Od sprzętów gospodarstwa domowego po zabawki dla dzieci, silniki elektryczne są nieodłączną częścią współczesnego życia, natomiast początek ich wykorzystania w branży motoryzacyjnej datuje się na rok 1912, kiedy to Charles Kettering wynalazł rozrusznik elektryczny. Obecnie silniki elektryczne przejmują rolę kluczowych podzespołów samochodowego układu napędowego, co demonstruje Chevrolet Volt.
Chevrolet prowadzi prace nad silnikami elektrycznymi w pilotażowym oddziale w Wixom na przedmieściach Detroit, przy czym celem koncernu jest rozpoczęcie produkcji jednostek tego typu w amerykańskiej fabryce GM w White Marsh w stanie Maryland (nieopodal Baltimore) pod koniec 2012 roku. Obecnie w Wixom prowadzone są testy elementów wyposażenia i procesów, które później zostaną wdrożone w oddziale w White Marsh.
W samochodach z konwencjonalnymi jednostkami napędowymi silniki elektryczne służą do sterowania fotelami, szybami bocznymi, spryskiwaczami przedniej szyby i innymi funkcjami. Z kolei w hybrydach i samochodach elektrycznych silniki elektryczne wykorzystywane są jako źródło napędu. Energia elektryczna przechowywana w akumulatorze zasila silnik elektryczny, który napędza koła.
Koncern GM skupił się na opracowaniu magnesów stałych oraz indukcyjnych silników elektrycznych o wszechstronnych możliwościach zastosowania. Podczas prezentacji przeprowadzonej w zakładzie w Wixom, przedstawiciele mediów mogli własnoręcznie zbudować fragmenty silnika z magnesem stałym o mocy 85 kW (114 KM). Dokładnie taki silnik będzie stosowany jako źródło napędu elektrycznego Chevroleta Sparka, który zadebiutuje w 2013 roku.
Oddział w White Marsh będzie produkował silniki elektryczne dla modelu Spark i innych samochodów, które powstaną w przyszłości. Obecnie GM wykorzystuje silniki elektryczne jako jeden z podzespołów układu napędowego w dziewięciu samochodach, a są to modele Chevrolet Volt, Chevrolet Malibu Eco, Chevrolet Silverado Hybrid, Buick Lacrosse eAssist, Buick Regal eAssist, GMC Sierra Hybrid, GMC Yukon i Yukon Denali Hybrid oraz Cadillac Escalade Hybrid.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.