CITROEN: OD MONTE CARLO DO MAKAO – PLANY 2014

Ci 1_2_50

Citroën Racing zaprezentował szczegóły programów sportowych na rok 2014. Po raz pierwszy w swojej historii, koncern będzie uczestniczył równolegle w dwóch cyklach Mistrzostw Świata FIA.

Chodzi o Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata (WRC) oraz Wyścigowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (WTCC). To sportowe zaangażowanie, znajduje również odzwierciedlenie w produktach marki, jak chociażby w limitowanej wersji DS3 Racing Cabrio.


Zobacz także:
RAJDY


Od pierwszej rundy WRC, która odbędzie się 14 stycznia w Monte Carlo, do zakończenia ostatniego wyścigu WTCC, rozgrywanego 16 listopada w Macao, Citroën Racing wysteruje w 25 imprezach, w dwóch programach Mistrzostw Świata.

Yves Matton, szef zespołu Citroën Racing: Rozpoczynamy wyzwanie, które jest nie tylko sportowe, ale również techniczne i logistyczne. Cały zespół jest bardzo entuzjastycznie i twórczo nastawiony jeżeli chodzi o przygotowania do nadchodzącego sezonu, postaramy się być tak skuteczni, jak to tylko możliwe. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy się podjąć realizacji podwójnego programu. Pomimo trudnych warunków ekonomicznych, z jakimi boryka się przemysł motoryzacyjny, zaufanie pokładane w nas przez kierownictwo wyższego szczebla PSA i wsparcie partnerów, pozwalają z powodzeniem realizować nasze plany. Mamy zamiar dotrzeć do większej liczby krajów, na obu półkulach naszego globu, dzięki czemu będziemy mieć więcej możliwości promowania marki Citroën i prezentowania CréativeTechnologie.

Nie zaczynamy od zera w obu mistrzostwach. Nasze doświadczenie w rajdach i dążenie przez FIA do utrzymania stabilnych przepisów pozwala nam ze spokojem podejść do rywalizacji WRC. Zdecydowaliśmy się na zaangażowanie załóg Kris Meeke i Paul Nagle oraz Mads Østberg i Jonas Andersson, które będą reprezentować Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team. Naszym celem jest wspieranie ich rozwoju tak, aby mogli powalczyć o zwycięstwo w kilku rajdach. Khalid Al Qassimi i Chris Patterson będą z kolei konkurować w kilku rundach WRC, ale ich głównym celem będą Rajdowe Mistrzostwa Bliskego Wschodu.

Mamy duże ambicje związane z naszym udziałem w WTCC, ale na razie musimy dowiedzieć się wszystkiego o tej dyscyplinie. Czujemy, że możemy liczyć na udane starty Citroëna C-Elysée WTCC, mimo, że nie mamy na razie realnych podstaw do porównania z konkurencją. Przepisy, jakie weszły w tym roku, są nowe dla wszystkich konkurentów. Nie możemy się doczekać, rozpoczęcia rywalizacji na torze, i uzyskania potwierdzenia!”. Z radością możemy potwierdzić naszego trzeciego kierowcę, którym obok Yvana Mullera i Sébastien Loeba będzie Jose-Maria Lopez.

MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH FIA (WTCC)

Pierwsza runda WTCC w Marrakeszu jest zaplanowana na 5-6 kwietnia 2014 r. Sébastien Loeb, będący blisko projektu od samego początku był pierwszym kierowcą potwierdzonym w zespole. Jest to bez wątpienia jedno z największych wyzwań w karierze 39-letniego, dziewięciokrotnego Rajdowego Mistrza Świata. Aby osiągnąć swój cel, alzacki kierowca brał udział w różnych zawodach rozgrywanych na torze wyścigowym, podczas których wygrał nawet kilku wyścigów GT. Pomocą służył mu doświadczony Yvan Muller.

Obok dwóch Francuzów, José-Maria Lopez będzie trzecim kierowcą, rywalizującym w zespole Citroën Racing. Jest on coraz bliżej startów w Formule 1.

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA (WRC)

Z 93. zwycięstwami i ośmioma tytułami Mistrza Świata Producentów, Citroën Racing posiada rekordowy dorobek wśród zespołów obecnie rywalizujących w WRC. Mający za sobą dwa okazjonalne starty w ubiegłym sezonie Kris Meeke, przygotowuje się do pierwszego pełnego sezonu w Mistrzostwach Świata. 34-letni, pochodzący z Irlandii Północnej kierowca, ma na koncie tylko dziesięć startów w rajdach WRC za kierownicą samochodu najwyższej kategorii, ale jest niezwykle zmotywowany.

Mads Østberg, jest obecnie najbardziej doświadczony w zespole. 26-letni Norweg ma na koncie 65 rajdów, z których sześć skończył na podium, a jeden wygrał (Portugalia 2012). Khalid Al Qassimi będzie uczestnikiem części rund WRC. Kierowca z Abu Dhabi, wystartuje w Szwecji, Portugalii, Włoszech i Hiszpanii.

KLIENCI INDYWIDUALNI

Od DS3 R1 do DS3 WRC – Citroën Racing oferuje prawdziwy program stopniowego i spójnego rozwoju, opartego na produktach przeznaczonych dla klientów indywidualnych. W 2014 roku siedem europejskich krajów będzie organizowało rozgrywki “Trophy”.

Dwóch kierowców w sezonie 2014, będzie korzystać ze wsparcia jakie daje program rozwoju Citroën Racing. Zwycięzca Junior Citroën Racing Trophy – Frédéric Hauswald będzie startował w Citroën Racing Trophy za sterami DS3 R3. Sébastien Chardonnet wyruszy do walki na trasach sześciu rajdów mistrzostw WRC2, zasiadając za kółkiem DS3 R5.

CITROËN DS3 RACING CABRIO

Limitowana edycja Citroën DS3 Racing Cabrio bazuje na samochodzie koncepcyjnym, pokazanym na tegorocznym Goodwood Festival of Speed i Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Model łączy cechy Citroëna DS3 Racing, z przyjemnością jazdy z otwartym dachem, jaką oferuje DS3 Cabrio.

Wersja Racing została dodatkowo wyposażona w atrybuty sportowe, takie jak podwójne chromowane rury wydechowe czy wykończenia z prawdziwego karbonu, (osłony nawiewów, pół-elastyczny splitter w przednim zderzaku, elementy ochronne nadwozia, spoilery, itp.).

Kabina również otrzymała specjalne wyposażenie. Na przykład matowe wykończenie, w połączeniu z kolorem nadwozia Moondust Grey, zastosowane zostało na górnej części deski rozdzielczej i na wielu wewnętrznych elementach wykończeniowych. Wewnątrz znajdziemy także elementy z włókna węglowego. Pozostała część deski rozdzielczej przykuwa spojrzenie czerwonym kolorem Crimson, użyty również na pionowym paskiem wewnętrznego wykończenia drzwi. Charakter auta jest podkreślony napisem „Citroën Racing” na zagłówkach foteli przednich i numerach identyfikacyjnych limitowanej serii, umieszczonych u podstawy dźwigni zmiany biegów.

Moc 207 KM, uzyskano w silniku o pojemności 1,6 litra, opracowanym przez Citroën Racing.

Ci 2_1_64

C-ELYSÉE WTCC – DANE TECHNICZNE

* Silnik: Citroën Racing – 1.6-litra turbo-doładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
– rozrząd: dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder;
– pojemność: 1,598 cm³;
– moc maksymalna: 380 KM przy 6,000 obr./min.;
– maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 4,500 obr./min.;
– napędzane koła przednie;
– skrzynia biegów: Sadev sześcio- przełożeniowa, sekwencyjna z manualnym sterowaniem;
– dyferencjał: mechaniczny z układem blokującym;
– sprzęgło: karbonowe, dwutarczowe.

* Zawieszenie
– McPherson przód i tył;
– amortyzatory: Citroën Racing regulowane;
– hamulce przednie: 380 mm wentylowane, zaciski czterotłoczkowe;
– hamulce tylne: 300 mm wentylowane, zaciski dwutłoczkowe;
– układ kierowniczy: hydrauliczny ze wspomaganiem;
– obręcze kół: 10×18’’;
– opony: Yokohama 660×275.

* Wymiary
– długość/szerokość: 4 577 / 1 950 mm;
– rozstaw osi: 2 700 mm;
– rozstaw kół: 1 750 mm (przód i tył);
– zbiornik paliwa: 50 litrów;
– waga: 1 100 kg z kierowcą (regulaminowo).

CITROËN DS3 WRC – SPECYFIKACJA

* Silnik: Citroën Racing – 1.6-litra turbo-doładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
– rozrząd: dwa wałki rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder;
– pojemność: 1,598 cm³;
– moc maksymalna: 300 KM przy 6,000 obr./min.;
– maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 3,250 obr./min.;
– napędzane cztery koła;
– skrzynia biegów: Sadev sześcio-przełożeniowa, sekwencyjna z manualnym sterowaniem;
– dyferencjał: mechaniczny z układem blokującym;
– sprzęgło: ceramiczno-stalowe.

* Zawieszenie
– McPherson przód i tył;
– amortyzatory: Citroën Racing, trzy zakresy regulacji;
– hamulce przednie: 355 mm (asfalt) i 300 mm (szuter) tarcze wentylowane, zaciski czterotłoczkowe;
– hamulce tylne: 300 mm tarcze wentylowane, zaciski czterotłoczkowe;
– układ kierowniczy: hydrauliczny ze wspomaganiem;
– obręcze kół: 8×18’’ (asfalt) i 7×15’’ (szuter i śnieg);
– opony: Michelin.

* Wymiary
– długość/szerokość: 3 948 / 1 820 mm;
– rozstaw osi: 2 461 mm;
– rozstaw kół: 1 618 mm (przód i tył);
– zbiornik paliwa: 75 litrów;
– waga: minimum 1 200 kg / 1 350 kg wraz z załogą (regulaminowo).