Uczestniczycie Państwo w historycznym momencie. Podjęliśmy działania, których nikt nie zrobił jeszcze na polskim runku. Obniżyliśmy ceny wszystkich samochodów. Jest to rewolucja cenowa!
Tymi słowami powitał dziennikarzy na odbywającej się na Stadionie Narodowym konferencji prasowej Dyrektor Generalny Citroen Polska, Jacek Trojanowski.
Zobacz także:
– Staliśmy się od 1 czerwca marką oferująca najniższe ceny w swoich segmentach. Cennik jest stały – likwidujemy wszystkie rabaty! Nową polityką cenową chcemy potwierdzić, jak odważną i postępową marką jest Citroën. Nie obawiamy się nowatorskich rozwiązań w każdej dziedzinie. Tak w kwestiach handlowych, jak i produktowych. Potwierdza to choćby ostatnia nagroda „2015 World Car Design of the Year” dla Citroëna C4 Cactus przyznana podczas tegorocznego salonu samochodowego w Nowym Jorku. W momencie, gdy norma Euro 6 wymusza u wielu producentów zmiany cen w górę, Citroën znacząco obniży ceny swych samochodów! A dzięki nowej polityce marki, technologie i know-how zajmą właściwe miejsce w procesie sprzedaży – znajdą się w centrum uwagi. Wprowadziliśmy właśnie na rynek serię specjalną dla polskich Klientów: More Life – czyli konfigurację wyposażenia odpowiadającą najbardziej optymalnemu wyborowi krajowego Klienta. Modele z serii More Life integrują wszystkie opcje wliczone w ostateczną cenę, proponując doskonałą równowagę między ceną a wyposażeniem. Nazwa serii – More Life – jest także nieprzypadkowa. Ma zapewnić jeszcze pełniejsze korzystanie z życia za sprawą seryjnego wyposażenia poprawiającego komfort i dobre samopoczucie (w zależności od modelu). More Life obowiązuje w całej gamie osobowej Citroëna. Wydaje się, że wersja specjalna będzie stanowiła zdecydowana większość zakupów danego modelu. Ograniczamy więc liczbę poszczególnych wersji. Oczywiście jednak Klient będzie mógł nadal wybrać model spersonalizowany. Ale obecnie przychodząc do salonu dealerskiego będzie rozmawiał nie o cenie, jak to jest dotychczas, ale przede wszystkim o szczegółach technicznych i wyposażeniowych. Stąd poparcie dla projektu także ze strony sieci – mówił Jacek Trojanowski.
– Marka Citroen wykonuje dziś pracę która będzie procentowała w przyszłości. Wartość rezydualna to trzy elementy: Produkt, strategia marki oraz obsługa auta, wraz ze wsparciem klienta. TCO czyli całkowity koszt eksploatacji to kluczowy element wpływający zarówno na zakup we flotach, jak tez ostatnio wśród klientów indywidualnych. Citroen More Life z naszej perspektywy jest bardzo dobrym ruchem. Auta w tej wersji będą znacznie wolniej traciły na wartości. System sprzedaży samochodów używanych rozwija się w marce Citroen pozytywnie. More Life naszym zdaniem podniesie wartość aut używanych – powiedział Paweł Grabarczyk, Dyrektor Handlowy Eurotax Polska.
– Przeprowadzone przez nas analizy i symulacje scenariuszy alternatywnych pokazują, że wraz z wprowadzeniem do gamy samochodów z silnikami spełniającymi normy emisji Euro 6 i jednoczesnym wprowadzeniem wersji More Life, działania te będą miały pozytywny wpływ na wartości rezydualne dla samochodów marki Citroën – uważa Bartłomiej Binkiewicz, uznany na rynku ekspert Eurotax.
Nowa, prosta i przejrzysta polityka handlowa Citroëna w Polsce: Oprtimistic (nowa seria specjalna More Life), human (uproszczona, intuicyjna gama) i smart (przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej) – nie tylko doskonale wpisuje się w zmieniającą się rzeczywistość sprzedażową, ale też pokazuje atrakcyjność oferty i odpowiada aktualnym trendom. Od 1 czerwca, po radykalnej obniżce, przy jednych z najniższych cen rynkowych, skupi uwagę na atutach produktowych, odważnej stylistyce i technologiach.
Jednocześnie wpisana w oczekiwania seria More Life idealnie ilustruje sposób myślenia Citroëna. Samochód, który daje przyjemność za sprawą wyposażenia i dobrze dopasowanej oferty. Wkrótce poskutkuje to pozytywną zmianą wartości także używanych Citroenów.
Dyrekcja francuskiej marki w Polsce chce, by kluczowym argumentem za zakupem były walory produktowe i unikalność Citroëna
– Nie bez kozery wraz z wprowadzeniem Citroëna C4 Cactus mówimy o nowym rozdziale w historii naszego brandu, słowami – human – simple i smart. To wartości, które przyświecać mają nie tylko produktowi, ale w ogóle przekładać na nowy obraz Citroëna. Nowa polityka cenowa świetnie temu służy. Jesteśmy przekonani, że nam się powiedzie! Ale wiemy, że projekt nie może się udać bez pozytywnego nastawienia sieci. Średnia ilość wizyt u dilera zmniejszyła się w ciągu ostatnich dziesięciu lat z 7 do 1,5 klienta. Obecnie informacje o samochodzie zdobywa się na stronach internetowych, a do salonu udaje się jedynie w celu sfinalizowania zakupu. Jesteśmy na taki proces przygotowani – konkluduje dyrektor marki Citroën w Polsce, Jacek Trojanowski.
Nowy cennik jest dostępny na stronie internetowej Citroen Polska. Największa obniżka, bo aż 18 100 złotych dotyczy modelu C3 Picasso Exclusive PureTech 110. Zaś najtańsza wersja modelu Citroën 4 Cactus Live z silnikiem benzynowym Pure Tech 82, finalista w konkursie na Car of the Year 2015, staniała o 5 tysięcy złotych do 49 900 złotych.