Wraz z zjechaniem z linii produkcyjnej pierwszego e-Jumpy Hydrogen, rozwój technologii ogniw paliwowych wkroczył w firmie CITROEN w nową fazę.
Dzięki zasięgowi przekraczającemu 400 km i czasowi tankowania wynoszącemu 3 minuty, technologia łącząca akumulator trakcyjny z ogniwem paliwowym pozwoli zaspokoić potrzeby użytkowników pokonujących długie trasy, jak również firm, których działalność wymaga krótkiego czasu ładowania w celu maksymalnego wykorzystania pojazdu.
Zobacz także:
Pierwszy e-Jumpy Hydrogen zostanie w najbliższych dniach dostarczony Grupie SUEZ, która przygotowuje się do przeprowadzenia testu drogowego modelu w swoim pilotażowym zakładzie w Carcassonne, w którym Grupa inwestuje w produkcję ekologicznego wodoru. To jedno z głównych wyzwań grupy na najbliższe lata.
CITROEN poszerza w ten sposób swoją ofertę zelektryfikowanych samochodów dostawczych i dostosowuje ją do różnorodnych sposobów użytkowania przez firmy. Marka proponuje najbogatszą gamę modeli na rynku, od My Ami Cargo po e-Jumpera.
CITROEN i Grupa SUEZ, wieloletni partner biznesowy, kontynuują w ten sposób swoje zaangażowanie w realizację celów opartych na wspólnych wartościach: innowacyjności wychodzącej naprzeciw potrzebom klientów i dążenia do budowania ekoodpowiedzialnego świata poprzez zmiany w zarządzaniu flotami pojazdów, z silnym naciskiem na mobilność bezemisyjną.
Wraz z zjechaniem z linii produkcyjnej pierwszego egzemplarza e-Jumpy Hydrogen, napęd wykorzystujący wodorowe ogniwa paliwowe staje się dziś rzeczywistością. Nowy model uzupełni naszą ofertę napędów elektrycznych, zapewni klientom większy zasięg oraz pozwoli zoptymalizować czas użytkowania samochodu dzięki ultraszybkiemu tankowaniu. A wszystko to z zachowaniem osiągów i praktyczności samochodu, tak aby nie stracił nic ze swej atrakcyjności na rynku pojazdów dostawczych. CITROEN jest dumny z połączenia wszystkich zalet, które zapewniły sukces spalinowym modelom dostawczym marki. Teraz dodaje do nich spokój ducha, jaki zapewnia bardziej ekoodpowiedzialna jazda, zwrócona ku przyszłości. Biorąc pod uwagę bieżące plany rozwojowe dotyczące napędu wodorowego, jest to ważna oferta, uzupełniająca najbogatszą obecnie na rynku gamę elektrycznych pojazdów dostawczych. Cieszymy się z możliwości udostępnienia pierwszego egzemplarza Grupie SUEZ, naszemu uprzywilejowanemu partnerowi, mocno zaangażowanemu w działania na rzecz obniżania śladu środowiskowego, do testów drogowych w rzeczywistych warunkach użytkowania – powiedziała Laurence Hansen – dyrektor ds. produktu i strategii marki Citroen
OFERTA NAPĘDU WODOROWEGO – TO JUŻ RZECZYWISTOŚĆ
Zapowiedziane na początku bieżącego roku wprowadzenie technologii ogniw paliwowych stało się rzeczywistością wraz z rozpoczęciem produkcji pierwszego modelu CITROEN e- Jumpy Hydrogen.
Pierwszy egzemplarz z napędem wodorowym zostanie w najbliższych dniach dostarczony ważnemu klientowi, Grupie SUEZ. Jest to początek nowego etapu w strategii elektryfikacji modeli marki, która chce wyjść naprzeciw wyzwaniom jutra.
CITROEN jest jednym z pierwszych producentów samochodów, który wchodzi na rynek z nową ofertą przyszłościowego napędu wodorowego. Napęd wodorowy uzupełni ofertę tradycyjnych napędów elektrycznych i już obecnie jest przedmiotem wielu planów inwestycyjnych we Francji i w Niemczech, a w przyszłości z pewnością także w innych krajach. W ten sposób CITROEN pozostaje wierny swojej 100-letniej tradycji innowacyjności i rozwijania know-how w dziedzinie samochodów dostawczych. Jak zawsze marka oferuje rozwiązania dostosowane do obecnych i przyszłych potrzeb klientów biznesowych.
KOMPLEMENTARNA OFERTA, DOSTOSOWANA DO OKREŚLONYCH SPOSOBÓW UŻYTKOWANIA SAMOCHODÓW
Wybór technologii napędu wodorowego jest w pełni zgodny ze strategią elektryfikacji Citroena i dążeniem do zaoferowania pełnej gamy rozwiązań technicznych dostosowanych do różnych sposobów użytkowania pojazdów. E-Jumpy Hydrogen uzupełnia obecnie najbardziej rozbudowaną na rynku gamę lekkich samochodów dostawczych, która obejmuje modele od My Ami Cargo poprzez e-Berlingo i e-Jumpy po e-Jumpera.
Napęd wodorowy jest rozwiązaniem skierowanym do klientów poszukujących pojazdu z zasięgiem powyżej 300 km do pokonywania dużych przebiegów lub długich codziennych tras, który można szybko naładować, aby maksymalnie wydłużyć czas użytkowania, do klientów, którzy chcą mieć możliwość wjazdu do stref ograniczonego ruchu w centrach miast, ale także do klientów o bardziej drogowo-autostradowym profilu użytkowania, którzy mają łatwy dostęp do terminali wodorowych. Dzięki ofercie napędu wodorowego klienci biznesowi mogą zmniejszać ślad węglowy swojej floty pojazdów i zapewnić stabilność biznesową.
Docelowi klienci są bardzo różni, ale łączą ich dwa wspólne punkty: zaangażowanie w transformację energetyczną i potrzeba wjazdu do centrów miast. Mogą to być firmy kurierskie, zarówno świadczące usługi dostaw ostatniego kilometra w centrach miast, jak i transportu na większe odległości, jak również samorządy lokalne, przedsiębiorcy, zakłady przemysłowe itp.