Od prawie 100 lat Citroen wspiera wszystkich profesjonalistów, oferując im gamę solidnych, innowacyjnych pojazdów użytkowych dostosowanych do specyficznych potrzeb każdego z nich.
Zobacz relacje:
RENAULT: NOWY MASTER E-TECH 100% ELECTRIC Z ZASIĘGIEM 460 KM
Jest to szczególnie widoczne w segmencie samochodów dostawczych, do którego zaliczają się kultowe modele, takie jak TUB, prawdziwy pionier nowoczesnych pojazdów użytkowych, słynny Type H, ceniony C25 i Jumper, który obchodzi dziś 30. rocznicę powstania i korzysta z okazji, aby odmłodzić się, wprowadzając więcej stylu, łączności oraz praktyczności.
Przyjrzyjmy się bliżej wyjątkowej sadze Jumpera, która pozwoliła marce Citroen stać u boku wszystkich firm przez 30 lat i trwa do dziś dzięki wprowadzeniu na rynek nowego, bardziej innowacyjnego Jumpera.
1994: na rynek samochodów dostawczych Jumper wnosi „nową nowoczesność”.
Po pojawieniu się na rynku w styczniu 1994 roku, Jumper zrobił niezapomniane wrażenie, wprowadzając na rynek samochodów dostawczych design, komfort, ergonomię i przyjemność z jazdy inspirowane samochodami osobowymi. Z myślą o profesjonalistach, którzy spędzają długie godziny w swoich samochodach, Citroen zwrócił szczególną uwagę na wnętrze zapewniające ergonomię zbliżoną do sedana, ulepszoną izolację akustyczną i niespotykane dotąd w samochodach dostawczych funkcje, takie jak elektrycznie sterowane szyby i klimatyzacja.
Oczywiście nowy Jumper nie zapomniał o zaspokojeniu podstawowych potrzeb wszystkich profesjonalistów, czyli o szerokiej gamie silników (benzynowych i wysokoprężnych, w tym nowego 2,5-litrowego Diesla i turbodiesla z trzema zaworami na cylinder, dobrze nadającego się do transportu ciężkiego) i konfiguracji nadwozia, co pozwoliło uzyskać w sumie aż 58 różnych wersji Jumpera!
2002: niespotykane dotąd silniki i funkcje.
Na początku XXI wieku Jumper ewoluował dzięki odnowionej konstrukcji i, co najważniejsze, zastosowaniu dwóch najnowocześniejszych silników: turbodoładowanego silnika wysokoprężnego 2.2 HDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz dwupaliwowego silnika benzyna/LPG 2.0i. Jumper był również innowacyjny pod względem wyposażenia, oferując jako pierwszy w swoim segmencie fotel kierowcy o zmiennej amortyzacji, kamerę lub tylne radary.
2006: nowy Jumper jeszcze lepiej odpowiadający potrzebom swoich czasów.
Opierając się na sukcesie pierwszej generacji, Citroen wprowadził na rynek zupełnie nowy model, który jeszcze lepiej spełniał oczekiwania profesjonalistów. Stylistyka nadwozia łączyła w sobie nowoczesność i praktyczność. Przykładowo, zintegrowane ze zderzakiem stopnie ułatwiały czyszczenie przedniej szyby. Nowy model oferował większą pojemność użytkową wynoszącą teraz do 17 m3, w porównaniu do poprzednich 14 m3. Nowy model był jednym z nielicznych lekkich pojazdów dostawczych z napędem przednim oferujących dopuszczalną masę całkowitą powyżej 3,5 ton. Gama silników diesla HDi powiększyła się o trzy poziomy mocy: 100, 120 i 157 KM.
2014: Jumper w czołówce dzięki wprowadzeniu zaawansowanych systemów wspomagania jazdy.
Nową generację Jumpera, utrzymującego się cały czas w czołówce rankingów sprzedaży wyposażono w połowie drugiej dekady w światła do jazdy dziennej LED, ekran dotykowy z wbudowaną nawigacją, moduł Connecting Box z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i USB, system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz system Stop & Start w silnikach e-HDi, dzięki któremu zużycie paliwa w mieście spadło o 0,5 l/100 km.
2024: Jumper i e-Jumper wkraczają w nową erę
Obecnie Jumper oferuje bezprecedensowe rozwiązania, aby sprostać ewoluującym oczekiwaniom i potrzebom profesjonalistów. Marka Citroen wprowadziła niedawno na rynek nowego Jumpera i nowego e-Jumpera.
Aby zwiększyć komfort jazdy, Jumper oferuje teraz po raz pierwszy automatyczną skrzynię biegów dostępną dla dwóch z trzech nowych silników BlueHDi (140 i 180 KM, silnik o mocy 120 KM jest zestawiony z 6-biegową manualną skrzynią biegów).
Z myślą o profesjonalistach, którym zależy na zrównoważonej mobilności i obniżeniu codziennych kosztów eksploatacji, nowego e-Jumpera wyposażono w całkowicie nowy, w 100% elektryczny układ napędowy. Ładowanie akumulatora nowego e-Jumpera od 0 do 80% za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 150 kW zajmuje zaledwie 55 minut.
Jumper – pionier zerowej emisji w swoim segmencie będzie również dostępny w późniejszym terminie z nowym silnikiem na ogniwa paliwowe (wodorowe) zapewniającym prawie 500 km zasięgu.
Nowy Jumper robi także kolejny krok naprzód w zakresie łączności. Wersje ze średniej półki wyposażone są w 5-calowy ekran dotykowy, umożliwiający obsługę funkcji audio i telefonu podłączonego przez Bluetooth). Modele z wyższej półki posiadają duży 10-calowy ekran dotykowy z wbudowaną nawigacją i funkcją bezprzewodowego połączenia z systemami CarPlay i Android Auto.
Zoptymalizowany komfort i bezpieczeństwo jazdy. Aby zapewnić użytkownikom optymalne warunki pracy, nowy Jumper oferuje niespotykane wcześniej wyposażenie: elektryczny hamulec postojowy, wygodniejszy w obsłudze niż ręczny, cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne zwiększające poziom komfortu i bezpieczeństwa, funkcję bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, itp. Dostępne są również nowe systemy wspomagania jazdy, takie jak system wykrywania zmęczenia kierowcy lub automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów.