CES 2018: SYSTEM MBUX WKRÓTCE W MERCEDESIE KLASY A

mercedes-ces1

Główną atrakcją stoiska Mercedes-Benz podczas zakończonych targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas była światowa premiera intuicyjnego i inteligentnego systemu multimedialnego MBUX (Mercedes- Benz User Experience – doświadczenie użytkownika Mercedes- Benz).

Jego seryjna odsłona pojawi się na rynku już w tym roku, w nowej Klasie A.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nazwa nowego systemu informacyjno- rozrywkowego – MBUX – podkreśla, że doświadczenie użytkownika (UX) jest tu na pierwszym planie. System wyróżnia się szczególną cechą: dzięki sztucznej inteligencji ma zdolność uczenia się. Można go indywidualizować i dopasowywać do preferencji danego użytkownika. W ten sposób pomiędzy pojazdem a kierowcą oraz pasażerami rodzi się swego rodzaju emocjonalna więź. Jednocześnie system oferuje bezprzewodowe aktualizacje i otwiera nową epokę w dziedzinie łączności Mercedes me.

mercedes-ces2

Do kolejnych zalet MBUX należy panoramiczny kokpit o wysokiej rozdzielczości z dotykową obsługą ekranu, wyświetlacz nawigacji z technologią rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowanej za pomocą komendy „Hej, Mercedes”.

MBUX trafi do całej gamy nowej generacji kompaktowych Mercedes- Benz, a jego seryjna produkcja rozpocznie się wiosną 2018 roku, wraz z debiutem nowej Klasy A. Wizytówką systemu jest kompleksowa koncepcja sterowania dotykowego, stanowiąca połączenie dotykowego ekranu, panelu dotykowego na konsoli środkowej oraz dotykowych przycisków Touch- Control na kierownicy. Pomijając wygodę, intuicyjny sposób obsługi ogranicza rozpraszanie uwagi kierowcy.

Poza tym na liczącym 613 m2 stoisku Mercedes-Benz prezentował koncepcyjne pojazdy Mercedes- Benz Concept EQA oraz smart vision EQ fortwo, hipersportowego Mercedesa- AMG Project ONE, a także przedseryjny model GLC F-CELL, zasilany energią z ogniw paliwowych oraz z ładowanego z gniazdka akumulatora.

mercedes-ces3

Concept EQA demonstruje, w jaki sposób Mercedes-Benz może zmaterializować strategię nowej marki EQ w klasie aut kompaktowych. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, generują łącznie moc systemową przekraczającą 200 kW. Dzięki stałemu napędowi 4×4 z płynną regulacją rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami samochód oferuje zmienną charakterystykę prowadzenia. O tym, który z programów jazdy jest aktualnie wybrany, informuje unikalna, cyfrowa osłona chłodnicy Concept EQA.

Mercedes- AMG Project ONE to hipersportowy samochód wykorzystujący hybrydowy napęd z bolidu Formuły 1. Efekt: zapierające dech w piersiach doznania z jazdy. Koncepcyjny smart vision EQ fortwo stanowi z kolei inteligentne rozwiązanie przyszłościowego transportu miejskiego – jest elektryczny, autonomiczny i pozbawiony kierownicy oraz pedałów.

Co więcej, w Las Vegas swój ostatni przystanek miała trasa Intelligent World Drive, w ramach której Mercedes- Benz testował zautomatyzowane funkcje jazdy na pięciu kontynentach. Na ostatnich etapach w Kalifornii i Nevadzie pojazd testowy zgromadził cenne dane typowe dla ruchu w USA. Posłużą one do dalszego rozwoju systemów wspomagających kierowcę.

W trakcie zautomatyzowanych jazd testowych na rozległym obszarze Los Angeles, a następnie w Las Vegas, skoncentrowano się na ocenie zachowania w gęstym ruchu miejskim i na drogach szybkiego ruchu. Główny nacisk położono na rozpoznawanie autobusów szkolnych oraz charakterystycznych dla lokalnej infrastruktury oznaczeń jezdni, pasów i znaków ograniczeń prędkości. Dodatkowo, przeprowadzono testy innowacyjnego systemu Digital Light.