CITROEN: NOWA USŁUGA CO-EXPERIENCE CZYLI REWOLUCJA

Citroen_Advent1

Posiadacze samochodów coraz częściej wymieniają się doświadczeniami. Francuski producent postanowił przejść do nowego etapu: po uruchomieniu usługi Citroën Advisor marka proponuje swoim potencjalnym klientom rewolucyjne rozwiązanie.

Jest nim możliwość przetestowania modelu, który zamierzają kupić, u osoby, który już taki model posiada. Usługa nazwana „Citroën Co- Expérience”, doskonale wpisuje się w obecny styl życia.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Proponuje wymianę opinii „w warunkach rzeczywistych”, bez udziału sprzedawcy. To nowe podejście promuje bliskość i zaangażowanie społeczności użytkowników, i zmienia tradycyjny model operacji kupna samochodu. Jest oryginalne i w pełni zgodne z hasłem Citroëna: „Inspired by you”! (Inspirowany Tobą).

Wymiana doświadczeń między klientami szeroko się rozpowszechnia. Sieci społecznościowe, strony internetowe z opiniami, fora użytkowników… Rewolucja cyfrowa sprawiła, że dzielenie się doświadczeniem stanowi nowy rodzaj zachowania przy podejmowaniu decyzji o zakupie, a tym samym zmienia tradycyjny model kupowania. Jest to nowy trend, który jest wyrazem potrzeby bliskości i konieczności wzajemnego upewniania się pomiędzy ludźmi, wychodzący poza zwyczajowe argumenty przedstawiane przez sprzedawcę marki.

Więc dlaczego sprowadzać tę rzeczywistość tylko do przestrzeni cyfrowej? Stąd pomysł Citroëna, aby poszerzyć doświadczenie klienta o nową usługę jazd testowych pomiędzy prywatnymi użytkownikami. Jej zasada? Bezpośrednie skontaktowanie potencjalnego klienta, który chce kupić model marki, z klientem, ambasadorem marki, który jest właścicielem takiego modelu, w celu wypróbowania jego pojazdu.

Płynące z niej korzyści?
Z perspektywy klienta zainteresowanego kupnem jest to gwarancja wiarygodnego i przejrzystego testu, bez udziału handlowca, tylko z podobnym do niego klientem. Taka bliskość będzie sprzyjać wymianie konkretnych opinii na temat sposobów wykorzystania pojazdu, uzyskania porad dotyczących użytkowania, itp.

Dla osoby, która wyraża zgodę na udostępnienie do testów swojego Citroëna, jest to również, poza faktem uzyskania statusu ambasadora marki, okazja do otrzymania bonusów za przeprowadzane testy (bony zniżkowe, itp.). Jest to więc korzystne rozwiązanie typu „win-win” z realną wartością dodaną dla klientów i dla producenta, który, po wprowadzeniu programu Citroën Advisor, coraz szerzej wykorzystuje zaangażowanie różnych społeczności.

Marka wdraża tę nową usługę testów pomiędzy użytkownikami prywatnymi dla swojego miejskiego samochodu elektrycznego C-ZERO, wychodząc z założenia, że klient, który jest już jego użytkownikiem, potrafi najlepiej opowiedzieć o wykorzystaniu pojazdu elektrycznego, udzielić rad i rozwiać obawy związane z tym rodzajem napędu.

Citroën pozyskał również klientów ambasadorów modelu Berlingo – społeczności, która również bardzo chętnie przedstawi wszystkie korzyści płynące z temat codziennego użytkowania tego kombivana.

Usługa ta jest uzupełnieniem tradycyjnej jazdy testowej, proponowanej przez salony sprzedaży, i będzie rozwijana obejmując inne modele gamy, w szczególności przyszłe pojazdy marki, aby klienci z grupy „Early adopters” (pierwsi nabywcy produktów nowo wprowadzonych na rynek) mogli również stać się ich ambasadorami!

Nowa usługa, zaprezentowana w maju br. w Paryżu podczas 5. Campusu Citroëna na temat doświadczenia klienta, bazuje na francuskim start-upie Demooz, którego platforma internetowa umożliwia łączenie przyszłych nabywców produktu z jego obecnymi użytkownikami po to, żeby oprzeć się na ich opiniach i wypróbować produkt w rzeczywistych warunkach użytkowania.

Usługa „Citroën Co-Expérience” powstała w ramach prac Business Lab PSA , którego misją jest wypróbowywanie i przekształcanie nowych zwyczajów w świecie motoryzacji, między innymi dzięki współpracy ze start- upami.