CITROEN: NOWY C-ELYSEE WYRUSZA PO KOLEJNE SUKCESY

Copyright William Crozes @ Fighting Fish

Citroën zaprezentował nowego C-Elysée. Trójbryłowy sedan ma już na koncie podwójny sukces: zarówno handlowy, jak i sportowy. Teraz model ruszy po nowe wyzwania.

Od momentu rozpoczęcia sprzedaży pod koniec 2012 na głównych rynkach, takich jak Chiny, Turcja, Algieria sprzedanych zostało prawie 400 tys. egzemplarzy C-Elysée. Samochód może poszczycić się trzema tytułami Mistrza Świata Konstruktorów FIA WTCC!


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Sukces handlowy został osiągnięty na głównych rynkach dzięki wyczynom sportowym modelu. Podczas trzech sezonów startów Citroën rozbił bank z nagrodami: w sumie aż sześciokrotnie zdobywał najwyższe laury – był bezkonkurencyjny zarówno w klasyfikacji producentów jak i kierowców. C-Elysée WTCC, który przyczynił się do zwiększenia popularności tego modelu i marki Citroën, ustępuje obecnie miejsca nowemu Citroënowi C3 i nowym wyzwaniom sportowym w Mistrzostwach FIA WRC…

Copyright William Crozes @ Fighting Fish

SEDAN O ATRAKCYJNYM STYLU

Stylistyka modelu uległa ewolucji. Linia C-Elysée podkreśla trójbryłową sylwetkę tego sedana. Zastosowano nowy, zmieniony przód. Zmieniony przedni zderzak pozwala wprowadzić typową dla marki stylistykę do sedanów przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie, jednocześnie poszerzając je optycznie i dodając wyrazistości i klasy.

Nowa osłona chłodnicy i chromowane logo rozciągają się i wtapiają w linię reflektorów, które zostały całkowicie przeprojektowane. W powiększone klosze wbudowano dwa chromowane stożki, które nadają pojazdowi nowoczesny wygląd. Zachowanie ciągłości pomiędzy osłoną chłodnicy i reflektorami poszerza optycznie nadwozie. Wrażenie to zostało wzmocnione nowymi, poziomymi wlotami powietrza w dolnej części zderzaka oraz nową obudową świateł przeciwmgielnych.

Elementy te podkreślają sylwetkę i potęgują wrażenie bezpieczeństwa. Nowy, charakterystyczny układ świateł z modułami LED umieszczonymi nad światłami przeciwmgielnymi doskonale podkreśla prestiżowy wygląd przodu.

Cit-ely-n3

Tylne światła z efektem 3D mają układ charakterystyczny dla marki Citroën. One również powiększają optycznie pojazd i dodają mu elegancji. Z boku uwagę przyciągają koła o średnicy 16 cli, proponowane w dwóch wersjach: obręcze stalowe z dwukolorowymi kołpakami z efektem „3D”, bądź też diamentowane obręcze ze stopu metali lekkich „San Diego”.

Ich rysunek dodaje dynamiki i zwiększa kontrast sylwetki, a jednocześnie harmonizuje z nową stylistyką przodu pojazdu. Wprowadzone zostały dwa nowe kolory nadwozia: Lazuli Blue zastępujący kolor Bleu Teles, oraz Gris Acier, który zastąpi Gris Aluminium.

Deska rozdzielcza wewnątrz wykończona została listwą dekoracyjną po stronie pasażera. Jej wygląd zależy od poziomu wykończenia. Wszystkie materiały zostały dobrane w funkcji solidności i łatwości utrzymania. Kształt deski rozdzielczej został zmieniony, aby kierować wzrok na 7 calowy, dotykowy tablet. Jednocześnie nowa grafika tablicy zegarów zwiększyła jej przejrzystość. W wersji z najbogatszym wyposażeniem, między dwoma zegarami umieszczony został nowy wyświetlacz graficzny z białymi znakami przekazujący informacje z jazdy.

Cit-ely-n4

KOMFORT, PRZESTRONNOŚĆ I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE

Samochód jest propozycją dla osób poszukujących nowoczesnego sedana w przystępnej cenie. Model charakteryzuje się doskonałym trzymaniem się drogi i wysokim komfortem jazdy niezależnie od nawierzchni. Kompaktowy z zewnątrz, oferuje na tylnych siedzeniach przestrzeń godną pojazdów o większych gabarytach oraz duży bagażnik o pojemności 506 l.

Został wyposażony w kamerę cofania i najnowszej generacji radio oraz nawigację online sterowane dotykowym tabletem o przekątnej 7:

Connect Radio: obsługa nowej generacji dotykowych tabletów 7” jest znacznie bardziej płynna i z krótszymi czasami reakcji dzięki zastosowaniu ekranu pojemnościowego. Urządzenie posiada następujące funkcje: obsługę telefonu poprzez Bluetooth (dostęp do listy kontaktów i zawieszanie połączeń), multimedia z możliwością odsłuchiwania muzyki ze smartfonu i korzystania z aplikacji zainstalowanych w telefonie dzięki funkcji Mirror Screen (Android Auto lub Apple CarPlay™) oraz obsługiwane przełącznikami w kierownicy radio z 4 głośnikami, odbierające stacje AM i FM. W celu uproszczenia obsługi system wzbogacony został o funkcję poleceń głosowych, umożliwiającą obsługę telefonu i multimediów.

Cit-ely-n5

Connect Navi: stanowiący uzupełnienie oferty Citroën Connect Radio nowy system nawigacji 3D, z ekranem dotykowym i dostępem do informacji w czasie rzeczywistym, umożliwiający powiększanie obrazu dwoma palcami (jak w iPadach), został zmodyfikowany pod kątem łatwiejszego prowadzenia pojazdu dzięki udoskonalonym mapom. Główne miasta Europy i najważniejsze obiekty są widoczne w trybie 3D. Wszystkie szczegóły terenu są również przedstawione w realistycznej formie. Na drogach wielopasmowych system strzałek pozwala na szybszy wybór właściwego pasa ruchu. Przy zbliżaniu się do skomplikowanych skrzyżowań, na ekranie pojawia się dodatkowe okienko ukazujące jego obraz w perspektywie wraz ze wszystkimi znakami drogowymi.

W zależności od regionu sprzedaży, zapewnia dostęp do nowych mobilnych usług:

Pakiet Citroen Connect Navi obejmujący informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i propozycje tras alternatywnych TomTom, wyświetlanie lokalnych prognoz pogody, wyświetlanie lokalizacji parkingów i stacji benzynowych wraz z cenami paliw oraz wyszukiwanie lokalnych punktów POI w Internecie;
– „Miejsca Niebezpieczne” – informacje o miejscach częstych wypadków i miejscach niebezpiecznych (stałych lub okresowych);
aktualizacja map i oprogramowania za pomocą pamięci USB.

Nowy C-Elysée dysponuje gamą wydajnych i ekonomicznych silników, których oferta została dostosowana do specyfiki różnych regionów świata, w których będzie sprzedawany. Gama silników benzynowych złożona będzie z jednostek 1.2 PureTech 82 z manualną skrzynią biegów lub 1.6 VTi 115 z manualną lub z 6-stopniową automatyczną przekładnią najnowszej generacji (EAT6). Wersje z silnikiem wysokoprężnym będą proponowane z silnikami 1.6 HDi 92 lub 1.6 BlueHDi 100.

Sprzedaż nowego C-Elysée, produkowanego w Vigo w Hiszpanii, zostanie uruchomiona w pierwszym kwartale 2017 roku. Podobne zmiany zostaną wprowadzone w wersji na rynek chiński produkowanej obecnie w Wuhan. Pojawi się ona w sprzedaży również w pierwszym kwartale 2017 roku.

Fot.: Citroen