Chevrolet Trax, nowy SUV segmentu B mierzy 4,2 m długości, 1,7 m szerokości i 1,6 m wysokości, co potęguje wrażenie konstrukcji mocno osadzonej na kołach. W salonach w Polsce trwa odliczanie do oficjalnej premiery – wiadomo, że model ten będzie można kupić już od 59 990 złotych.
Kluczowe elementy stylistyki nadwozia modelu Trax to osłona chłodnicy podzielona na dwie części z centralnie umieszczonym logo w kształcie złotej muszki, wydatne tylne panele oraz opadająca ku tyłowi linia dachu, łącząca się ze zintegrowanym spoilerem.
Zobacz także:
PREMIERY
CHEVROLET TRAX W POLSCE
Z kolei wnętrze charakteryzuje się płynnie poprowadzonymi liniami, nowoczesnymi akcentami stylizacyjnymi i przemyślanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Użytkownik ma do wyboru osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń, a z tyłu znajduje się gniazdko prądu o napięciu 230V, które pozwala na ładowanie laptopa oraz innych urządzeń elektronicznych bez konieczności stosowania adapterów.
Przestrzeń ładunkowa w bagażniku może zostać powiększona do 1 370 litrów, a pod podłogą bagażnika umieszczono dodatkowy schowek. Tylna kanapa w Traxie jest dzielona w stosunku 60/40, natomiast w wyższych wersjach wyposażenia fotel pasażera siedzącego z przodu można złożyć na płasko, co umożliwia transport przedmiotów o długości do 2,3 metra.
Wśród licznych schowków rozmieszczonych w kabinie pasażerskiej znalazły się m.in. specjalne szuflady pod fotelami oraz dwa schowki umieszczone przed pasażerem, z których jeden wyposażono w wejścia USB oraz Aux, pozwalające podłączyć iPody, smartfony oraz inne urządzenia elektroniczne.
Dodatkowy bagaż można przewozić na dachu samochodu. Chevrolet Trax jest standardowo wyposażony w relingi dachowe, a maksymalne obciążenie dachu wynosi 75 kilogramów. Trax może też ciągnąć przyczepę o masie do 1200 kilogramów.
Technologia Chevrolet MyLink
Dzięki technologii Chevrolet MyLink instalowanej na pokładzie modelu Trax w wyższych wersjach wyposażeniowych, kierowcy otrzymują do dyspozycji łatwy w obsłudze system, który daje dostęp do wielu funkcji multimedialnych, w tym do specjalnych aplikacji zainstalowanych w pamięci przenośnego urządzenia użytkownika.
Chevrolet MyLink zapewnia łatwy dostęp do książki telefonicznej, osobistych list odtwarzania, plików wideo (przez USB lub wejście aux), galerii zdjęciowych (zapisanych w pamięci USB lub iPhone’a) oraz innych zapisanych danych.
System może przechowywać informacje przesyłane jednocześnie przez nawet pięć podłączonych smartfonów. Wejście USB pozwala również na podłączenie innych urządzeń, takich jak odtwarzacze MP3, iPody czy iPady. Urządzenia, które nie obsługują USB i funkcji Bluetooth można z kolei przyłączyć za pomocą innego dedykowanego wejścia.
Użytkownicy systemu MyLink mogą skorzystać z licznych dedykowanych aplikacji na smartfony, które ułatwią i uprzyjemnią eksploatację samochodu. Aplikacja BringGo umożliwia nawigowanie za pośrednictwem telefonu komórkowego, dzięki czemu nie trzeba kupować zintegrowanego systemu nawigacji samochodowej, który zwykle jest dość drogi.
Oprócz map 3D, funkcji asystenta pasa ruchu oraz przesyłania bieżących raportów na temat ruchu drogowego, co wymaga aktywnego połączenia z Internetem przez smartfona, BringGo oferuje możliwość przechowywania map w pamięci smartfona. W ten sposób użytkownik ma dostęp do punktów docelowych i wskazówek nawigacyjnych nawet przy ograniczonym sygnale telefonicznym (bez opłat za transfer). Właściciele Chevroleta Traxa wyposażonego w system MyLink będą mogli słuchać radia za pomocą funkcji TuneIn.
Technologia MyLink umożliwia również korzystanie z aplikacji Stitcher, która pozwala przesyłać bezpośrednio do samochodu programy radiowe i informacyjne oraz ulubione podcasty użytkownika.
Trzy oszczędne silniki i napęd na cztery koła
W gamie jednostek napędowych dostępne są: turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,7 l. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet Trax oferowany będzie z system Start/Stop. Sześciobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l lub wysokoprężnym 1,7 l.
W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną jednostka 1,4 l turbo rozwija moc 140 KM (103 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Z kolei silnik Diesla 1,7 l produkuje 130 KM (96 kW) mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Wysokoprężna jednostka 1,7 l jest najoszczędniejsza w gamie tego modelu, w wersji z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Średnie zapotrzebowanie na paliwo w modelu z turbodoładowanym silnikiem 1,4 l z przekładnią manualną wynosi 6,5 l/100 km. Emisja CO2 to odpowiednio 120 i 149 g/km.
Napęd na cztery koła, dostępny w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l i wysokoprężnym 1,7 l, automatycznie dostosowuje ustawienia do warunków drogowych, zapewniając lepszą trakcję na śliskich i luźnych nawierzchniach.
Układ jezdny najnowszego modelu Chevroleta został zestrojony z uwzględnieniem warunków panujących na europejskich drogach, a nad bezpieczeństwem jazdy czuwają zaawansowane systemy elektroniczne.
Stabilność podczas jazdy zapewnia duży rozstaw kół z przodu i z tyłu (1 540 mm) oraz duży rozstaw osi (2 555 mm). Odpowiednia charakterystyka prowadzenia to także zasługa zastosowania systemu BFI (body-frame-integral), kolumn McPhersona w przednim zawieszeniu oraz belki skrętnej z tyłu.
Trax został wyposażony w elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPS) ze zintegrowanym systemem zapewniającym sprawne działanie układu przez cały okres użytkowania samochodu.
Wysoki poziom bezpieczeństwa
Trax jest jednym z najbezpieczniejszych małych SUV-ów w Europie. Jeśli już dojdzie do wywrócenia się auta, jego konstrukcja wytrzyma nacisk ponad czterokrotnie przekraczający masę samochodu.
Chevrolet Trax został wyposażony w szereg nowoczesnych systemów, które wspomagają kierowcę podczas jazdy w trudnych warunkach drogowych. Są to: system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), system kontroli zjazdu ze zbocza (HDC), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), kontrola trakcji, czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), hydrauliczny system wspomagania hamowania (HBFA) i system ograniczający skutki ewentualnego przewrócenia się pojazd
Oprócz sześciu poduszek powietrznych, standardem w modelu Trax są również takie elementy jak łamane pedały, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich siedzeniach oraz punkty mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.