CITROEN: NOWY CXPERIENCE CONCEPT ODKRYTY PRZED SALONEM

citr_konc-pa1

Zwykle producenci aut nowe produkty pokazują na salonie samochodowym. Tymczasem na miesiąc przed targami motoryzacyjnymi Mondial de l’Automobile w Paryżu, firma Citroën zaprezentowała Cxperience Concept.

Nowy samochód koncepcyjny realizuje obietnicę marki, jaką niesie w sobie hasło „Be Different, Feel Good”. Wyróżnia go sylwetka, wybiegająca wzornictwem poza przyjęte kanony stylistyczne. Pokazuje także zalety rozwiązania „Citroën Advanced Comfort”.


Zobacz także:

PREMIERY

PARYŻ 2016


 

Z okazji ogólnoświatowej konwencji poświęconej nowemu modelowi C3, która zgromadziła blisko 2000 przedstawicieli marki z ponad 36 krajów, Citroën przygotował niespodziankę dla jej uczestników – zaprezentował samochód koncepcyjny Cxperience. Ma on być hitem podczas najbliższego międzynarodowego Salonu Samochodowego Paris Motor Show.

Cxperience Concept, o dwubryłowym nadwoziu sięgającym 4,85 m, wskazuje na ambicje producenta w segmencie luksusowych samochodów. Model, odpowiadający na oczekiwania krajów z całego świata, wyznacza nowy etap w strategii i ofensywie marki.

citr_konc-pa3

Najnowsze dzieło projektantów Citroëna odwołuje się do know-how i historii marki, a także komfortu, będącego wyróżnikiem jej samochodów. Jest kolejnym modelem realizującym koncepcję Citroën Advanced Comfort”, której celem jest zapewnienie użytkownikowi wygody na najwyższym poziomie. Jej założeniem jest uwzględnienie komfortu na każdym etapie projektowania samochodu.

UNIKALNY DESIGN

Cxperience to samochód koncepcyjny o aerodynamicznych kształtach, zaprojektowany z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Charakterystyczne wzornictwo i linia nawiązują do stylistyki Citroëna. Model powstał w pracowni stylistycznej w Centrum Projektowym Citroëna w Vélizy pod Paryżem. Dwubryłowe nadwozie oraz przeciwstawnie otwierane drzwi sprawiają, że samochód wygląda jakby szykował się do skoku.

Wymiary (długość 4,85m i szerokość 2 m) w połączeniu z obniżonym dachem (wysokość 1,37 m), krótkim zwisem (rozstaw osi 3 m) i opływową sylwetką nadają modelowi autu ciekawy wygląd. Perłowy lakier „Mizuiro” w kolorze morskiej zieleni jest stonowany. Duże, 22-calowe 5-ramienne obręcze kół dodatkowo podkreślają przynależność najnowszego samochodu koncepcyjnego marki do wyższego segmentu.

Wzrok przykuwają także światła do jazdy dziennej w kształcie litery V. To cienkie, 3-milimetrowe paski, w które elegancko zostały wkomponowane światła kierunkowskazów. Charakterystyczny układ świateł dopełniają trzy reflektory kierunkowe w technologii LED. Elektrycznie regulowane wloty powietrza zostały wbudowane w przedni zderzak.

citr_konc-pa2

Mocno zarysowane nadkola i wklęsła tylna szyba z ruchomym spoilerem na dole przekładają się na lepszą aerodynamikę. Kolejnym akcentem w kształcie litery V są duże, tylne lampy z efektem 3D, w których wykorzystano technologię laserów światłowodowych. Kierunkowskazy umieszczono po środku – tuż pod cienką, chromowaną listwą.

Kolejnym charakterystycznym akcentem stylistycznym są otwierane pod kątem 90 st. przeciwstawne drzwi.

WNĘTRZE

Obok jednoramiennej kierownicy, kolejnym charakterystycznym akcentem jest rozciągnięta poziomo deska rozdzielcza, która sprawia wrażenie zawieszonej w powietrzu. Dużo uwagi poświęcono fotelom, które obito miękkim, żółtym materiałem o fakturze drobnej siatki. Luksusowe materiały wykończeniowe zastosowano także na wewnętrznych panelach drzwi. Miękka podłoga z pianki została wykonana specjalnie na zamówienie i jest pokryta ciemną, teksturowaną skórą o abstrakcyjnym wzorze.

Model został wyposażony w zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Efekt? Znakomity komfort podróżowania. Szerokie, otulające ciało siedzenia zapewniają idealne podparcie ciała i najwyższy poziom wygody. Są wykonane z elastycznej pianki z pamięcią kształtu. Fotele w drugim rzędzie zapewniają wygodę porównywalną do salonowych mebli. Liczne, pojemne schowki pozwalają pomieścić nie tylko drobiazgi.

Oświetlenie kabiny oraz klimatyzacja z funkcją oczyszczania powietrza tworzą „dobrą atmosferę” wewnątrz. Wszystkie potrzebne kierowcy informacje są wyświetlane na szerokim przeziernym ekranie umieszczonym w polu widzenia.

citr_konc-pa4

DOSTĘP DO MOBILNYCH TECHNOLIGII

Intuicyjny w obsłudze interfejs człowiek- maszyna zapewnia zarówno kierowcy, jak i pasażerom możliwość nieprzerwanego korzystania z ich cyfrowych urządzeń. Inteligentne technologie ułatwiają interakcję i korzystanie z samochodu oraz jego wyposażenia. Kluczowym elementem deski rozdzielczej jest panoramiczny ekran o przekątnej 19˝ i formacie 16/3. Jest to prawdziwe centrum dowodzenia samochodem. Jego rozmiar umożliwia obsługę wszystkich funkcjonalności: klimatyzacji, systemów wspomagania prowadzenia pojazdu, nawigacji i urządzeń multimedialnych.

Centralny ekran dotykowy składa się z kilku różnych stref, przeznaczonych zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Concept zapewnia pełną łączność ze światem zewnętrznym. Użytkownicy mają możliwość nieprzerwanego korzystania ze swoich urządzeń i aktywacji niektórych funkcji wyposażenia samochodu za pomocą smartfonu lub tabletu.

Pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji przenośny tablet. Umieszczony w wyrafinowanym etui, pozwala na jednoczesną regulację siedzeń lub klimatyzacji i umożliwia udostępnianie zdjęć lub muzyki w intuicyjny sposób dzięki nowej aplikacji „Share with U”.

Samochód koncepcyjny posiada również ConnectedCAM Citroën. Jest to szerokokątna kamera HD wbudowana na wysokości lusterka wstecznego, która rejestruje wszystko to, co widzi przed sobą kierowca. System dźwiękowy został dopracowany w oparciu o tę samą zasadę, co w koncept SUV-ie Citroën Aircross. W ażurowe przednie zagłówki wbudowano dwa głośniki oraz mikrofony.

citr_konc-pa5

NAPĘD HYBRYDOWY

Citroën Cxperience Concept dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in. Oferuje dynamikę jazdy dzięki silnikowi benzynowemu o mocy od 150 do 200 KM, wspomaganemu dodatkowo silnikiem elektrycznym o mocy sięgającej 80 kW. Pojazd może być używany w mieście z napędem wyłącznie elektrycznym (ZEV – Zero Emission Vehicle) zapewniającym zasięg 60 km. Na autostradzie wykorzystywany jest silnik termiczny zapewniający doskonałe osiągi. Kierowca ma do swojej dyspozycji łączną moc sięgającą 300 KM.

Samochód jest wyposażony w akumulator o pojemności 13 kWh, który można naładować w cztery i pół godziny przy użyciu standardowego tryby ładowania lub niecałe dwie i pół godziny przy zastosowaniu super łatwej w obsłudze ładowarki 6,6 kW, którą można podłączyć do gniazda 32 A.

Sterowana elektrycznie automatyczna skrzynia biegów z ośmioma przełożeniami, została umieszczona poprzecznie pomiędzy silnikiem termicznym i elektrycznym, a kompaktowy akumulator – pod kabiną, co umożliwia elektryczny napęd tylnej osi przy jednoczesnym zachowaniu dużej ilości miejsca w kabinie i bagażniku.

Na targach motoryzacyjnych w Paryżu staną obok siebie dwa modele Citroëna: nowe C3, rozpoczynające ofensywę marki w segmencie B oraz Cxperience Concept, stanowiący ucieleśnienie komfortu i luksusu.

DANE TECHNICZNE CITROËN CXPERIENCE CONCEPT
* Wymiary: długość – 4,85; szerokość – 2 m; wysokość- 1,37 m; rozstaw osi- 3 m.
* Osiągi: zasięg na silniku elektrycznym – 60 km; moc (EWG): 250 – 300 KM.