Chevrolet ogłosi listę klientów uprawnionych do zakupu modelu COPO Camaro 2013, czyli samochodu fabrycznie przygotowanego do wyścigów. W tym roku powstanie zaledwie 69 egzemplarzy tego modelu.
Chęć zakupu jednego z nich zadeklarowało ponad 3000 osób. Skrót COPO pochodzi od nazwy jednostki Central Office Production Order, która w latach 60. ubiegłego wieku zajmowała się realizacją nietypowych zamówień składanych przez dilerów, głównie na samochody flotowe.
Niektórzy z tych dilerów wykorzystywali system do tworzenia modeli o wyższych osiągach, które nie były oficjalnie oferowane w salonach sprzedaży. W ten sposób powstał legendarny Camaro ZL1 z 1969 roku. Samochód został wyposażony w silnik o pojemności 427 cali sześciennych, opracowany z myślą o wyścigach. Powstało 69 sztuk tego modelu, który do dziś pozostaje jednym z najcenniejszych samochodów kolekcjonerskich.
Modele COPO Camaro z rocznika 2013 będą oferowane z dwoma nowymi silnikami (o mocy 325, 375 oraz 425 KM) do wyboru oraz z nową manualną skrzynią biegów (obok przekładni automatycznej Powerglide), dzięki czemu będą mogły rywalizować w wielu klasach zawodów serii NHRA. W każdym modelu, w zależności od wybranego silnika i przekładni, optymalizacji podlega również przełożenie tylnej osi.
Nowe i zmodernizowane, elementy w modelach z 2013 roku to również osłona chłodnicy oraz standardowe reflektory wersji produkcyjnej (non-HID), przeprojektowane wnętrze i przednie sprężyny czy chłodnica skrzyni biegów zintegrowana z chłodnicą silnika.
Wszystkie modele COPO Camaro są składane ręcznie przy wykorzystaniu bazowych podzespołów z fabryki Oshawa, gdzie produkuje się standardowe Camaro. Każdy egzemplarz zostaje wyposażony w klatkę bezpieczeństwa oraz inne elementy zgodne ze standardami NHRA, a także wyścigowe podwozie i specjalne zawieszenie – łącznie ze sztywną belką osi tylnej, która zastępuje standardowe zawieszenie niezależne. Dopełnieniem całości są lekkie koła wyścigowe Bogart i opony Hoosier.
Produkcja modelu rozpocznie się w kwietniu, natomiast pierwsze dostawy do klientów będą realizowane na początku lata. Każdy model COPO Camaro jest oznaczony numerem seryjnym zgodnym z numerem silnika, jednak jest pozbawiony numeru VIN, więc nie będzie go można zarejestrować do użytku na publicznych drogach.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.