Blisko pięćdziesiąt załóg w Citroënach DS3-R3 i trzydzieści w C2R2-MAX będzie walczyć w tym roku o wysokie premie pieniężne i mistrzowskie tytuły w dziesięciu europejskich cyklach Citroën Racing Trophy, co jasno pokazuje że ten rozgrywany od 2007-go roku program dynamicznie się rozwija.
Dzięki coraz bardziej konkurencyjnym samochodom, daje on startującym w nim zawodnikom możliwość stałego podnoszenia swoich umiejętności. Dopracowana konstrukcja nowej broni rodem z Citroën Racing – DS3-R3 – umożliwia walkę na najwyższym poziomie wśród samochodów napędzanych na jedną oś, a w krajach gdzie nie dopuszczono do udziału samochodów napędzanych na cztery koła, również o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej i najwyższe tytuły mistrzowskie!
Podobnie jak w Europie, również w Polsce w tym roku będziemy mogli zobaczyć na OS-ach więcej deesów oraz kilka popularnych dotychczas cedwójek, których konstrukcja choć ma już siedem sezonów, wciąż daje możliwość skutecznej walki wśród samochodów klasy szóstej (do 1600 cm3). Formuła programu, nie uległa zmianie w stosunku do ubiegłego roku.
Na starcie pierwszej rundy Citroën Racing Trophy Polska 2012 i drugiej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – 40-go Rajdu Świdnickiego KRAUSE – zobaczymy następujące załogi:
– Szymon Kornicki i Robert Hundla (DS3-R3);
– Jan Chmielewski i Jakub Gerber (DS3-R3);
– Radosław Raczkowski i Mariusz Kosiński (DS3-R3);
– Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (C2R2-MAX);
– Tomasz Żerebecki i Michał Grudziński (C2R2-MAX).
Tytułu mistrzowskiego będzie bronił Janek Chmielewski, który w trakcie zimowej przerwy zbudował nowy egzemplarz rajdowego deesa. Na prawym fotelu zasiądzie doświadczony Kuba Gerber, który po raz pierwszy będzie uczestniczył w rozgrywkach Citroën Racing Trophy.
W nowym samochodzie, z ambicjami na zwycięstwo w tegorocznej edycji, zobaczymy Szymona Kornickiego i Roberta Hundlę. Załoga ta miała już okazję sprawdzić swój samochód w czeskiej rundy Citroën Racing Trophy – Rajdzie Valasska, gdzie zajęli trzecie miejsce.
Wicemistrzowie Rajdowego Pucharu Polski – Radosław Raczkowski i Mariusz Kosiński – wysoko zawiesili sobie poprzeczkę i przejście do Mistrzostw Polski połączyli z zakupem topowej ośki – Citroëna DS3-R3. Zobaczymy jak sprawdzą się w rywalizacji na trasach Świdnickiego.
Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, początkowo również planowali przesiadkę do nowego deesa, ale ostatecznie postanowili gruntownie przebudować swojego C2R2 Maxa i będą szukali szans na powtórzenie zeszłorocznego mistrzostwa w klasie, zapowiadając walkę również w grupie R.
Tomek Żerebecki zaprosił w tym roku na prawy fotel Michała Grudzińskiego i również ruszają do walki o mistrzowskie tytuły w dobrze znanym egzemplarzu C2R2.
W poszukiwaniu nowych talentów, Citroën postanowił uruchomić swój program sponsorski również w Rajdowym Pucharze Polski. Tutaj regulamin dopuszcza starty Citroënami C2R2 i C2R2-MAX i będzie rozgrywany pod nazwą Citroën Rally Challenge.
W pierwszej jego edycji zobaczymy trzy załogi:
– Sławomir Ogryzek i Zbigniew Cieślar (2R2-MAX);
– Marek Mularczyk i Michał Rogóż (C2R2);
– Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (C2R2).
O obu programach zawodnicy muszą używać produktów głównych partnerów programu: opon Pirelli i środków smarnych Total. Partnerami medialnymi tegorocznego Citroën Racing Trophy Polska będą Radio ZET i AntyRadio.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.