Z okazji 65-lecia modelu 2CV Fourgonnette i 20-lecia Berlingo Citroën proponuje nową stylizację tych niezwykle popularnych modeli, zaprojektowaną specjalnie dla Colette.
To słynny francuski concept store mieszczący się pod numerem 213 na ulicy Saint Honoré w Paryżu. Z okazji jubileuszu zostanie wyposażony w miniflotę obejmującą po jednym samochodzie z obu modeli w kolorach sklepu o stylistyce nawiązującej do ponadczasowej furgonetki: #2CVcolette.
Zobacz także:
Obie francuskie marki łączą takie wartości jak nastawienie na nowości i dążenie do wyróżnienia się. Teraz łączy je również miniflota „andré ♥ colette”!
Współpraca obu francuskich marek, które łączy nastawienie na nowości i dążenie do wyróżnienia się, doprowadziła do powstania unikatowych egzemplarzy samochodów:
– Berlingo zwraca uwagę stylizacją nawiązującą do kultowej furgonetki i falistą blachą boków nadwozia. Do transformacji wybrano wersję z napędem elektrycznym. Będzie ona wykorzystana do dostaw concept store’u na terenie Paryża podczas trwania akcji.
– Firmowy, niebieski kolor sklepu pojawi się również na logo Citroëna, które specjalnie na tę okazję zostanie użyte w wersji retro.
Colette również użyje logo vintage. Projekt wykona artysta plastyk Steve Pitocco w oparciu o technikę ręcznego lakierowania stosowaną niegdyś w produkcji pierwszych furgonetek.
Projekt powstał w ośrodku stylistycznym Citroën, którego dyrektor Alexandre Malval czuwał nad każdym detalem transformacji „old to new” w przypadku 2 CV Fourgonnette i „new to old” w przypadku Berlingo.
W skład minifloty wejdą dwa modele – pionierska furgonetka i obecny lider na europejskim rynku, które będzie można podziwiać do końca kwietnia:
– elektryczne Berlingo – na ulicach Paryża podczas dostaw realizowanych przez colette;
– 2CV Fourgonnette – na ekspozycji przed sklepem na ulicy Saint Honoré w Paryżu;
– w sieciach społecznościowych obu marek, które będą używały wspólnego hasztagu: #2CVcolette.
Citroën 2 CV Fourgonnette po raz pierwszy został zaprezentowany w październiku 1950 r. na paryskim salonie samochodowym. Sprzedaż rozpoczęła się w marcu 1951 r. Produkcja: 1 246 335 sztuk (wszystkie wersje łącznie). W 1955 r. Citroën wprowadził w swoim samochodzie dostawczym pewne modyfikacje, w ślad za zmianami w wersji osobowej AZ. Pojawił się wówczas nowy 2 CV AZU. W kwietniu 1963 pojawiła się wersja AK 350, zastąpiona w 1970 roku wersją 2 CV AK 400. Zakończenie produkcji nastąpiło w 1978 r.
Citroën Berlingo zadebiutował w 1996. Sprzedaż: 2,9 mln sztuk (od 1996 do lutego 2015). To europejski lider w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
Wersja elektryczna udostępniona colette:
– akumulatory objęte 8-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km) są w całości umieszczone pod podłogą w tylnej części samochodu;
– kabina Extenso, umożliwiająca przewóz 3 osób o większych możliwościach zmiany aranżacji (składane i wyjmowane siedzenia);
– maksymalna pojemność ładunkowa 3,7 m3 w wersji L1 4,1 m3 w wersji L2;
– długość załadunku – mierzona po podłodze – wynosząca odpowiednio od 1,80 lub 2,05 m do 3,00 m i 3,25 m po złożeniu i wyjęciu siedzeń pasażerów;
– ładowność sięgająca 695 kg;
– akumulatory litowo- jonowe o zasięgu 170 km; ożliwe są 2 tryby ładowania: z sieci 230 V, w czasie 8 (14A) lub 15 godzin (8A), lub ze specjalnego terminala 380 V, pozwalającego na naładowanie akumulatora do poziomu 80 proc. w ciągu 30 min (95A).