CITROEN: NOWY C4 CACTUS – TAJNA BROŃ FRANCUSKIEJ MARKI

CC 1_02

Nowy model – C4 CACTUS wyznacza kierunek rozwoju Citroena. Po udanym wprowadzeniu na rynek swojej oferty premium w postaci linii DS, marska przechodzi do ofensywy wraz ze swoją gamą główną.

Francuska firma wdraża również nowe formy finansowania zakupu samochodu, którego koszt uzależniony jest np. od przebiegu, oraz nowy typ relacji z klientem oparty na jeszcze większej przejrzystości za sprawą wyjątkowego narzędzia cyfrowego Citroen Advisor.


Zobacz także:
PREMIERY


CC 6_u

Innowacyjne technologie i rozwiązania, które zastosowano z korzyścią dla designu, komfortu, łatwej obsługi i kosztu użytkowania:
Airbumps – możliwość indywidualnego doboru kolorystyki, co podkreśla styl auta i chroni jego karoserię;
– w pełni cyfrowy i intuicyjny interfejs w kokpicie, z dostępem do usług internetowych i przełącznikami zgrupowanymi wokół dostępnego seryjnie dotykowego ekranu 7 cali;
– szerokie siedziska z przodu stylizowane na sofę;
– poduszka powietrzna dla pasażera zainstalowana w dachu (technologia Airbag In Roof), nowatorskie rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym, które pozwoliło zaoferować więcej przestrzeni dla pasażera z przodu i pojemniejsze schowki;
– panoramiczny przeszklony dach o wysokim stopniu izolacyjii termicznej, który zapewnia znakomite doświetlenie kabiny, ograniczając przenikanie ciepła.

Koszty użytkowania zostały zredukowane poprzez zestawienie udoskonalonej płyty podłogowej z wydajnymi silnikami najnowszej generacji, co zredukowało masę o 200 kg w stosunku do modelu C4. To pozwala połączyć przyjemność jazdy z niskim spalaniem (jedynie 82 g CO2/km, tj. 3,1 l/100 km w wersji z silnikiem Diesla i poniżej 100 g CO2/km w wersji benzynowej).

Airbumps: innowacyjne rozwiązanie

Airbumps na bocznych listwach auta i zderzakach urozmaicają graficznie czyste i gładkie powierzchnie C4 CACTUS. Dostępne w czterech wersjach kolorystycznych (Black, Grey, Dune i Chocolate), tworzą liczne możliwości personalizacji, łącząc się z 10 lakierami karoserii i 3 tonacjami wnętrza (Ambiance Stone Grey, Pack Habana Inside i Pack Purple Inside).

CC 5_k

Ale przede wszystkim skutecznie chronią karoserię przed drobnymi uszkodzeniami, o jakie łatwo w codziennym użytkowaniu. Elastyczna warstwa z TPU (termoplastyczny poliuretan) z kapsułami wypełnionymi powietrzem amortyzuje lekkie uderzenia. Airbumps nie wymagają szczególnego utrzymania i bezpośrednio wpływają na obniżenie kosztów utrzymania samochodu i napraw.

Optymalne proporcje, zwiększają komfort jazdy poprzez:
– rozstaw osi wynoszący 2,60 m (taki jak w modelu C4) korzystnie wpływa na przestronność wnętrza;
– wymiary kompaktowego hatchback’a (4,16 m długości, 1,73 m szerokości);
– profil, którego 1/3 stanowią powierzchnie przeszklone i 2/3 karoseria;
– tylko 1,48 m wysokości z korzyścią dla aerodynamiki auta;
– skrócone zwisy, dzięki czemu koła osadzone są na skrajach nadwozia.

Wnętrze

CC 3_4

Niska deska rozdzielcza o poziomym układzie zapewniła więcej przestrzeni pasażerowi z przodu i możliwość wbudowania łatwo dostępnego schowka o dużej pojemności. Efekt ten uzyskano dzięki zastosowaniu w pełni cyfrowego interfejsu i udoskonaleniu organizacji stanowiska kierowcy poprzez:
– zainstalowanie poduszki powietrznej dla pasażera z przodu w dachu (technologia Airbag In Roof), która rozwija się wzdłuż przedniej szyby (podczas gdy zazwyczaj wbudowana jest w deskę rozdzielczą);
– likwidację przełączników na rzecz dotykowego ekranu 7 cali, który zapewnia dostęp do wszystkich funkcji (klimatyzacji, multimediów, nawigacji, ustawień, telefonu, usług internetowych i systemów wspomagających prowadzenie);
– zastąpienie tradycyjnego wyświetlacza zestawu wskaźników cyfrowym ekranem;
– zastąpienie w wersjach ze sterowaną elektronicznie skrzynią biegów ETG tradycyjnej dźwigni zmiany biegów uproszczonym systemem „Easy Push”, który obejmuje konsolę z przyciskami „D, N, R” w dolnej części deski rozdzielczej i manetkę przy kierownicy do ręcznej zmiany przełożeń.

Szerokie siedziska z przodu w ramach nowej koncepcji zostały zaprojektowane w stylu sofy, zapewniając wyższy komfort i tworząc towarzyską atmosferę w kabinie. Pasażerowie z tyłu dysponują taką samą przestrzenią na nogi jak w C4. Model dysponuje bagażnikiem o pojemności 358 litrów.

Przejrzysty sposób aranżacji wnętrza uwolnił znaczną przestrzeń w kabinie. Tapicerka foteli, obicia drzwi i deski rozdzielczej dostępne są w trzech tonacjach kolorystycznych: Ambiance Stone Grey, Pack Purple Inside i Pack Habana Inside.

CC 4_2

Technologie

Dostępny w standardzie 7-calowy tablet dotykowy z 7 sensorycznymi przyciskami zapewnia dostęp (w zależności od wersji) do automatycznej klimatyzacji, systemu multimedialnego (obejmującego cyfrowe radio, funkcję „streaming audio”, gniazda do podłączenia urządzeń zewnętrznych, funkcję przechowywania muzyki i wyświetlania zdjęć z własnej galerii), nawigacji (widok mapy z perspektywy kierowcy, wyświetlanie informacji o ograniczeniach prędkości, uwzględnianie aktualnych warunków na drodze i możliwość wyboru najbardziej oszczędnej trasy przejazdu), systemów wspomagających prowadzenie (obraz z kamery cofania, Park Assist, programowany regulator prędkości), telefonu (zestaw głośnomówiący Bluetooth, dostęp do kontaktów, wyświetlanie zdjęć profilu i zarządzanie połączeniem konferencyjnym), usług internetowych (portal CITROËN Multicity Connect za pośrednictwem sieci 3G), ustawień (w szczególności interaktywnej instrukcji obsługi).

Wszystkie przełączniki sterujące funkcjami zgromadzone na jednym ekranie znajdują się stale w zasięgu ręki kierowcy.

Nowy C4 CACTUS dysponuje licznymi systemami wspomagającymi prowadzenie:
– system Park Assist ułatwia parkowanie;
– manewry parkowania wspomaga również kamera cofania;
– system wspomagania ruszania na wzniesieniu automatycznie unieruchamia samochód przez około 2 sekundy;
– funkcja statycznego doświetlenia zakrętów;
– Citroen eTouch to usługa, która dzięki wbudowanej karcie SIM, oferuje funkcję połączenia alarmowego i Assistance z lokalizacją (dostępne również w Polsce);

CC 2_2

Poczucie komfortu potęguje panoramiczny dach o wysokim stopniu izolacji termicznej, który chroni przed promieniami UV w porównywalnym stopniu, co okulary słoneczne z filtrem kategorii 4. „Smart Wash” to z kolei proste rozwiązanie, które zapobiega ograniczeniu widoczności związanemu z oczyszczaniem przedniej szyby. Spryskiwacz wbudowany jest w koniec pióra wycieraczki i po uruchomieniu zostawia na niej strużkę płynu.

Zastosowanie najnowszej generacji silników o mniejszej pojemności skokowej pozwoliło na zmniejszenie masy, dzięki czemu zredukowano poziom spalania bez wpływu na przyjemność jazdy. Nowej generacji silniki spełniają przyszłą normę Euro6 (silnik benzynowy PureTech i Diesel BlueHDi wyposażone w system Stop & Start).

Przełomowo niskie koszty użytkowania

Poza poziomem zużycia paliwa, o prawie 20 procent zredukowane zostały ogólne koszty użytkowania C4 CACTUS. A nakładki Airbumps istotnie redukują również koszty napraw.

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego modelu, które przewidziane jest na koniec pierwszego półrocza 2014 roku, producent zaoferuje po raz pierwszy swoim klientom dwie nowe formy zakupu:
– ofertę na miarę indywidualnych potrzeb, która umożliwi klientowi dostosowanie miesięcznego ryczałtu do budżetu, jakim dysponuje oraz wybór wyposażenia i usług adekwatnych do jego rzeczywistych potrzeb;
– ofertę zakupu „od kilometra” (w zależności od kraju), zgodnie z którą cena zakupu zależeć będzie od realizowanego przebiegu.

CC 7_l1

Dzięki tym dwóm ofertom finansowania zakupu, które obejmują również utrzymanie i ubezpieczenie samochodu, Citroen daje swoim klientom możliwość pełnego kontrolowania budżetu miesiąc po miesiącu.

Marka wdraża program „Citroen i TY”, tj. serię zobowiązań, których motywem przewodnim jest przejrzystość: oddzwonić do niezadowolonego klienta przed upływem 24 godzin, oddać klientowi umyty samochód po wizycie w serwisie, itd. Podjęciu tych zobowiązań – które stopniowo wprowadzane będą w życie w całej sieci od drugiego półrocza tego roku – towarzyszy wdrożenie nowego narzędzia o nazwie Citroen Advisor. To strona internetowa, za pośrednictwem której klienci będą mogli zamieszczać w sieci swoje opinie po wizycie w punkcie sprzedaży. Narzędzie jest dostosowane do aktualnych potrzeb, gdyż 70 proc. klientów ufa znalezionym w Internecie opiniom innych klientów.

– Dzięki nowemu pozycjonowaniu, które dotyczy zarówno produktów jak i usług, przywrócimy siłę i moc naszej ofercie podstawowej, gamie Citroena, która odzyskuje należne jej miejsce u boku linii DS. Dysponujemy teraz dwiema ofertami, równie mocnymi i atrakcyjnymi, z których każda adresowana jest do innej grupy docelowej, każda posiada swój własny obszar wartości. I właśnie w taki sposób Citroen nadal będzie znaczył swój ślad w historii motoryzacji – oświadczył Frédéric Banzet.