28 listopada rozpocznie się Classic Car Festival w Tokio, organizowany co roku przez Toyota Automobile Museum w Meiji Memorial Picture Gallery, w parku Meijijingu Gaien w Shinjuku.
W tym roku tematem przewodnim będą proste, lekkie samochody o wyjątkowo korzystnym stosunku ceny do jakości. Na specjalnym pokazie zostanie zaprezentowanych 6 historycznych modeli z kolekcji muzeum.
Zobacz także:
We współpracy zHo nda Motor odwiedzający festiwal będą mogli obejrzeć z bliska samochody tej marki z Honda Collection Hall.
Sześć modeli wystawionych na pokazie tematycznym to Franklin serii 9 (1918, USA), Flying Feather (1955, Japonia), DAF 600 (1959, Holandia), Chevrolet Corvair (1960, USA), Toyota Publica kabriolet (1963, Japonia) oraz Honda 1300 Coupe 9 (1970, Japonia).
Franklin serii 9 (1918) był lekkim samochodem z aluminiowym nadwoziem, drewnianą ramą i silnikiem chłodzonym powietrzem. Samochód wyróżniał się łatwością odpalania podczas mrozu, komfortem jazdy, trwałymi oponami i łatwą obsługą.
Flying Feather (1955) powstał z myślą o tym, żeby dostarczyć tani samochód użytkowy szerokim masom ludności w trudnych warunkach powojennych. Samochód okazał się zbyt surowy, by doczekać się kontynuatorów w nieco lepszych czasach, jednak niedługo po wojnie był to bardzo racjonalny pojazd dzięki bardzo oszczędnie zaprojektowanej, lekkiej karoserii. Ważył tylko 400 kg i rozpędzał się do 60 km/h, zużywając jedynie 4 l/100 km paliwa.
DAF 600 (1959) był pierwszym samochodem osobowym holenderskiej produkcji zbudowanym po wojnie. Auto mogło się pochwalić automatyczną przekładnią bezstopniową i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, co było ewenementem w samochodzie kompaktowym w tamtych czasach. DAF 600 był znany z łatwego prowadzenia i komfortu jazdy.
Chevrolet Corvair (1960) powstał, by konkurować z europejskimi samochodami kompaktowymi. Wyróżniał się przestronnym wnętrzem pomimo niewielkich rozmiarów auta. Został wprowadzony na rynek w wielu konfiguracjach, czym zdobył serca kierowców.
Toyota Publica kabriolet (1963), czteroosobowy sedan z miękkim otwieranym dachem, wprowadzała na rynek zupełnie nowy pomysł na samochód sportowy. Auto dawało poczucie luksusu i szyku, a przy tym miało łatwo składany dach, czym zyskało sobie wielu fanów. Dzięki wprowadzeniu na rynek w 1963 roku wersji kabrio, a także wcześniej w tym samym roku wersji Deluxe, Publica wreszcie spotkała się z dużym zainteresowaniem coraz bogatszych Japończyków, którzy w latach 60. oczekiwali od samochodu nie tylko praktyczności, ale też komfortu i potwierdzenia ich statusu.
Honda 1300 Coupe 9 (1970) była eleganckim samochodem o ciekawym designie. Do chłodzenia silnika zastosowano w niej rewolucyjny system Duo Dyna Air Cooling (DDAC), wykorzystujący wentylator przymocowany do koła zamachowego. Był to ostatni silnik chłodzony powietrzem produkcji Hondy. Pomimo przywiązania Soichiro Hondy do tego rozwiązania, firma przestawiła się w końcu na chłodzenie cieczą ze względu na coraz bardziej rygorystyczne ograniczenia emisji spalin.
Festiwal rozpocznie się od parady na ulicach Tokio, w której weźmie udział około 100 prywatnych klasycznych samochodów z całego świata. Paradę poprowadzi Toyopet Crown RS21 z 1960 roku. Po niej uczestnicy imprezy będą mogli obejrzeć z bliska wystawę samochodów z różnych okresów pochodzących od wielu producentów. Aby zachęcić fanów motoryzacji do wspólnego spędzenia czasu i wymiany doświadczeń, organizator przygotował większy niż rok temu Food Garage.
Fot.: toyota.co.jp