CITROEN WYGRAŁ PRZETARG I PRZEWIEZIE KOSZTOWNOŚCI

citro-opance1

Citroën Polska po raz kolejny wygrał przetarg na dostarczenie pojazdów dla Poczty Polskiej. Tym razem dotyczył on samochodów do przewozu wartości – tzw. bankowozów.

Specjalną zabudowę na bazie modelu Jumper opracował Carpol. Poczta Polska wzięła w leasing 226 bankowozów klasy B przygotowanych przez firmę z Grodziska Mazowieckiego.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zamówione przez Pocztę Polską pojazdy powstają na bazie modelu Citroën Jumper 35 L1H1 ze 130-konnym silnikiem 2.0 BlueHDI. Samochodem mogą podróżować cztery osoby – kierowca i trzech konwojentów. Kabina pasażerska – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji dotyczącym samochodów do przewozów wartości pieniężnych – otrzyma opancerzenie klasy FB2 oraz kuloodporne szyby w klasie BR2.

Przedział do przewozu wartości pieniężnych umieszczono z tyłu pojazdu i oddzielono od kabiny stalową przegrodą. Na wygodny dostęp do niego pozwalają dwuskrzydłowe tylne drzwi samochodu oraz odsuwane drzwi wewnątrz kabiny konwojentów. Po ich otwarciu włącza się automatycznie oświetlenie trezora lampami LED. Dla zwiększenia ergonomii i bezpieczeństwa pracy konwojentów, w przegrodzie zamontowano wrzutnię typu „zsypowego”, dzięki której można ograniczyć korzystanie z wewnętrznych drzwi przesuwnych.

citro-opance2

Przedział ładunkowy wyposażono w stalowe stelaże przystosowane do przewozu toreb bankomatowych, a także w regulowane pasy zabezpieczające je przed przemieszczaniem podczas jazdy.

Tylne drzwi zamykane są na zamek klasy A z trzypunktowym ryglowaniem, wykonany zgodnie z normą PN-EN 1300. Wszystkie drzwi samochodu są sterowane niezależnie przez ekipę konwojentów ze specjalnej konsoli, umieszczonej na desce rozdzielczej. Zgodnie z rozporządzeniem MSWiA pojazd wyposażono w elektroniczne systemy zabezpieczenia, takie jak m.in. immobiliser, system alarmowy, sygnalizację napadu, system śledzenia lokalizacji pojazdu itp.

Ze względu na zamontowanie stałych pancernych szyb, pojazd wyposażono w specjalny system klimatyzacji i wentylacji wnętrza.

Tomasz Chodkiewicz, dyrektor sprzedaży do firm marek Grupy PSA podkreślił po wydaniu samochodów dla Poczty Polskiej, że Citroën jest gotów dzięki szerokiej palecie możliwości oferowanych modeli dostawczych do wykonania każdej nawet najbardziej skomplikowanej adaptacji w najkrótszym możliwym terminie.

Wykonane przez Carpol zabudowy posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty potwierdzające wymogi rozporządzenia MSWiA. Dla Citroën Polska to kolejny wygrany przetarg, poszerzający współpracę marki z Pocztą Polską. Do dnia dzisiejszego zostało dostarczonych ponad 2 tys. pojazdów Grupy PSA.