Goodyear i ZF integrują swoje technologie dla lepszej dynamiki prowadzenia pojazdów
Podczas targów CES 2024 w Las Vegas, firmy Goodyear oraz ZF ogłosiły pomyślną integrację pakietu inteligentnych technologii oponiarskich Goodyear SightLine z oprogramowaniem sterującym pojazdami ZF cubiX. Integracja systemów może znacząco poprawić responsywność pojazdu umożliwiając mu płynniejszą jazdę, szczególnie podczas manewrów na zakrętach, przy jednoczesnym zwiększeniu stabilności auta.
Zobacz także:
CES 2024: HONDA ZAPREZENTUJE NOWĄ SERIĘ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
Integracja Goodyear SightLine z systemem ZF cubiX została doceniona nagrodą CES 2024 w kategorii technologii pojazdów i zaawansowanej mobilności, co potwierdza innowacyjność tej synergii w branży.
Dzięki wspólnym badaniom, wirtualnym symulacjom i testom w warunkach rzeczywistych, firmy Goodyear i ZF wykazały potencjał integracji ich rozwiązań w zakresie poprawy osiągów pojazdu i bezpieczeństwa na drodze. Jak to działa w praktyce? Rozwiązanie Goodyear SightLine jest zdolne do wykrywania wczesnego aquaplaningu i natychmiast dostarcza kierowcy zalecenia dotyczące odpowiedniej prędkości, aby zwiększyć kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie informacja o ryzyku aquaplaningu wraz z danymi o oponach jest przekazywana do oprogramowania cubiX ZF, które może wydawać polecenia siłownikom podwozia, aby skorygować nastawy i ustabilizować pojazd.
Opony są jedyną częścią łączącą pojazd z drogą. Dzięki ucyfrowieniu tego połączenia i wyposażeniu siłowników sterujących pojazdem w krytyczne informacje możemy zoptymalizować osiągi samochodu i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy – powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii w Goodyear. Współpracując z ZF możemy pokazać jak wiele korzyści dla mobilności może przynieść połączenie inteligentnych opon, danych i najwyższej jakości aplikacji.
Goodyear SightLine znacząco wzmocni naszą interakcję z drogą i poszerzy funkcjonalność oraz wartość systemu cubiX. Będzie również wspierać rozwój pojazdów sterowanych oprogramowaniem, stwierdził Martin Fischer, członek zarządu ZF odpowiedzialny za dział rozwiązań podwoziowych. Integracja naszych ekosystemów umożliwi klientom odblokowanie nowych możliwości w personalizacji i optymalizacji zarówno mechaniki jazdy, jak i inteligencji opon, dodał M. Fischer.