CITYBEE: JUŻ OSIEM MIESIĘCY NA ULICACH POLSKICH MIAST

Citybee_F1

Wynajem aut dostawczych na minuty za pomocą aplikacji w telefonie czyli usługa CityBee wystartowała w Warszawie ponad osiem miesięcy temu.

Od tego czasu biało- pomarańczowe samochody dostawcze pojawiły się w sumie w dziesięciu aglomeracjach, a ich liczba dostępnych do wynajmu pojazdów wzrosła do 150.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Dodatkowo z końcem kwietnia operator wprowadził do stolicy 400 hulajnóg elektrycznych, których flota już niedługo zostanie uzupełnione o kolejne 400 sztuk. Jak prezentuje się CityBee w liczbach i jakie są plany na najbliższą przyszłość?

Usługi carsharingu już od kilku lat dostępne są w największych polskich aglomeracjach i cieszą się niemałą popularnością. Start w październiku 2018 roku wynajmu aut dostawczych na minuty wprowadził branżę na nowy poziom. Polacy docenili możliwości i zalety jakie daje BIG Carsharing. W ciągu ośmiu miesięcy w usłudze zarejestrowało się 55 000 unikalnych użytkowników, którzy w ciągu 4 088 000 minut przejechali 764 200 km.

Citybee_F2

Najdłuższy dystans pokonany podczas jednego wynajmu to ponad 3100 km, a najdłuższy wynajem trwał 24 dni. Z usługi oprócz osób fizycznych korzysta już prawie 2000 firm, które na co dzień nie dysponują odpowiednimi pojazdami do transportu większych gabarytów lub potrzebują uzupełnić możliwości posiadanej już floty.

Po pozytywnym przyjęciu usługi wynajmu samochodów dostawczych na minuty CityBee rozszerzył swoją działalność w Polsce o kolejny środek transportu. W stolicy pojawiło się 400 elektrycznych hulajnóg, które ułatwiają przejazd na ostatnim odcinku podróży na uczelnię, do biura czy domu – zgodnie z tzw. zasadą ostatniej mili. W ciągu miesiąca Warszawiacy na pomarańczowych hulajnogach przejechali w sumie 573 254 minuty, co daje 9 554 godzin, czyli ponad 398 dni.

Najwięcej osób korzystna z hulajnóg w weekendy nad Wisła i jako forma dojazdu do parków.

Citybee_F3

– Wprowadzenie usługi wynajmu dostawczaków na minuty pozwoliło nam zbudować rozpoznawalność i przekonać do siebie zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Pozytywne przyjęcie BIG Carsharingu zmotywowało nas do podjęcia kolejnego wyzwania. Zdecydowaliśmy się wejść z elektrycznymi hulajnogami na konkurencyjny warszawski rynek. Aktualnie skupiamy się na edukacji użytkowników na temat bezpiecznego korzystania z tego środka transportu oraz uważnie przyglądamy się kwestiom legislacyjnym. Już niedługo na ulicach, zgodnie z zapowiedzią, pojawi się kolejne 400 hulajnóg, dlatego też zastanawiamy się nad powiększeniem strefy o kolejne dzielnice. Sukcesywnie powiększamy naszą flotę w Polsce i innych krajach. Docelowo chcemy stać się operatorem, który dostarcza kompleksową ofertę shared mobility, w ramach której za pomocą jednej aplikacji udostępni użytkownikom pojazdy na różne potrzeby. W polskiej ofercie mamy już te największe i najmniejsze – podsumowuje Cezary Dudek, Communications Manager CityBee Polska.

Usługa CityBee zadebiutowała w Warszawie 3 października 2018 r. Następnie biało- pomarańczowe samochody dostawcze pojawiły się na ulicach Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Śląska, Łodzi, Poznania, Białegostoku, Lublina i Bydgoszczy. W sumie na terenie Polski znajduje się 100 stref z których można wypożyczyć dostawczaki lub je tam zostawić.

Na początku nowego roku flota liczyła już 150 aut – 90 Fiatów Ducato i 60 Volkswagenów Crafter.