Chevrolet opublikował wideo prezentujące przejazd nowego Camaro Z/28 2014 po torze Nürburgring. Samochód pokonał całą pętlę w czasie 7:37,40, czyli porównywalnie z najbardziej prestiżowymi autami sportowymi świata.
Model Z/28 przejechał okrążenie słynnego toru w Niemczech o cztery sekundy szybciej niż Camaro ZL1, pokonując tym samym modele takie jak Porsche 911 Carrera S czy Lamborghini Murcielago LP640. Co więcej, warunki, w których Camaro Z/28 wyjechało na tor nie były idealne – nawierzchnia była wilgotna, a pod koniec przejazdu spadł deszcz.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
– Jednym z wyzwań, jakim trzeba stawić czoła podczas testów na Nürburgring jest fakt, że tor jest bardzo długi, więc warunki atmosferyczne mogą się diametralnie zmienić podczas pokonywania jednego okrążenia. Adam Dean, kierowca testowy modelu Z/28, wykonał świetną pracę, prowadząc auto w pogarszających się warunkach. Z danych telemetrycznych pozyskanych podczas sesji testowej wynika, że Camaro Z/28 może być nawet o sześć sekund szybsze na suchym torze – powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro.
Zobacz w oryginale: youtube.com.
Doskonałe czasy okrążeń Camaro Z/28 to zasługa:
– zwiększonej przyczepności (może osiągnąć w zakręcie przeciążenie 1,08 g);
– zwiększonej siły hamowania (węglowo- ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, zdolne do wytworzenia podczas hamowania przeciążenia na poziomie 1,5 g);
– zredukowanej masy własnej (silnik jest lżejszy o około 136 kg, zastosowano też lżejsze koła i cieńsze szkło w tylnej szybie).
Sercem Camaro Z/28 jest 7-litrowy silnik LS7. Jednostka wykorzystuje lekkie i wydajne komponenty zapożyczone ze świata wyścigów samochodowych, takie jak tytanowe zawory wlotowe i korbowody, wzmocnione, wyczynowe aluminiowe głowice cylindrów oraz wał korbowy z kutej stali. Silnik produkuje moc 505 KM oraz moment obrotowy o wartości 652 Nm.
Camaro Z/28 jest oferowane wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z krótko zestopniowanymi przełożeniami, która przenosi moc na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Nowa konstrukcja pozwala kierowcom na aplikowanie wyższej mocy i szybsze pokonywanie zakrętów, ponieważ system nieustannie dostosowuje rozkład momentu obrotowego, zapewniając optymalną trakcję podczas hamowania przed zakrętem, pokonywania łuku i przyspieszania po wyjściu z zakrętu.
Zespół spędził tydzień na torze Nürburgring w ramach końcowych testów modelu Z/28, pokonując blisko 1600 kilometrów w łącznym czasie 10 godzin.
– Wszystkie modele Chevroleta o sportowych osiągach muszą pozytywnie zaliczyć 24-godzinny test. Podczas 24-godzinnego testu samochody walczą na torze o najlepsze czasy przejazdu, a nasi inżynierowie mogą wówczas jedynie zmieniać hamulce i opony – powiedział Wayne McConnell, dyrektor globalnej linii samochodów sportowych.
24-godzinny test składa się z kilku segmentów realizowanych na przestrzeni kilku dni (czasem na różnych torach), co pozwala ocenić osiągi w precyzyjnie określonych i monitorowanych warunkach. Inżynierowie gromadzą dane dotyczące 130 podzespołów.
– Obecny test poddaje nasze modele dużo większym obciążeniom niż podczas eksploatacji w rękach większości prywatnych nabywców. W rezultacie jesteśmy pewni, że nasze sportowe auta są niezawodne i oferują klientom doskonałe osiągi – dodał McConnell.