oferuje doradztwo zakupowe oraz montaż opon, ContiFleetCheck zapewnia okresowe przeglądy ogumienia, natomiast ContiCasingManagement umożliwia zarządzenia zużytymi oponami, a ContiBreakdownService zapewnia obsługę i pomoc w przypadku awarii na trasie. Ostatni moduł, ContiFleetReporting to szczegółowa analiza danych związanych z oponami, która wskaże potencjalne oszczędności.
Obecnie usługa ContiBreakdownService dostępna w ramach programu Conti360° Fleet Services dostępna jest w 27 europejskich krajach, m.in. w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Polsce, na Słowacji, w Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Turcji, Irlandii i na Węgrzech.