CITROËN OGŁOSIŁ PLANY: ROK 2016 BEZ WRC – POWRÓT W 2017

citr_wrc1

Citroën ogłosił plany na przyszłość w dziedzinie sportów motorowych i zapowiedział dalszy udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC od sezonu 2017.

Plany dotyczące rajdów przewidują wykorzystanie modelu skonstruowanego zgodnie z nowym regulaminem technicznym FIA. Aby koncentrować wszystkie dostępne środki na opracowaniu tego samochodu, organizacja Citroën Racing zawiesi swój udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC na cały przyszły sezon.


Zobacz także:

RAJDY


 

W sezonie 2016 zespół Citroën Total będzie bronił tytułów mistrzowskich, wywalczonych w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) FIA, wystawiając dwa auta fabryczne, którymi ścigać się będą José María López i Yvan Muller. W zespole zabraknie Sebastiena Loeba.

W ciągu 25 ostatnich lat (1993-2015) zaangażowania w różne dyscypliny sportu samochodowego, Citroën zapisał na swoim koncie piętnaście tytułów Mistrza Świata: pięć w rajdach terenowych, osiem w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) i dwa w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC).

Sport samochodowy i odnoszone w nim zwycięstwa są głęboko zakorzenione w genach Citroëna i będą nadal odgrywały istotną rolę w odnowie i wzroście tej marki, oraz w tworzeniu jej silnego wizerunku.

citr_wrc2

– Osiem tytułów Mistrza Świata Producentów i rekordowa liczba 94 wygranych rajdów WRC sprawiają, że Citroën zgromadził w WRC niedoścignioną liczbę osiągnięć. Rajdy są fascynującą dyscypliną sportu, w której liczą się takie zalety samochodów jak osiągi, niezawodność i wytrzymałość, a szybcy i regularni kierowcy rywalizują w scenerii spektakularnych krajobrazów. Obecnie dyscyplina ta przeżywa kolejne odrodzenie, przybywa retransmisji telewizyjnych z tras rajdowych, a w kalendarzu rajdów na sezon 2016 znajdzie się także nowa runda w Chinach. Wprowadzenie nowej generacji samochodów rajdowych, zapowiadanych jako niezwykle atrakcyjne, zapowiedziane na sezon 2017, zbiegnie się w czasie z naszym powrotem do rajdów WRC – przypomina Linda Jackson, Dyrektor marki Citroën.

– Interesuje nas nowy regulamin WRC 2017. Stoimy teraz przed nowym zadaniem – postanowiliśmy skupić obecnie wszystkie nasze wysiłki na zaprojektowaniu i skonstruowaniu nowego samochodu rajdowego. Citroën nie weźmie udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata w sezonie 2016, choć będziemy oczywiście uważnie śledzili ich przebieg, jak również rywalizację w seriach Junior WRC FIA oraz w WRC2 – mówi Yves Matton, dyrektor Citroën Racing.

TRZECI SEZON W WTCC FIA

Program startów w wyścigach samochodów turystycznych (WTCC FIA), zapoczątkowany przed sezonem 2014, trwać będzie nadal, by za rok, po trzech pełnych sezonach, dobiec końca. Uczestniczący w nich zespół Citroën Total, który od chwili pierwszego pojawienia się na torach jest niepodzielnym liderem w tej dyscyplinie, w przyszłym sezonie stanie przed zadaniem obronienia swoich tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców i producentów. Dwa fabryczne Citroëny C-Elysée WTCC poprowadzą José María López i Francuz Yvan Muller.

– Ze względu na troskę o optymalne wykorzystanie zasobów, jakimi dysponujemy, tytułów mistrzowskich zdobytych w WTCC będziemy bronili zespołem ograniczonym do dwóch samochodów fabrycznych. Z uwagi na dołączenie do rywalizacji kolejnego producenta, liczymy się z tym, że poziom konkurencji jeszcze się podniesie. W wyścigach będą też mogły uczestniczyć inne Citroëny C-Elysée WTCC, powierzone przez nas kierowcom prywatnym, w barwach zespołu Sébastien Loeb Racing – kontynuuje Yves Matton.

NOWA PRZYGODA SÉBASTIENA LOEBA

Sébastien Loeb, dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata WRC w zespole Citroëna, ma w swoim dorobku ma m.in. starty na trasie 24H Le Mans, w Formule 1, w serii GT, w podjeździe górskim na Pikes Peak i ostatnio w serii WTCC. Na swoje kolejne zadanie Sébastien Loeb wybrał udział w Rajdzie Dakar, wraz ze swoim wiernym pilotem Danielem Eleną, w ramach zespołu Peugeot Sport.

– Dla mnie odwraca się strona, zaczynam coś nowego, ale dzisiaj pragnę przede wszystkim wyrazić swoją satysfakcję z tego, że miałem udział w sukcesach zgromadzonych przez Citroëna w seriach WRC i WTCC. Będzie mi brakowało atmosfery – nienasyconego głodu zwycięstw i bezgranicznej motywacji, ale… będę przecież niedaleko. Zostaję w ramach grupy PSA Peugeot Citroën, by mierzyć się z nowymi zadaniami – mówi Sébastien Loeb.

– Dziękujemy Sébastienowi za wszystkie te zwycięstwa, tytuły i rekordy, którymi przyczynił się on do odnowy naszej marki i jej międzynarodowej renomy. Sébastien rozpoczyna od dziś nową przygodę sportową z inną marką naszej grupy. Życzymy im wielu wspólnych sukcesów – podkreśla Linda Jackson.