Nowy model SS, jako pierwszy od 1996 roku tylnonapędowy sedan Chevroleta z silnikiem V8, został zaprojektowany z myślą o dynamicznej jeździe zarówno po ulicach, jak i na torze.
Chevrolet SS (rok modelowy 2014) został w ubiegły weekend zaprezentowany na torze Daytona International Speedway. Wydarzenie to zbiegło się z debiutem wyścigowej wersji SS podczas NASCAR Daytona 500.
Zobacz także:
PREMIERY
– Choć reputacja marki Chevrolet została w sporej części zbudowana na mocnych, dynamicznych, tylnonapędowych sedanach, od 17 lat nie mieliśmy takiego auta w naszej ofercie – wyjaśnia Mark Reuss, prezes General Motors North America.
Chevrolet SS korzysta ze sprawdzonego w wyścigach układu napędowego tylnej osi, który znany jest między innymi z modeli Camaro, Caprice oraz Holden VF Commodore.
Nowego Chevroleta SS napędza silnik V-8 LS3, który ma generować 415 KM mocy oraz 563 Nm momentu obrotowego. Wykorzystywana również w modelu Corvette jednostka LS3 ma pojemność 6,2 litra.
Silnik LS3 sprzężono z sześciostopniową przekładnią automatyczną, ale biegi zmieniać można również ręcznie za pomocą manetek przy kole kierownicy. Dzięki bardzo dynamicznemu przełożeniu przekładni głównej (3,27), Chevrolet SS od 0 do 100 km/h rozpędza się w około 5 sekund, co sprawia, że jest jednym z najszybszych sedanów na rynku.
Aby samochód równie łatwo pozwalał się prowadzić i zatrzymać, Chevroleta SS wyposażono w sportowo zestrojone podwozie, które obejmuje:
– układ zawieszenia oparty na kolumnach MacPhersona z przodu oraz niezależnej konstrukcji wielowahaczowej z tyłu;
– układ kierowniczy ze wspomaganiem elektronicznym, dostrojony do sportowego stylu jazdy;
– montowany standardowo układ hamulcowy firmy Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicy 355 mm oraz dwuelementowymi, czterotłoczkowymi zaciskami z przodu;
– felgi ze stopu metali lekkich ze sportowym ogumieniem Bridgestone (przód: felgi w rozmiarze 19 x 8.5 z oponami 245/40ZR19; tył: felgi w rozmiarze 19 x 9.0 z oponami 275/35ZR19).
Samochód prowadzi się pewnie dzięki niemal idealnie równemu rozkładowi masy na przód i tył (50/50) oraz obniżonemu środkowi ciężkości. Osiągnięcie takich wartości było możliwe między innymi za sprawą aluminiowej pokrywy silnika i bagażnika, które ważą o 30 proc. mniej niż gdyby wykonane były z paneli stalowych.
– Chcieliśmy stworzyć samochód, który podczas pokonywania zakrętów zachowywałby świetną przyczepność oraz precyzję prowadzenia i jednocześnie oferował najwyższy komfort podróżowania – wyjaśnia David Leone, główny inżynier GM ds. projektów globalnych.
Stylistyka modelu SS również stanowi połączenie dynamiki i wygody. Muskularną, sportową sylwetkę SS podkreśla również duży rozstaw osi. W przedniej części nadwozia uwagę przykuwa wyraziste przetłoczenie na aluminiowej masce silnika, które zdradza drzemiącą pod nią moc. Wąski, opadający zarys tylnej części karoserii odpowiada za poprawę właściwości aerodynamicznych samochodu. Całości dopełniają liczne detale klasy premium, takie jak elementy chromowane, przednie reflektory HID (wyposażenie standardowe) oraz diodowe światła do jazdy dziennej.
Przestronne wnętrze modelu SS bez problemu pomieści 5 osób, zapewniając 106 cm miejsca na nogi z przodu oraz 99 cm z tyłu. Standardowe wyposażenie obejmuje skórzaną tapicerkę siedzeń oraz regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach przednie fotele kubełkowe z dodatkowym podparciem bocznym. Na desce rozdzielczej wykonanej z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału umieszczono wyraziste logo modelu SS. Uwagę zwracają również liczne chromowane wstawki w dwóch odcieniach – satynowym i jasnym chromowanym. W nocy wnętrze oświetlane jest chłodnym, niebieskim światłem.
W konsoli środkowej znajdziemy przełączniki systemu multimedialnego, klimatyzacji oraz inne przełączniki.
Chevrolet SS oferuje bardzo długą listę wyposażenia standardowego, które obejmuje między innymi:
– kolorowy wyświetlacz dotykowy w desce rozdzielczej, obsługujący technologię Chevrolet MyLink oraz najnowszą generację układu nawigacji;
– markowy zestaw audio firmy Bose z dziewięcioma głośnikami;
– kolorowy wyświetlacz przezierny HUD;
– system uruchamiania silnika przyciskiem;
– system kontroli stabilności StabiliTrak;
– układ ostrzegający o ryzyku kolizji czołowej (FCA);
– układ ostrzegający przed niezamierzoną zamianą pasa ruchu (LWD);
– system ostrzegający o obiektach w tzw. martwym polu;
– kamerę cofania systemu Rear Cross Traffic Alert.
Chevrolet SS to również pierwszy model marki, który oferuje system automatycznego pakowania (Automatic Parking Assist), wykorzystujący układ czujników ultradźwiękowych do wykrywania odpowiednich miejsc parkingowych. Kierowca operuje jedynie pedałem gazu, hamulca oraz dźwignią zmiany biegów.
Nowy Chevrolet SS 2014 pojawi się w sprzedaży w USA w czwartym kwartale 2013 roku. Dołączy do modeli Corvette oraz Camaro, które w ostatnich dwóch latach uczyniły Chevroleta najpopularniejszym producentem samochodów sportowych w Ameryce.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.