Citroën przyspiesza rozwój na światową skalę i umacnia pozycję marki globalnej. Po Europie, Rosji i Ameryce Łacińskiej, 28 czerwca br. linia DS zostaje wprowadzona do sprzedaży w Chinach. Jednocześnie Citroën wzbogaca i modernizuje gamę główną, oferując 2 nowe modele.
Marka pragnie wzmocnić w ten sposób swoją ofertę produktową, ze szczególnym ukierunkowaniem na segment C, inwestując w rynki międzynarodowe o silnym potencjale wzrostu, takie jak Basen Morza Śródziemnego, Chiny czy Rosja. Samochody kompaktowe stanowią największą część sprzedaży na rynku motoryzacyjnym (ponad 20 milionów sztuk w 2011 roku, co stanowiło blisko jedną trzecią światowej sprzedaży samochodów osobowych).
Wychodząc naprzeciw charakterystycznym cechom tego segmentu, w którym trójbryłowa sylwetka dominuje w 43 proc. w Rosji i w 79 proc. w Chinach, Citroën wprowadza nowy model Citroën C-Élysée oraz C4 L, który stanowi wersję Lounge modelu C4. Obydwa modele o wyraźnie określonym przeznaczeniu zajmują przypisane im odrębne i komplementarne pozycje rynkowe. Zaprojektowane we Francji z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia międzynarodowych zespołów Citroëna, stanowią wyraz najlepszych osiągnięć marki pod względem stylu, technologii produkcji i jakości.
Nowy Citroën C-Élysée spełnia oczekiwania wymagających klientów, którzy poszukują atrakcyjnego samochodu trójbryłowego w przystępnej cenie. Model charakteryzuje się zrównoważonym i solidnym stylem, który potwierdza przynależność do marki. Innowacyjna koncepcja sprawia, że Citroën C-Élysée oferuje przestronne wnętrze (przestrzeń na miarę modeli z wyższych segmentów, bagażnik o pojemności 506 litrów VDA) dzięki najdłuższemu w tej kategorii rozstawowi osi wynoszącemu 2,65 m.
Citroën C-Élysée z powodzeniem spełnia rolę samochodu rodzinnego. Może być wyposażony w liczne urządzenia poprawiające komfort, takie jak klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem czy radio samochodowe MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. W niektórych krajach model będzie też dostępny z silnikiem 1.0 VTi 72 najnowszej generacji, który dzięki zastosowanej technologii łączy osiągi z ograniczonym zużyciem paliwa oraz trwałością.
Marka wykorzystała swoje doświadczenie w zakresie układu jezdnego i jakości wykończenia. Zastosowane rozwiązania były przedmiotem testów w różnych częściach świata i we wszystkich warunkach drogowych by zagwarantować niezawodność niezależnie od okoliczności. Są to niepodważalne argumenty przy zakupie samochodu w długoterminowej perspektywie. Premiera rynkowa produkowanego w Vigo w Hiszpanii Citroëna C-Élysée jest planowana pod koniec 2012 roku, w pierwszej kolejności w Turcji, w Europie Środkowej, a także w Algierii.
Citroën C4 L uzupełnia ofertę Marki w segmencie C. Na pierwszy rzut oka widoczny jest elegancki charakter Citroëna C4 oraz wyróżniające Markę zalety: najwyższa jakość wykończenia, komfort zawieszenia i wyjątkowa przyjemność jazdy. Model jest debiutanckim projektem centrum stylistycznego w Szanghaju. Uwagę zwracają eleganckie i dynamiczne linie sylwetki podkreślone charakterystycznymi światłami z przodu i z tyłu. We wnętrzu kierowca i pasażerowie odbywają przyjemną podróż dzięki doskonałemu komfortowi akustycznemu i termicznemu, a także dzięki z tyłu w klimacie Lounge (wydłużony rozstaw osi, klubowe fotele, możliwość ustawienia oparć pod kątem 29°, komfortowe zagłówki) oraz nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym poprawiającym komfort jazdy (bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, system nawigacji z dotykowym ekranem i kamera cofania, podgrzewana integralna szyba przednia, jonizator powietrza itd.).
Citroën C4 L oferuje silniki benzynowe najnowszej generacji: 1.6 THP 155/170 (w niektórych krajach) opracowane we współpracy z BMW Group oraz 1.6 VTi 135. Wszystkie silniki mogą współpracować z nową, sekwencyjną automatyczną 6-przełożeniową skrzynią biegów. Aby w pełni zaspokoić specyficzne potrzeby poszczególnych rynków, Citroën C4 L będzie produkowany w każdej ze stref sprzedaży: w Wuhan na rynek chiński od końca 2012 roku i w Kałudze na rynek rosyjski od pierwszego półrocza 2013 roku.
Citroën na arenie międzynarodowej to:
– 500 000 samochodów sprzedanych poza Europą w 2011 roku;
– 33 proc. sprzedaży poza Europą, co oznacza wzrost o 10 procent na przestrzeni 10 lat i o 3 procent w stosunku do 2010 roku.
– 1 000 punktów obsługi klientów zlokalizowanych w ponad 55 krajach poza Europą.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.