Ile czasu spędzamy w naszych samochodach? Ile razy powtarzamy w słowa: „Daleko jeszcze”? W odpowiedzi na te pytania marka Citroen opracowała specjalny raport „Nasze życie w samochodzie”.
Powstał on na podstawie badania opinii wykonanego przez agencję CSA Research w siedmiu krajach w Europie. Wyniki analizy stały się również inspiracją do nowej kampanii reklamowej „Citroen Inspired by You”.
Zobacz także:
Wiele już powiedziano na temat mocy ich silników, stylu i coraz bardziej zaawansowanych innowacji technologicznych. Czy wiemy jednak, co naprawdę dzieje się wewnątrz samochodu? Co użytkownicy robią w swoich autach, jak się w nich czują i jak im się w nich funkcjonuje? Dlatego marka Citroën przeprowadziła badania opinii, podczas których spytała Europejczyków o to, co robią w swoich autach. Raport „Nasze życie w samochodzie” przeprowadzono w lipcu i sierpniu 2016 r. w Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Celem badania było pokazanie spektrum aktywności kierowców, pasażerów, właścicieli samochodów oraz tych, którzy nie posiadają swoich samochodów, ale korzystają z nich. Citroën zdecydował się na takie badania, by proces projektowania samochodów poprzedzić wiedzą o tym, jak ludzie użytkują auta.
Jak Polacy użytkują samochody w ciągu swojego życia?
• 3 lata i 11 miesięcy! Tyle czasu spędza Polak w samochodzie podczas całego życia. 2 lata i 7 miesięcy jako kierowca oraz 1 rok i 3 miesiące jako pasażer. Z przyjaciółmi i rodziną przebywa w samochodzie 1 rok i 11 miesięcy.
• Polacy, którzy jeżdżą samochodem niemalże codziennie, podziękują lub pomachają 4042 razy na drodze.
• Śpiewamy nie tylko pod prysznicem. W ciągu swojego życia Polacy śpiewają w samochodzie 2630 razy.
• Dla wielu Europejczyków samochód stanowi przedłużenie łazienki – można się w nim uczesać, ogolić lub umalować (1162 razy w ciągu życia).
• Jemy w samochodzie (1363 razy).
• Samochód jest również miejscem, w którym odpoczywamy i „ładujemy baterie” (2123 razy).
• Z samochodu widzimy bardzo zaskakujące rzeczy (301 razy).
• Samochody są także miejscem wyrażania emocji, zarówno tych dobrych, jak i złych: polscy kierowcy doznają niekontrolowanego wybuchu śmiechu 127 razy, a płaczu – 43 razy w ciągu swojego życia.
• W samochodzie przeżywamy różne chwile z naszymi najbliższymi: gramy w gry (38 razy), godzimy się (48 razy) i odpowiadamy „Już dojeżdżamy” na pytanie „Daleko jeszcze?” (286 razy).
• Samochód jest także miejscem działającym na zmysły. Polacy całują się w samochodzie 1715 razy, a 1,9 razy w ciągu życia uprawiają w nim seks.
Na uwagę zasługuje zróżnicowanie geograficzne: Anglicy i Francuzi w ciągu swojego życia kochają się w samochodzie średnio 3,4 razy, zaś Włosi aż 8!
Badanie będzie tematem przewodni najnowszej kampanii firmy „Citroen Inspired by You”. Spoty reklamowe zaprezentują, jak mieszkańcy Europy spędzają czas w samochodach. Kampania będzie również nawiązywała do znaczenia dobrego samopoczucia w podróży. W krótkich nagraniach zaprezentowane zostaną technologie i usługi zapewniające kierowcom samochodów marki Citroën korzyści oraz przyjemność z jazdy nimi (m.in. technologie Advanced Comfort, ConnectedCAMTM, Airbump czy Advisor).