Sportowy i piękny Karmann Ghia, który technicznie jest spokrewniony z popularnym Garbusem miał za zadanie zmienić postrzeganie Volkswagena jako producenta wyłącznie samochodów tanich, prostych w konstrukcji i o mało wyrafinowanym wyglądzie.
Zadanie zostało zrealizowane w stu procentach o czym świadczą nie tylko liczba wyprodukowanych egzemplarzy modelu, ale również fakt, że sportowy samochód VW był produkowany przez aż dwie dekady i doczekał się wersji nie tylko coupé, ale także kabriolet.
Zobacz także:
W ciągu dwudziestu lat produkcji (1955-1974) z taśmy zakładów Volkswagena w Osnabrück zjechało blisko 450 000 egzemplarzy modelu Karmann Ghia. Zdecydowaną większość z nich stanowiła odmiana coupé, której wyprodukowano 362 601 sztuk. Kabrioletów opuściło fabrykę tylko 80 881 egzemplarzy.
Po raz pierwszy prototyp Volkswagen Karmann Ghia został zaprezentowany w 1953 r., ale była to prezentacja wyłącznie wewnątrz firmy. Decyzja o rozpoczęciu produkcji zapadła bardzo szybko i już 2 lata później nowe auto miało swoją oficjalną premierę. Wszystko zaczęło się jednak od tego, że Wilhelm Karmann zlecił firmie projektowej Ghia z Turynu zaprojektowanie stylowego na tamte czasy niedużego kabrioletu. Ze względu na dostępność podzespołów z Garbusa początkowo zdecydowano się jednak na uruchomienie produkcji Volkswagena Karmann Ghia w wersji coupé.
Karmann Ghia z 1972 roku, który zostanie zaprezentowany podczas Classic Moto Show w Krakowie, to auto w wersji coupé napędzane 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM. Samochód trafił do Polski półtora roku temu. Po imporcie do kraju auto poddano gruntownej renowacji zarówno jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jak i podzespoły mechaniczne. Samochód jest zarejestrowany jako auto zabytkowe.
Volkswagen Karmann Ghia z 1972 roku zostanie zaprezentowany podczas wystawy Classic Moto Show w Krakowie.