Andrzej Żelazny, który od 2009 roku pełnił rolę dyrektora generalnego Chevrolet Poland, został mianowany dyrektorem generalnym nowo utworzonego Regionu Europy Północnej, w skład którego wchodzą Polska, Szwecja oraz Finlandia.
Na dalszym etapie możliwe jest rozszerzenie tej organizacji o kolejne kraje.
Wprowadzone zmiany pozwalają stworzyć bardziej sprawną i wydajną strukturę organizacyjną w regionie, co umożliwi Chevroletowi skuteczniejsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby klientów.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
W 2012 roku łączna sprzedaż Chevroleta w Szwecji, Finlandii i Polsce, czyli krajach wchodzących w skład nowej struktury organizacyjnej, wyniosła 14 467 sztuk. W Polsce, która jest w regionie liderem pod względem sprzedaży oraz udziału w rynku, sprzedaż wyniosła 10 474 sztuki, czyli o 37 proc. więcej niż w 2011 roku. Udział w rynku wzrósł do 3,18 proc.
Pomiędzy 2009 a 2012 rokiem Chevrolet w Polsce prawie podwoił swoją sprzedaż, z 5 450 do 10 474 samochodów sprzedanych w rekordowym 2012 roku. W tym czasie podwoił się również udział w rynku, z 1,53 do 3,18 proc.
W ubiegłym roku w Szwecji do klientów trafiły 2 862 Chevrolety, co przekłada się na udział w rynku wynoszący 0,88 proc. oraz wzrost sprzedaży o 53 proc. W Finlandii w 2012 roku sprzedano 1 131 Chevroletów.
Andrzej Żelazny rozpoczął swoją karierę w koncernie General Motors w sierpniu 1994 roku jako koordynator ds. gospodarki materiałowej w montowni Opla Astry na Żeraniu. W roku 2001 oddelegowany był do pracy w Centrali Opla w Niemczech, gdzie kierował zespołem wdrażającym europejski projekt serwisowy. Obejmował stanowiska dyrektora działu obsługi posprzedażnej oraz dyrektora marketingu marki Opel, a następnie dyrektora sprzedaży i marketingu marki Saab. Od marca 2008 był dyrektorem sprzedaży i marketingu marki Chevrolet w Polsce, a 1 listopada 2009 roku objął stanowisko dyrektora generalnego firmy Chevrolet Poland.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.