CHERY: AUTORSKA TECHNOLOGIA HYBRYDOWA CHERY SUPER HYBRID (CSH)

CHERY wprowadza technologię hybrydową piątej generacji – CHERY Super Hybrid (CSH)

Dzięki ponad 27-letniemu doświadczeniu w badaniach i rozwoju technologii, CHERY wkracza na polski rynek z ofertą wydajnych, wszechstronnych i przyjaznych dla środowiska pojazdów. Kluczowym elementem tego przełomu jest system CSH, który zapewnia wysoką efektywność paliwową oraz wysokie osiągi, będące przykładem możliwości i wizji chińskiej inżynierii motoryzacyjnej.


Zobacz relacje:

MERCEDES-BENZ: DROGOWE TESTY NOWEGO AKUMULATORA PÓŁPRZEWODNIKOWEGO
 

TECHNIKA


 

Odważny start: fundament pod niezależność technologii

Już od momentu założenia firmy w 1997 roku kierownictwo CHERY wiedziało, że stworzenie własnej gamy pojazdów będzie możliwe tylko pod warunkiem pełnej samowystarczalności w zakresie kluczowych komponentów. Priorytetem stało się więc opracowanie autorskiej konstrukcji układu napędowego – mimo braku wzorców, dokumentacji, zakładów produkcyjnych czy doświadczenia.

W niemal laboratoryjnych warunkach, przy dużych ograniczeniach finansowych oraz kadrowych, zespół inżynierów podjął próbę skonstruowania kompletnego układu napędowego od podstaw. Po ponad 500 dniach intensywnych prac, w kwietniu 1999 roku CHERY uruchomiło swój pierwszy, w pełni samodzielnie opracowany silnik.

Osiągnięcie to otworzyło drogę do rozpoczęcia masowej produkcji pojazdów oraz stało się fundamentem strategii zmierzającej do pełnej niezależności od zewnętrznych dostawców technologii, a także zdobywania kompetencji niezbędnych do projektowania kolejnych generacji układów napędowych.

Budowa nowoczesnego zaplecza badawczo-rozwojowego

Kolejny istotny kamień milowy CHERY osiągnęło w 2002 roku, podejmując decyzję o zainwestowaniu blisko miliarda juanów w strategiczne partnerstwo z AVL – jednym ze światowych liderów w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej. W ramach tej współpracy opracowano kompletną rodzinę jednostek napędowych pierwszej generacji, obejmującą aż 18 różnych konstrukcji, w tym warianty wyposażone w zaawansowane układy bezpośredniego wtrysku paliwa (GDI), turbodoładowanie z intercoolerem (TCI) oraz zmienne fazy rozrządu (VVT).

Kluczowym efektem tego etapu było nie tylko pozyskanie najnowocześniejszych technologii, ale także stworzenie własnego systemu badawczo-rozwojowego CHERY, bazującego na transferze wiedzy od globalnych liderów oraz adaptacji rozwiązań do lokalnych warunków rynkowych. Dzięki temu podejściu CHERY sukcesywnie realizowało kolejne projekty, w tym opracowanie w pełni autorskiego silnika NEF1, który w 2005 roku wszedł do produkcji jako jedna z najbardziej zaawansowanych konstrukcji w swojej klasie.

Dzięki tej strategii marka stopniowo budowała silną bazę inżynieryjną, zdolną do tworzenia konkurencyjnych układów napędowych, porównywalnych z rozwiązaniami czołowych światowych producentów. Efektem były między innymi jednostki napędowe ACTECO trzeciej generacji.

Piąta generacja technologii hybrydowej

Dziś, gdy światowy przemysł motoryzacyjny przechodzi rewolucję w zakresie układów napędowych, CHERY ponownie znajduje się w czołówce zmian. CHERY jako pierwsza marka spośród niezależnych chińskich producentów samochodów opanowała kluczowe technologie silnikowe, osiągając pełną i niezależną zdolność projektowania zaawansowanych jednostek napędowych.

Bazując na wieloletnim doświadczeniu w projektowaniu i optymalizacji układów napędowych, marka opracowała piątą generację technologii hybrydowej – CSH (CHERY Super Hybrid) – jeden z najbardziej zaawansowanych tego typu systemów na świecie.

Sercem tego rozwiązania jest dedykowany hybrydowy silnik 1.5 TGDI, który osiąga rekordową sprawność cieplną wynoszącą aż 44,5%, co plasuje go w ścisłej światowej czołówce. Zintegrowana z nim przekładnia DHT nowej generacji, pozbawiona tradycyjnych stopni biegów, gwarantuje płynność pracy, wysoką efektywność (sięgającą 98,5% w trybie elektrycznym) oraz minimalne straty energii.

Kompletny system, wspierany przez wysokonapięciowe moduły akumulatorowe o zwiększonej pojemności, umożliwia osiągnięcie zasięgu nawet do 1600 km w standardowych warunkach testowych, co czyni technologię CSH jednym z najbardziej wydajnych układów hybrydowych na rynku.

Co istotne, technologia została zweryfikowana podczas rygorystycznych testów eksploatacyjnych prowadzonych na wszystkich kontynentach – od gorących pustyń Bliskiego Wschodu, przez wysokogórskie trasy Ameryki Południowej, po ekstremalne warunki klimatyczne – co pozwoliło uzyskać pełną pewność działania, a jednocześnie otworzyć przed CHERY nowe możliwości ekspansji na globalne rynki.

CHERY już wkrótce w Polsce

Wejście marki CHERY na polski rynek planowane jest na drugą połowę 2025 roku, kiedy działalność rozpoczną pierwsze salony dealerskie, stopniowo rozbudowując ofertę produktową oraz zapewniając kompleksową obsługę serwisową. Pierwsze pojazdy zostaną zarejestrowane już w drugim kwartale przyszłego roku. Polska premiera to istotny element strategii rozbudowy sieci sprzedaży marki w Europie.

Oferta CHERY w Polsce obejmie modele hybrydowe i spalinowe, w tym samochody z popularnych serii CHERY TIGGO 8 oraz TIGGO 7. Wprowadzenie pojazdów z tych segmentów podkreśla nie tylko strategiczne wejście marki CHERY na rynek Unii Europejskiej, ale również prezentuje zaawansowane możliwości technologiczne i kompleksową wiedzę chińskich producentów motoryzacyjnych w obszarze nowoczesnych układów napędowych.

Oferta CHERY na polskim rynku obejmuje serię TIGGO 7 – pięcioosobowego SUV-a segmentu C, dostępnego w wersji benzynowej z silnikiem 1.6TGDI oraz skrzynią biegów 7DCT (108 kW/275 Nm), a także jako hybrydę typu plug-in, oferującą zasięg do 90 km w trybie elektrycznym oraz łączny zasięg do 1600 km dzięki zaawansowanemu systemowi CHERY Super Hybrid (CSH). Większy model, siedmioosobowy SUV segmentu C – seria TIGGO 8 – reprezentuje podobne podejście, oferując analogiczne konfiguracje silnikowe i hybrydowe. Tym samym marka CHERY potwierdza swoje zaangażowanie w dostarczanie wydajnych, wszechstronnych oraz technologicznie zaawansowanych rozwiązań w dziedzinie mobilności.

Obecność CHERY w Polsce to także szansa na zapewnienie lokalnym klientom najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, wyróżniających się wysoką wydajnością oraz wszechstronnością zastosowania. Marka przewiduje również uruchomienie specjalnego centrum logistycznego z częściami zamiennymi na terenie Polski, co zagwarantuje sprawne dostawy, szybką dostępność podzespołów oraz wysoką jakość obsługi posprzedażowej, zapewniając tym samym standard obsługi przewyższający oczekiwania klientów.

Certyfikowane bezpieczeństwo

Wszystkie modele CHERY wprowadzane na europejski rynek posiadają już certyfikat zgodności z normami Unii Europejskiej – EU WVTA (Whole Vehicle Type Approval). Do końca trzeciego kwartału 2025 roku pojazdy przejdą także testy bezpieczeństwa Euro NCAP. Wersje hybrydowe typu plug-in (PHEV) zostały wyposażone w najnowszy, hybrydowy system piątej generacji CHERY Super Hybrid (CSH), który gwarantuje wyjątkową wydajność paliwową oraz obniżoną emisję spalin.

Dzięki temu CHERY potwierdza gotowość do zapewnienia klientom nie tylko innowacyjnych i oszczędnych rozwiązań napędowych, ale również najwyższych standardów bezpieczeństwa na europejskim rynku motoryzacyjnym.