CIRCLE K: NA STACJACH RUSZYŁA SPRZEDAŻ PALIWA ZIMOWEGO

circlek-zima1

Na stacjach paliwowych Circle K można już traktować paliwa zimowe o parametrach przystosowanych do działania w niskich temperaturach.

Choć na prawdziwe mrozy kierowcy jeszcze poczekają, to warto o tym wiedzieć i zawczasu się do nich przygotować.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jednym z kluczowych czynników umożliwiających bezproblemowe użytkowanie auta zimą jest bowiem tankowanie paliwa o właściwych paramentach niskotemperaturowych. Zima to dla kierowców czas szczególnych wyzwań. Zmienne warunki pogodowe wymagają zwiększonej uwagi i zachowania szczególnej ostrożności na drodze, ale przede wszystkim odpowiedniego przygotowania samochodu do niskich temperatur, przy których pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika.

Nawet najlepiej przygotowany pojazd nie wygra walki z niskimi temperaturami bez odpowiedniego paliwa w zbiorniku. W przypadku silników diesla gatunek oleju napędowego ma duże znaczenie nie tylko dla płynności jazdy, ale przede wszystkim podczas uruchamiania auta.

Sprzedaż zimowego gatunku oleju napędowego na stacjach Circle K potrwa do końca lutego. Paliwo to charakteryzuje się obniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra, która wynosi maksymalnie -20°C. Parafiny zawarte w oleju napędowym pod wpływem działania niskich temperatur krystalizują się i wytrącają się na filtrze paliwa. Przy sprzyjających warunkach, filtr może zostać zatkany w takim stopniu, który spowoduje unieruchomienie pojazdu.

Ale czy Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra, która wynosi maksymalnie -20°C daje wystarczająca pewność w trakcie zimy? Problemy z płynną pracą silnika mogą pojawić się znacznie wcześniej, czyli w momencie, gdy paliwo zaczyna mętnieć np. po niezbyt mroźnej nocy. Temperatura, przy której występuje to zjawisko nazywana jest Temperaturą Mętnienia. Ten parametr nie jest gwarantowany w standardowych, zimowych gatunkach oleju napędowego.

Circle K_pali11

Właściwą odpowiedzią na zmieniające się temperatury jest milesPLUS diesel arktyczny, który umożliwia pracę silnika w każdych warunkach pogodowych. Charakteryzuje się gwarantowaną Temperaturą Mętnienia maksymalnie do -22°C oraz obniżoną do -32°C Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra.

Dodatkowo nie zawiera biokomponentów pogarszających właściwości paliwa oraz posiada dodatek uszlachetniający, który nie tylko oczyszcza silnik z osadów i właściwie go zabezpiecza, ale również pozwala zwiększyć zasięg nawet do 3 proc.

Na wszystkich stacjach Circle K w Polsce są również dostępne zimowe gatunki benzyn oraz autogazu. Skład benzyn miles, milesPLUS oraz SupraGas został tak zmodyfikowany, aby umożliwić właściwą pracę silnika w niższych temperaturach. Dzięki większej zawartości lekkich frakcji węglowodorów, w porównaniu do gatunków letnich, paliwa te szybciej odparowują ułatwiając rozruch i pracę silnika.

Circle K dodatkowo zleca niezapowiedziane kontrole jakości paliw na swoich stacjach. Badania są przeprowadzane przez niezależne akredytowane laboratoria badawcze. Dzięki temu mamy pewność najwyższej jakości sprzedawanych produktów.

Zasady tankowania w zimie

Niskie temperatury wpływają na ograniczenie właściwości eksploatacyjnych paliw, dlatego w zimowych warunkach silnik potrzebuje paliwa, które pozwoli przygotować go do niezakłóconej pracy.

Warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach tankowania zimą:
• aby nie dać się zaskoczyć, najlepiej zatankować paliwo arktyczne jeszcze zanim nadejdą mrozy;
• jakość tankowanego paliwa w zimie nabiera jeszcze większego znaczenia; nawet niewielka zawartość zanieczyszczeń lub wody znacząco obniża odporność paliwa na działanie niskich temperatur; dlatego należy tankować paliwa wyłącznie na sprawdzonych stacjach, które regularnie przeprowadzają kontrole jakości w całym łańcuch dostaw;
• bardzo ważne jest utrzymanie wysokiego stanu napełnienia zbiornika; tankowanie należy zawsze przeprowadzić do pełna, aby usunąć wilgotne powietrze gromadzące się w układzie paliwowym, które skraplając się przedostaje się do paliwa i po zamarznięciu może zablokować układ paliwowy;
• kierowcy powinni także pamiętać o niemieszaniu paliwa zimowego z innymi; dodanie nawet niewielkiej ilości innego gatunku pogarsza właściwości niskotemperaturowe paliwa.