22 Rajd Dolnośląski, kończący zmagania w tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz w Citroën Racing Trophy Polska 2012 wyłonił zwycięzców programu oraz klas 5-tej i 6-tej, w których rywalizują zawodnicy startujący Citroënami DS3 R3 i C2 R2 MAX.
Na starcie pojawiły się wszystkie walczące załogi, więc o klasyfikacjach zadecydowały wyniki końcowe rajdu.
Oprócz osiąganych czasów i szybkości na odcinkach specjalnych decyduje wyrachowanie, rozsądek, sposób obchodzenia się z samochodem oraz umiejętność unikania błędów, jakie mogą się przytrafić podczas trwania całego rajdu. W sytuacji, kiedy o końcowym wyniku może zadecydować jeden punkt, tak jak to miał miejsce w tym przypadku, decyduje nie tylko doświadczenie i profesjonalizm kierowcy i pilota, oraz całego zespołu, ale również niezawodność i potencjał samochodu. Po raz kolejny kierowcy Citroënów udowodnili, że zarówno oni jak i ich zespoły , są profesjonalistami i wybór samochodów rajdowych marki Citroën oraz przemyślana taktyka, pozwoliły na osiągnięcie kolejnych sukcesów zarówno w 22. Rajdzie Dolnośląskim jak i w całym sezonie.
Zobacz także:
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: POWIEDZIELI NA MECIE
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: KAJTO, CHUCHAŁA, BĘBENEK (2. ETAP)
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: KAJTO KLASĄ DLA SIEBIE (1. ETAP)
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: WIELKI FINAŁ W CITROENACH
RAJD DOLNOŚLĄSKI 2012: SUPEROES – I WIESZ WSZYSTKO!
Po całym sezonie zmagań zwycięzcami Citroën Racing Trophy 2012 z dorobkiem 45 punktów, zostali Jan Chmielewski i Jakub Gerber w DS3 R3, wyprzedzając o pięć punktów drugich w klasyfikacji Szymona Kornickiego i Roberta Hundlę również w DS3 R3.
W grupie R, czyli klasyfikacji samochodów napędzanych na jedną oś, zarówno w klasyfikacji końcowej rajdu, jak i w klasyfikacji całego sezonu, na trzech pierwszych miejscach znalazły się załogi Citroënów DS3 R3. Tutaj podobnie jak CRTP wygrali Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem, udowadniając wysoki potencjał i skuteczność Citroëna DS3 R3 oraz własne umiejętności bardzo wysokim, piątym miejscem w klasyfikacji generalnej pierwszego etapu, oraz siódmym w końcowej klasyfikacji 22. Rajdu Dolnośląskiego.
Drudzy w grupie R, na metę rajdu usytuowaną w Parku Zdrojowym w Polanicy, dotarli tegoroczni debiutanci w Mistrzostwach Polski – Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą. To ich największy dotychczasowy sukces. Coraz lepiej współpracują ze swoim DS3 R3, czego dowodem mogą być świetne rezultaty osiągane podczas całego rajdu, a zwłaszcza rewelacyjne 4. miejsce w klasyfikacji generalnej drugiego OS-u! Tym razem to oni okazali się lepsi od Szymona Kornickiego i Roberta Hundli, którzy mieli szanse na triumfy w klasyfikacji końcowej CRTP 2012.
Przez cały sezon Kornicki i Hundla regularnie zdobywali punkty i, mając świadomość dużej szansy na zwycięstwo, przyjęli rozsądną taktykę uważnej jazdy bez zbytniego nakręcania tempa i unikania rujnujących nadzieję na wygraną awarii ogumienia. Taktyka ta, mimo, że zrealizowana w 100 procentach, okazała się być niewystarczająca i ostatecznie punkty za trzecie miejsce w grupie R nie pozwoliły na wygranie z Chmielewskim i Gerberem.
Mimo wielu napięć jakie towarzyszyły tym dwu załogom podczas tegorocznej rywalizacji i walki o każdy najmniejszy punkt, na mecie rajdu załogi z uznaniem gratulowały sobie osiągniętych wyników sportowych, co oprócz podnoszenia poziomu sportowego zawodników i ich zespołów, również jest celem założeń międzynarodowego programu Citroën Racing Trophy.
Czwarte miejsce w tej najliczniejszej klasyfikacji (startowało w niej aż 13 załóg), wywalczyła załoga Citroëna C2R2 MAX – Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz. Był to ostatni ich start tym samochodem, ponieważ zasłużony w rajdach model C2R2 MAX, nie będzie mógł w przyszłości rywalizować w programach Citroëna. Jego miejsce zajmie nowa broń – Citroën DS3 R1, który jako godny następca ma służyć rajdowym juniorom w podnoszeniu umiejętności i zdobywaniu doświadczenia w tej widowiskowej dyscyplinie.
Jednak w modelu C2R2 MAX nadal można skutecznie walczyć, czego dowodem jest zwycięstwo w klasie 6-tej, czyli w śród samochodów z silnikiem o pojemności do 1600 cm3 i wygrana z drugim w tej klasie samochodem z przewagą 1 min. i 43 sekund.
Tomasz Żerebecki z Maciejem Machelą, również myślą poważnie o zmianie samochodu na nowszy. Ich wysłużona cedwójka na drugim etapie sprawiała nieco problemów i w tej sytuacji osiągnięcie mety zawodnicy uznali za sukces. Mamy nadzieję, że tą młodą załogę zobaczymy w przyszłym sezonie za sterami większego DS3 R3.
Sezon 2012 w Citroën Racing Trophy Polska był najbardziej wyrównanym i stojącym na najwyższym poziomie w całej dotychczasowej historii.
Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Citroën Racing Trophy Polska 2012:
1. Chmielewski/Gerber (DS3 R3) – 45 pkt.;
2. Kornicki/Hundla (DS3 R3) – 40 pkt.;
3. Raczkowski/Gwiazda (DS3 R3) – 24 pkt.;
4. Gryc/Kuśnierz (C2R2 MAX) – 18 pkt.;
5. Żerebecki/Machela (C2R2 MAX) – 15 pkt.;
6. Cerny/Kohout (DS3 R3) – 10 pkt.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.