Nowy Berlingo Van to trzecia generacja modelu przeznaczonego dla użytkowników biznesowych. Dostawczy samochód debiutował na rynku 22 lata wcześniej.
Przez ten czas wyprodukowany został w ponad 1,5 miliona egzemplarzach, znajdując zagorzałych zwolenników.
Zobacz także:
Podobnie jak wersja osobowa, na którą już można złożyć zamówienie, nowy Berlingo Van to prawdziwy skok pokoleniowy pod względem stylistyki i wyposażenia. Solidny i zgodny z kanonami marki, prezentuje więcej zalet użytkowych, które przekładają się na wyższy komfort i modularność. Zaprojektowany na miarę, aby mógł sprostać potrzebom wszelkich branży, jest dostępny w dwóch długościach nadwozia, M i XL.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nowe auto prezentuje także dwie wersje o odmiennym przeznaczeniu, „Worker” i „Driver”, różniące się między sobą wysokością prześwitu, poziomem wyposażenia i elementami ochronnymi. Jest użyteczny dla wszystkich firm dzięki dużej ładowności, wyjątkowej łatwości dostępu i różnym konfiguracjom wnętrza kabiny Extenso lub kabiny przedłużonej.
Nowy Citroën został zbudowany na nowej platformie, co zapewnia mu większą zwrotność oraz wyższy komfort i bezpieczeństwo. Rewolucjonizuje swój segment ofertą 20 systemów wspomagania prowadzenia i 4 technologii łączności on- line oraz silników najnowszej generacji, takich jak nowy silnik wysokoprężny 1.5 l BlueHDi czy też silnik benzynowy 1.2 l PureTech, a także nową automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Nowy Berlingo Van trafi do sprzedaży na początku 2019 roku.
Jeszcze przed pojawieniem się w salonach osobowej wersji Berlingo na jesieni tego roku, marka prezentuje model dostawczy. W 2017 roku marka miała 9,7 proc. udziału w rynku samochodów dostawczych w Europie. Ze sprzedażą blisko 73 000 egzemplarzy uplasowała się na trzeciej pozycji.
W segmencie furgonetek Citroën miał zawsze mocną pozycję i wytyczał nowe kierunki, tworząc legendarne modele 2CV, C15 i Berlingo czy też wprowadzając do niego pierwszy silnik wysokoprężny, pierwszą zintegrowaną stylistycznie z nadwoziem przestrzeń ładunkową i pierwszy model z trzema miejscami z przodu. Berlingo Van jest owocem dziedzictwa i kontynuacją swoich bestsellerowych poprzedników.
Model ten od początku zajmował liczącą się pozycję w segmencie i stale wprowadzał innowacje. Reprezentuje 40 proc. sprzedaży lekkich samochodów dostawczych producenta.