CITROËN POLSKA: SYSTEM WYPOŻYCZALNI AUT W WARSZAWIE

carshaw-wa1

Władze miasta stołecznego Warszawy wybrały kandydatów w koncesji na świadczenie usług typu carsharing na terenie miasta. Wśród nich jest Grupa PSA.

Za pośrednictwem swojej spółki Citroën Polska, wspólnie z Communauto, największym operatorem usług carsharingu w Ameryce Północnej, oraz Egis, europejskim operatorem inteligentnych rozwiązań mobilnych ubiega się ona o przyznanie koncesji.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W najbliższych tygodniach Citroen i współpracujące firmy przedstawią swój projekt na realizację elastycznego, dostępnego w każdej chwili na żądanie, samoobsługowego systemu wypożyczania samochodów.

Egis wprowadza inteligentne usługi w miastach na całym świecie. Firma jest operatorem szeregu rozwiązań w zakresie zarządzania ruchem drogowym, parkowania na ulicach, ładowania pojazdów elektrycznych, wypożyczalni rowerów oraz elektronicznego poboru opłat. Korzystając z istniejącej już struktury oraz doświadczeń w zakresie wspomagania mobilności zdobytych na rynku polskim i na całym świecie, Egis może zaproponować kompleksową ofertę wszystkich najnowszych usług, których można się wkrótce spodziewać w Polsce.

– Oferta carsharingu będzie korzystać z naszego know-how w zarządzaniu systemami rowerów miejskich w Polsce czy dostępem do infrastruktury ładowania pojazdów we Francji, a także w zakresie inteligentnych systemów parkowania na ulicach i rozładowywania ruchu w godzinach szczytu w Holandii. To pierwsza taka usługa uzupełniająca istniejącą ofertę rowerów miejskich w Polsce, umożliwiająca polskim obywatelom korzystanie z mobilności na żądanie – Mobility As A Service. Po niej pojawią się inne usługi, nad którymi pracujemy – powiedziała Krassimira Iordanova, dyrektor ds. rozwoju biznesowego w Egis Projects.

Communauto, najstarszy operator carsharingu w Ameryce Północnej (od 1994 r.), działa w 8 miastach w Kanadzie oraz w Paryżu, we Francji. Obecnie to jedyny na świecie operator, który – zgodnie z wymaganiami władz Warszawy – jednocześnie zarządza w tym samym mieście dużą flotą (ponad 1500 samochodów) działającą zarówno w modelu klasycznym, opartym na rezerwacji, zakładającym wypożyczenie oraz zwrot w tym samym punkcie, jak i jednokierunkowym, w którym pojazdy pozostawia się w dowolnym miejscu parkingowym.

– Firma Communauto opracowała rozwiązania oraz narzędzia zapewniające usługę carsharingu po przystępnej cenie, zintegrowaną z transportem publicznym, opłacalną ekonomicznie i elastycznie dostosowaną do lokalnych potrzeb użytkowników. Nasze doświadczenie umożliwia nam natychmiastowe udostępnienie naszego rozwiązania lokalnemu partnerowi w Warszawie – powiedział Marco Viviani, wiceprezes ds. rozwoju strategicznego Communauto.

Grupa PSA oferuje już własne usługi współdzielenia pojazdów. Na przykład system „Citroën Multicity” działa w Berlinie w oparciu o flotę 400 pojazdów. Usługa umożliwia użytkownikom wypożyczenie samochodu na krótki okres czasu. Samochody są dostępne w wyznaczonych miejscach parkingowych, a nie tylko w specjalnych stacjach, tworząc w ten sposób system carsharingu umożliwiający swobodne korzystanie z samochodów.

Klienci znajdują i rezerwują wybrany pojazd posługując się aplikacją w smartfonie. Mogą też skorzystać ze smartfona, aby otworzyć samochód na początku jazdy oraz zamknąć go ponownie po jej zakończeniu.

– Dla Grupy PSA mobilność oznacza nie tylko tworzenie i sprzedawanie doskonałych samochodów, lecz również oferowanie pełnej gamy rozwiązań mobilnych. Dzięki planowi „Push to Pass” Grupa PSA pragnie stać się preferowanym dostawcą usług wspomagających mobilność na całym świecie, w oparciu o swoją nową markę Free2Move – oświadczyła Brigitte Courtehoux, wiceprezes ds. pionu usług powiązanych oraz nowej mobilności.

Porozumienie Communauto, Egis i Grupy PSA umożliwi bardzo szybkie wdrożenie projektu dzięki dużemu know-how w zakresie usług carsharingu pojazdów oraz znajomości polskiego rynku. Stworzy też solidne podwaliny pod stworzenie systemu inteligentnych usług miejskich w Warszawie.