W 2012 roku Citroen potwierdził dynamiczny kierunek rozwoju, wprowadzając do sprzedaży trzy nowe modele (C4 Aircross, C4 L i C-Elysée) i dokonał restylingu sześciu innych (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo i Jumpy).
Zaoferował też nowe usługi i zdobył ósmy tytuł w klasyfikacji Konstruktorów w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Nastąpiła dalsza internacjonalizacja, w szczególności poprzez ofensywę w Chinach, które stały się drugim po względem wolumenów sprzedaży rynkiem marki. Jednocześnie Citroen potwierdził wzmacnianie pozycji dzięki linii DS, która sprzedała się już w 300 000 egzemplarzy, oraz coraz bogatszej i nowocześniejszej gamie C.
KLUCZOWE WYDARZENIA 2012
– poza Europą: 36 proc. wzrost sprzedaży w skali światowej, tj. o 3 punkty w ciągu jednego roku;
– Chiny: 224 000 sprzedanych samochodów (gama C) i wprowadzenie na rynek linii DS poprzez dedykowaną sieć sprzedaży
– 2 nowe kompaktowe samochody trójbryłowe: wprowadzenie modelu C-Elysée na rynek turecki i algierski oraz prezentacja C4 L w Chinach;
– wzrost o 3 pkt sprzedaży samochodów premium marki (modele z linii DS, C5, C6, C4 Aircross, C-Crosser), co stanowi 18 proc. łącznej sprzedaży;
– 300 000 sprzedanych samochodów z linii DS;
– Citroen DS Privolege: klub premium dla klientów DS, powołany do życia w 2012 roku we Francji, a także we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, liczy już ponad 14 000 członków.
– Citroen Multicity: rozwój w Niemczech i 2 nowe usługi we Francji – wspólne dojazdy i wynajmowanie samochodów między prywatnymi osobami (premierowa oferta – 2 800 000 odwiedzin i 24 000 transakcji);
– technologia hybrydowa: 25 proc. zamówionych przez klientów Citroenów DS5 z Hybrid4;
– napęd elektryczny: po pierwszej wyprawie dookoła świata seryjnym samochodem z napędem elektrycznym zorganizowanej pod nazwą Odysei Elektrycznej sprzedaż modelu C-ZERO podwoiła się w stosunku do 2011 roku, osiągając 6000 zamówień od momentu wprowadzenia na rynek;
– CO2: zapewniając średnią emisję na poziomie 123,7 g/km (czyli mniej o 2,5 g w porównaniu z rokiem 2011), marka osiąga już wytyczne europejskie założone na 2015 rok);
– ósmy tytuł Mistrza Świata w rajdach w klasyfikacji Konstruktorów;
– dziewiąty tytuł Mistrza Świata Kierowców i Pilotów zdobyty przez Sébastiena Loeba i Daniela Elena.
W 2012 roku Citroen sprzedał 1 265 000 samochodów w skali światowej, co oznacza spadek o 11,9 proc. w stosunku do 2011 roku. Sprzedaż marki z powodu kryzysu spadła w Europie o 13,4 proc., ale udało się poprawić pozycję rynkową w kilku krajach Europy Zachodniej (Wielka Brytania, Włochy i Hiszpania w sprzedaży samochodów osobowych) i tym samym potwierdzić szóste miejsce w klasyfikacji marek w Europie.
PERSPEKTYWY 2013
– wprowadzanie do sprzedaży w kolejnych krajach modeli C4 L i C-Elysée, przeznaczonych na rynki o szybkiej stopie wzrostu, a w szczególności do Chin i Rosji (które stanowią strategiczne strefy);
– produkcja przemysłowa modelu DS5 w Shenzhen w Chinach począwszy od drugiego półrocza;
– gama C: dwie znaczące premiery (nowy C3 i zastąpienie modelu C4 Picasso);
– linia DS: premiera DS3 Cabrio i otwarcie firmowego salonu DS w Paryżu;
– premiera wersji Full Electric nowego Berlingo;
– wdrożenie nowych silników benzynowych PureTech w modelach C3, DS3 i C-Elysée – nowa rodzina silników benzynowych od 68 do 82 KM, oferujących większy komfort jazdy oraz średnie obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 25 proc. (w stosunku do silników poprzedniej generacji).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.