CITROEN: E-JUMPY HYDROGEN UZUPEŁNIA GAMĘ SAMOCHODÓW ZEROEMISYJNYCH

Wraz z wprowadzeniem Citroena E-Jumpy Hydrogen marka Citroen oferuje najszerszą gamę samochodów zelektryfikowanych, by zaspokoić nowe potrzeby użytkowników biznesowych

e-Jumpy Hydrogen uzupełnia naszą gamę lekkich samochodów dostawczych. Jego konstrukcja, w której połączono działanie ogniwa paliwowego i akumulatora pozwala na wykorzystanie najlepszych cech obu tych technologii. Zintegrowanie poszczególnych części i podzespołów było starannie przemyślane i wykonane tak, by ich rozmiary nie zmniejszyły pojemności pojazdu, co jest istotnym parametrem dla użytkowników nabywających samochody tego segmentu. e-Jumpy Hydrogen spełnia potrzeby klientów biznesowych i jest odpowiedzią na zróżnicowane sposoby użytkowania, a jednocześnie pozwala na korzystanie z zasięgu ponad 400 km przy zminimalizowanym wpływie temperatury zewnętrznej na zasięg, a także z krótkiego czasu ładowania wynoszącego tylko 3 minuty oraz z możliwości odzyskiwania większej energii podczas zwalniania” – powiedziała Laurence Hansen, dyrektora ds. produktu i strategii marki Citroen.


Zobacz relacje:

ECO

UŻYTKOWE


 

Innowacje dla klientów biznesowych

Od 1928 roku Citroen nie przestaje wprowadzać innowacji, których celem jest dostosowanie się do zmian zachodzących w społeczeństwie oraz zapewnienie większej wygody i ułatwienie codziennej pracy klientom biznesowym. W obliczu nowych wyzwań środowiskowych i społecznych Citroen wdraża w 2021 roku wraz z modelem e-Jumpy Hydrogen nowe rodzaje napędu oraz nowe koncepcje pojazdu, takie jak My Ami Cargo. Jest marką, która od tego roku posiada najpełniejszą na rynku gamę pojazdów elektrycznych.

Nowe źródła energii – Citroen Jumpy w erze wodorowej

Technologia wodorowa uzupełnia ofertę elektrycznych samochodów dostawczych, by spełnić potrzeby użytkowe 8% firm, które muszą pokonywać trasy dłuższe niż 300 km lub nie mają czasu na ładowanie akumulatora w ciągu dnia. W ten sposób oferta marki Citroen spełni wszelkie potrzeby klientów tego segmentu.

e-Jumpy Hydrogen, furgon elektryczny wyposażony w ogniwo paliwowe i doładowywane akumulatory, jest pierwszym modelem marki Citroen, w którym zastosowano nowy sposób pozyskiwania energii. Samochód wykorzystuje nową technologię przy zachowaniu ładowności i pojemności użytkowej. Od strony praktycznej oferuje zasięg przekraczający 400 km, a trzy zbiorniki wodoru pod ciśnieniem 700 bar wykonane z włókna węglowego i umieszczone obok akumulatora pod przednimi fotelami napełniają się w ciągu zaledwie 3 minut. Przy zerowej emisji CO2 małe firmy usługowe czy handlowe będą mogły swobodnie wjeżdżać do stref miejskich objętych ograniczeniami ruchu.

e-Jumpy Hydrogen jest samochodem w pełni elektrycznym wykorzystującym dwa źródła energii: ogniwo paliwowe o mocy 45 kW wytwarzające prąd przez utlenianie wodoru zgromadzonego w zbiorniku składającego się z trzech cylindrów pod ciśnieniem 700 bar oraz akumulator o pojemności 10,5 kWh spełniający rolę rezerwy energii na 50 km i włączający się automatycznie do generowania napędu, gdy zbiornik wodoru jest pusty.

Ogniwo wodorowe zapewnia zasięg samochodu, a akumulator jest niezbędny w fazach przejściowych, jak silne przyspieszanie i ostre podjazdy wymagające większej mocy. Oba źródła energii połączone ze sobą pozwalają na zasilenie silnika i dostarczenie mocy do układu napędowego. Akumulator, który odzyskuje energię w fazach hamowania, ładuje się automatycznie dzięki prądowi generowanemu przez wodorowe ogniwo paliwowe, by zapewnić wystarczający poziom naładowania. Może być również doładowany po podłączeniu przewodu do stacji ładowania przeznaczonej dla samochodów eklektycznych.

Jumpy, produkowany w zakładach marki w SevelNord, będzie przebudowywany w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym prowadzącym prace nad ogniwami paliwowymi w Russelsheim w Niemczech. Jest to ośrodek Grupy Stellantis posiadający bogate doświadczenie w tej dziedzinie.

Model e-Jumpy Hydrogen dostępny będzie w dwóch wielkościach nadwozia M (4,95 m) i XL (5,30 m), a pierwsze dostawy dla klientów flotowych przewidziane są na jesień 2021 roku .

Citroen rozpoczął szeroką ofensywę na rynku samochodów dostawczych. W 2021 roku zaoferuje w pełni zelektryfikowaną gamę pojazdów na rynku europejskim, który odnotował w 2020 roku wzrost o 26%. Citroën nie poprzestanie na tym. Marka, jak zawsze inspirująca się potrzebami klientów biznesowych, uzupełnia ofertę w segmencie furgonów elektrycznych o wersję modelu Citroën Jumpy z napędem wodorowym. Nowa technologia będzie doskonałym rozwiązaniem dla klientów jeżdżących regularnie na dłuższych trasach lub potrzebujących szybkiego doładowania. Marka proponuje więc zróżnicowaną ofertę samochodów dostawczych zelektryfikowanych skierowaną do klientów biznesowych, by umożliwić im stabilne prowadzenie działalności gospodarczej w zgodzie z rosnącymi wymaganiami, ale też by odpowiedzieć na wyzwania środowiskowe i ograniczenie ruchu w centrach miastAnne-Lise Richard, dyrektor działu ds. samochodów zelektryfikowanych Grupy Stellantis.

My Ami Cargo – Mistrz dostaw ostatniego kilometra

Mając na uwadze ograniczenia ruchu w miastach, konieczność dysponowania pojazdem o zerowej emisji, a także silnie rosnące potrzeby mikromobilności, szczególnie w dziedzinie dostaw, Citroen opracował My Ami Cargo, dostawczą wersję modelu Ami, która pojawi się w sprzedaży w połowie czerwca. To bardzo praktyczny, funkcjonalny i oszczędny pojazd elektryczny, dostępny dla wszystkich pod względem ceny i uprawnień do jego prowadzenia, a jednocześnie zapewniający klientom biznesowym dużą wygodę w organizacji pracy w niespotykany dotychczas sposób.

Poza realizacją dostaw My Ami Cargo będzie idealnym partnerem firm świadczącym różnego rodzaju usługi (rzemieślnicy, fryzjerzy domowi, opiekunowie osób starszych itp.), przedstawicieli wolnych zawodów czy urzędów administracji lokalnej, stowarzyszeń, zakładów przemysłowych, których pracownicy poruszają się często po terenie firmy przewożąc dokumenty, narzędzia, dokonując napraw… Pojazd sprawdzi się także w kompleksach rekreacyjnych czy w branży turystycznej.

Wnętrze My Ami Cargo oferuje łączną pojemność użytkową ponad 400 litrów. W miejscu fotela pasażera został zabudowany modularny pojemnik na bagaż o pojemności 260 litrów i ładowności 140 kg, który ułatwia załadunek i wyładunek bagaży. Górna pokrywa jest wielofunkcyjna: może służyć za stolik, który uniesie przedmioty o łącznej masie 40 kg, albo jako biurko. Podłogę pojazdu również można dostosować do potrzeb transportowych i uzyskać ponad 1,20 m długości przestrzeni ładunkowej.

Ponadto przedsiębiorcy mają możliwość spersonalizowania wyglądu zewnętrznego samochodu My Ami Cargo zgodnie z potrzebami i preferencjami. Na stronie internetowej sprzedaży online można zamówić malowanie pojazdu w barwach firmy lub umieszczenie na nim naklejek. Można też wybrać produkty spośród szerokiej gamy dostępnych akcesoriów.

Najpełniejsza na rynku gama pojazdów w pełni elektrycznych już w 2021 roku

Rynek samochodów elektrycznych w Europie odnotował bardzo silny wzrost +132% w 2020 roku w porównaniu z rokiem 2019. Niemal co dziesiąty samochód sprzedany w 2020 roku to samochód elektryczny. A w 2021 roku rynek ten powinien wykazać kolejny wzrost o 53% z liczbą ponad 2 milionów nowo zarejestrowanych pojazdów, a także bardzo znaczący rozwój w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych (+127%), w którym Citroen zamierza stać się głównym graczem. W 2025 roku ambicją marki będzie osiągnięcie ponad 25% udziału modeli elektrycznych w całej gamie.

Poza ograniczaniem śladu węglowego naszych samochodów, elektryczne wersje modeli marki Citroen są niezbędne dla klientów biznesowych, których działalność skupia się w centrach miast, gdzie wjazd dla dostaw jest coraz bardziej ograniczany lub też do poruszania się po placach budowy. Ponadto elektryfikacja pojazdów pozwala na modernizację flot firmowych, co wpływa na ich optymalizację ekologiczną i ekonomiczną (zmniejszenie kosztu użytkowania: przykładowo średnie zużycie energii elektrycznej model e-Berlingo Van wynosi 18 kWh/100 km, co odpowiada kosztowi na poziomie 3 euro, zaś koszt eksploatacji jest średnio o 30% niższy w porównaniu z wersją z silnikiem spalinowym). Elektryfikacja pojazdów daje także pracownikom większy komfort pracy związany z płynną i cichą jazdą przy jednoczesnym zachowaniu wypróbowanych zalet modeli e-Berlingo Van, e-Jumpy i e-Jumper jako samochodów dostawczych optymalnie wydajnych w użytkowaniu.

Już w 2019 roku Citroen zapowiedział elektryfikację całej gamy kompaktowych furgonów, która miała rozpocząć się w 2021 roku. Cel został osiągnięty, jako że zamówienia na e-Jumpy są otwarte od września 2020 roku. Oferta marki wzbogaci się w drugim półroczu o pierwsze dostawy modeli ë-Berlingo Van, e-Jumper, e-Jumpy Hydrogen i oczywiście My Ami Cargo, który mocno wpłynie na rynek mikromobilności. Citroen proponuje więc najbardziej kompleksową ofertę obejmującą rozwiązania dostosowane do specyficznych potrzeb klientów biznesowych.

E-Berlingo Van – biznesowy partner w codziennej pracy

Berlingo Van już od trzech generacji wyznacza standardy w segmencie małych furgonów. Od 1996 roku sprzedał się w liczbie ponad 1,6 miliona sztuk na całym świecie i uplasował na drugim miejscu w segmencie w Europie pod względem łącznej sprzedaży do końca kwietnia tego roku. Jest to bardzo praktyczny samochód przy licznych, codziennych przejazdach (średnio 5 tras z czasem postoju około 30 minut i pokonywanym średnim dystansem od 50 do 100 km, rzadko ponad 200 km).

e-Berlingo Van, który już wkrótce będzie można zamówić, daje pełną swobodę działania użytkownikom firmowym, którzy pracują głównie w obrębie miast z coraz większymi ograniczeniami ruchu, ale też w strefach podmiejskich lub wiejskich. Jest to możliwe dzięki zasięgowi wynoszącemu do 275 km . Litowo-jonowy akumulator o pojemności 50 kWh może zostać naładowany do 80% w ciągu zaledwie 30 minut przy użyciu specjalnej publicznej stacji ładowania, a silnik o mocy 100 kW (136 KM) pozwala osiągnąć prędkość 130 km/h.

Korzyści z jazdy samochodem elektrycznym uzupełniają zalety, które decydują o sukcesie modelu Berlingo Van oferowanego nadal w pięciu konfiguracjach nadwozia z pojemnością przestrzeni ładunkowej do 4,4 m3, ładownością sięgającą 800 kg oraz pełną modularnością kabiny Extenso®. Ë-Berlingo Van oferuje również 18 technologii, w tym wyświetlacz projekcyjny Head-up występujący po raz pierwszy w tej kategorii pojazdów, czy zespół zegarów z nowym 10-calowym ekranem cyfrowym wysokiej rozdzielczości.

E-JUMPY
E-Jumpy jest najbardziej wszechstronnym modelem przystosowanym do pokonywania każdego rodzaju tras. Zwykle nie jest eksploatowany przez cały czas i wykonuje kilka tras dziennie o średniej długości (średnio 3 trasy, z tym jeden postój trwający 2 godziny, dystans od 50 do 100 km, rzadko przekraczający 200 km). Firmy usługowe mogą nim przewozić zarówno małe jak i średnie ładunki korzystając z najlepszych w segmencie parametrów przestrzeni ładunkowej do transportu towarów o dużym gabarycie.

Citroën E-Jumpy zdobył tytuł International Van Of The Year 2021 za nowoczesną stylistykę, komfort w kabinie, pojemność użytkową sięgającą 6,6 m3 i ładowność do 1275 kg, modularność na najwyższym poziomie w segmencie, a w szczególności za wielofunkcyjny system Moduwork marki Citroën, który pozwala na uzyskanie długości przedziału ładunkowego do 4 m, a także za właściwości jezdne w połączeniu z zaawansowanymi technologiami napędów elektrycznych. Model oferuje klientom biznesowym wybór kilku poziomów zasięgu zależnie od ich potrzeb i budżetu: do 230 km z akumulatorem 50 kWh lub do 330 km5 z akumulatorem 75 kWh. Skonstruowana w ten sposób oferta samochodu ë-Jumpy pokrywa ponad 91% potrzeb klientów w tym segmencie.

E-JUMPER

e-Jumper jest raczej użytkowany do zaplanowanych przejazdów, w których użytkownicy mogą pokonywać długie dystanse (krajowe i międzynarodowe) o długości średnio 150 km dziennie (maksymalnie 300 km). Pokonują dziennie średnio 2 trasy, w tym jeden postój trwający 2 godziny. e-Jumper jest skonstruowany do przewozu cięższych i większych ładunków. Samochód ten porusza się częściej po drogach i trasach szybkiego ruchu niż po centrach miast.

Gama modelu e-Jumper to przysłowiowy szwajcarski scyzoryk: 4 kategorie (furgon, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platforma z kabiną), 4 długości i 3 wysokości nadwozia, a 2 oferty akumulatorów pozwalają na pokonanie do 340 km, co stanowi największy zasięg w segmencie. Całkowicie bezgłośny napęd elektryczny łączący w sobie 8 funkcjonalnych technologii podnosi komfort jazdy samochodem na co dzień. Jest zdolny spełnić najtrudniejsze zadania, gdyż posiada ładowność sięgającą 1 590 kg, pojemność przedziału ładunkowego do 17 m3 oraz dwa poziomy dopuszczalnej masy całkowitej.