TomTom, Bosch i Daimler wspólnie pracują nad nowym systemem Predictive Powertrain Control (PPC) autorstwa firmy Daimler.
Zapewnia pojazdom użytkowym zaawansowany układ wspomagania kierowcy (ADAS) bądź inteligentny tempomat.
Zobacz relacje:
Ciężarówki obecnie wykorzystują bardzo dokładną Mapę ADAS firmy TomTom oraz elektroniczny horyzont firmy Bosch do automatyzacji funkcji prowadzenia pojazdów na autostradach, a w Europie także na drogach międzymiastowych.
System ten prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 5 proc. na pojazd, co przekłada się na zmniejszenie emisji CO2. W nowej generacji Mercedes- Benz Actros dostępna jest najnowsza technologia PPC. Publiczna premiera odbyła się na salonie samochodowym IAA Frankfurt Motor Show 2018.
Jako pierwszy inteligentny system tempomatu w pojazdach użytkowych, PPC aktywnie steruje silnikiem, hamulcami i automatyczną skrzynią biegów. Dzięki Mapie ADAS firmy TomTom system zna topografię, krzywiznę, ograniczenie prędkości (w tym ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych) i znaki drogowe, co oznacza, że może reagować w sposób zapewniający najbardziej efektywne zużycie paliwa.
Elektroniczny horyzont Bosch jest wykorzystywany do zintegrowania wiedzy na temat drogi w strategii jazdy Mercedesem Actros. W nowy sposób dostarcza wymaganych danych map zgodnie z protokołem ADAS, co pozwala na spokojną, bezpieczną i wydajną jazdę.
– Nowa technologia PPC wykorzystuje Mapę TomTom ADAS do wspomagania funkcji jazdy na drogach międzymiastowych – co nie tylko zapewnia bezpieczniejszą, wygodniejszą jazdę, ale także znaczne oszczędności paliwa i redukcję emisji CO2 – powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive.
Nowa technologia pokazana została na zakończonych targach CES 2020 w Las Vegas.