Continental postanowił od stycznia 2021 roku nie używać już jednej z dwóch naklejek stosowanych wcześniej na nowych oponach w regionie EMEA.
Ma to na celu uniknięcie około 110 ton odpadów z tworzyw sztucznych rocznie w postaci samych naklejek.
Zobacz także:
Taśmy z naklejkami na folii podkładowej mają w sumie długość około 6,4 km. Dotychczas na ogumieniu firmy Continental umieszczane były dwie naklejki. Na pierwszej – wymaganej przez prawo Unii Europejskiej i w niektórych innych krajach etykiecie dla opon – znajdują się informacje potrzebne w sprzedaży, takie jak marka, rozmiar, numer artykułu i inne dane.
Druga naklejka nosiła logo odpowiedniej marki należącej Grupy, takie jak Continental, Uniroyal, Semperit lub Barum.
– Rezygnując z tych naklejek, robimy ważny krok w kierunku naszego korporacyjnego celu, jakim jest zrównoważony rozwój oraz pomagamy zmniejszyć i zastąpić udział paliw kopalnych w naszej światowej produkcji. Jesteśmy w trakcie wprowadzania zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu produkcyjnym. Unikanie odpadów, a w szczególności odpadów z tworzyw sztucznych, jest najlepszym krokiem na tej drodze, ponieważ pomaga również chronić zasoby naturalne – mówi Claus Petschick, który kieruje działem zrównoważonego rozwoju w Continental, wyjaśniając znaczenie tej zmiany.