CONTINENTAL: CENTRUM ROZRYWKI CZYLI NOWA PLATFORMA RADIOWA

Conti-radiop1

Wysoka jakość rozrywki i wiele użytecznych rozwiązań w jednym urządzeniu – taki cel przyświecał inżynierom Continental podczas pracy nad nową platformą radiową.

Umożliwia ona wygodne zarządzanie wieloma funkcjami przy pomocy jednego procesora i pozwala na zastąpienie wielu urządzeń jednym rozwiązaniem.


Zobacz także:

GPS / AUDIO

ROZMAITOŚCI


 

Współczesne radio samochodowe to multimedialne centrum rozrywki, które musi sprostać wielu wymaganiom kierowcy. Oprócz zapewnienia podstawowych funkcji, jak radio cyfrowe, pozwalające na odbiór AM i FM, obsługę zestawu głośnomówiącego, czy sygnału audio z różnych źródeł, ważny jest także odpowiedni design. Kierowcy cenią duże ekrany dotykowe oraz wygodne klawisze. Nawet w przypadku pojazdów, w których cena odgrywa decydującą rolę, radia zmieniły się z prostych tunerów i wzmacniaczy w nowoczesne centra rozrywki.

Wygoda kierowcy i oszczędność miejsca

– Wykorzystywane w samochodach systemy informacyjno- rozrywkowe stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, a nasza nowa platforma radiowa nie tylko zapewnia wiele użytecznych funkcji, ale także jest opłacalna dla producentów samochodów – komentuje Johann Hiebl, szef oddziału Infotainment & Connectivity w Continental.

Conti-radiop2

Progresywna samochodowa platforma radiowa, to nowe rozwiązanie Continental, które zapewnia maksymalny komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami jednym procesorem. Pozwala to na ograniczenie liczby obsługiwanych urządzeń do niezbędnego minimum. Ponieważ kierowcy korzystają głównie z cyfrowych urządzeń i technologii Bluetooth lub łącza USB/ iPod, nowa platforma radiowa Continental nie ma odtwarzacza CD. Została za to wyposażona w płaski panel przedni o grubości 40 mm, z ekranem dotykowym, z rozdzielczością HD i wzmacniaczami klasy D. Pozwala to producentom pojazdów na większą swobodę w projektowaniu wnętrz.

Nowoczesna technologia
Platforma została oparta na układzie typu SoC. Wielordzeniowy procesor znajdujący się w jej wnętrzu obsługuje wszystkie funkcje interfejsu człowiek- maszyna, związane z komunikacją oraz przetwarzaniem dźwięku, jak również zintegrowany układ sterowania i cyfrowy procesor sygnałowy (DSP) umożliwiający zastosowanie podstawowej technologii radiowej w nowej platformie – radia programowalnego (SDR).

SDR łączy w jednym urządzeniu standardy radia analogowego i cyfrowego, takie jak AM/ FM, DAB/ DAB+/ DMB, DRM oraz radio HD. Nowe standardy można uruchomić poprzez aktualizację oprogramowania, w miarę jak stają się dostępne w różnych regionach.

Historia radia samochodowego Continental

Eksperci firmy Continental wyprodukowali pierwsze radia samochodowe w 1953 r. w Wetzlar, w Niemczech. Z kolei w 2011 r. firma wprowadziła na rynek pierwsze wysokiej klasy kolorowe radio, w którym zastosowano rozwiązanie DAB oparte na oprogramowaniu, będące poprzednikiem obecnie stosowanego radia programowalnego. Od 2007 r. firma Continental sprzedała ponad 40 milionów sztuk radia na całym świecie.

Continental nie tylko bazuje na ponad 60 latach doświadczeń w produkcji radia i systemów informacyjno- rozrywkowych, ale posiada również laboratoria, stacje pomiarowe i symulatory w ośrodkach badawczo- rozwojowych systemów informacyjno- rozrywkowych, które znajdują się w Wetzlar i Regensburgu w Niemczech, Rambouillet we Francji, w Singapurze, w Deer Park w stanie Illinois oraz w Szanghaju w Chinach.