CES 2018: HARMAN i SAMSUNG PREZENTUJĄ PRZYSZŁOŚĆ

s-500-500

Podczas targów CES 2018, firmy Harman i Samsung Electronics zaprezentowały zestaw unikalnych rozwiązań dla pojazdów podłączonych do internetu i pojazdów autonomicznych.

Prezentacja nowych rozwiązań odbywa się w niespełna rok po przejęciu spółki Harman International przez Samsung Electronics.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

TECHNIKA


 

Wśród kluczowych innowacji, zapewniających wyjątkowe wrażenia z użytkowania cyfrowych pojazdów wymienić należy:
– przeprojektowaną platformę kokpitu cyfrowego (Digital Cockpit) dla pojazdów wszystkich segmentów;
– nowe rozwiązanie telematyczne razem z pierwszym w branży, motoryzacyjnym rozwiązaniem do łączności 5G;
– ekosystem partnerów i rozwiązań rozbudowujących otwartą, autonomiczną platformę Samsung, razem z przykładami pierwszego wdrożenia wspólnie z TTTech.

Każde z nowych rozwiązań zostało opracowane w ramach współpracy Harman- Samsung, wykorzystującej globalną skalę działania, potencjał badawczo rozwojowy i pozycję firm Samsung na rynku urządzeń mobilnych/ TV/ półprzewodników oraz wiodący dorobek firmy Harman w zakresie pojazdów podłączonych do internetu, relacje, znajomość rynku i rosnące grono partnerów w zakresie innowacji. Obie spółki realizują także globalne inwestycje w start-upy, by pomóc producentom sprzętu sprostać rosnącemu popytowi na technologie wykorzystywane w pojazdach.

– Wspólnie z firmą Samsung zwiększyliśmy tempo innowacji dzięki naszej skali, zasobom i kompetencjom, co sprawia, że producenci pojazdów mogą skoncentrować się na ewolucji swoich pojazdów z koncepcji zorientowanej na urządzenia do koncepcji zorientowanej na wrażenia użytkownika – powiedział Dinesh Paliwal, prezes i dyrektor generalny Harman.

Nowa platforma cyfrowego kokpitu

Nowa platforma cyfrowego kokpitu posiada zestaw elastycznych i skalowalnych funkcji, które zapewniają bezpieczeństwo i wygodę oraz są dopasowane do dzisiejszego trybu życia w stałej łączności. Dostępna w standardowej i zaawansowanej konfiguracji systemowej platforma, oferuje wszystkie kluczowe dane i funkcje w jednym centralnym miejscu i może być sterowana za pośrednictwem komend głosowych, paneli dotykowych oraz fizycznych przycisków na kierownicy.

Platforma obsługuje także wiele trybów na potrzeby interakcji z różnymi interfejsami człowiek-maszyna, co pozwala na indywidualne dostosowanie parametrów ogrzewania i klimatyzacji/ mediów i ustawień użytkownika.

Platforma cyfrowego kokpitu to zupełnie nowa generacja komunikacji i ergonomii wewnątrz pojazdów, pozwalająca kierowcom skoncentrować się na drodze, a jednocześnie intuicyjnie i bezpiecznie wchodzić w interakcje z technologiami, w które wyposażony jest pojazd. Jest to możliwe dzięki trybowi projekcji dla usług i aplikacji za pośrednictwem smartfona użytkownika. Ekosystem urządzeń IoT, dzięki łączności w chmurze, usprawnia łączność, a także pomaga obniżyć koszty i ogólną masę pojazdu w każdym segmencie rynku.

W konfiguracji premium, cyfrowy kokpit integruje się z całym cyfrowym światem użytkownika. Dzięki wieloekranowej koncepcji wyświetlania wykorzystującej platformę Ignite firmy Harman, funkcje wewnątrz pojazdu można spersonalizować zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera, dzięki usługom takim, jak wirtualny asystent osobisty, profil przenośny, rozszerzona rzeczywistość i innym. Pozwala to, po raz pierwszy w branży, na integrację systemu operacyjnego Android na czterech ekranach.

Cyfrowy kokpit, personalizuje wrażenia użytkownika, tak że kierowca i pasażerowie odnoszą wrażenie, że pojazd należy do nich, nawet jeżeli tak nie jest. Wykorzystując telefon jako źródło kluczowych usług, system może automatycznie uzyskać dostęp do usług płatnych powiązanych z profilem użytkownika, natomiast Bixby oferuje inteligentne usługi osobistego asystenta pomagając użytkownikowi realizować zadania głosem, dotykiem, gestami i wskazówkami kontekstowymi.

Cyfrowy kokpit jest skalowalny i udostępniany dla każdego segmentu rynku motoryzacyjnego, oferując uniwersalne i zorientowane na bezpieczeństwo funkcje w otwartym ekosystemie przyjaznym dla osób tworzących nowe oprogramowanie.

Pierwsze w motoryzacji rozwiązanie telematyczne 5G

Harman i Samsung wspólnie opracowują modułowe koncepcje zaawansowanej telematyki o przepustowości 1 Gb/s. Sojusz ten zaprezentuje pierwsze w branży motoryzacji rozwiązanie 5G oraz wielopasmową antenę konforemną zapewniającą bezpieczny, szybki i niezawodny transfer danych. Rozwiązanie to składa się z telematycznej jednostki sterowania o modułowej budowie, w której znajduje się moduł dostępu do sieci (NAD) obsługujący dziś łączność LTE CAT 16.

W przyszłości, z wykorzystaniem tej samej konfiguracji sprzętowej korzystać będzie można z technologii 5G. W sektorze motoryzacji, łączność 5G umożliwia wykorzystanie poprawiających bezpieczeństwo możliwości C-V2X, które są kluczowym czynnikiem umożliwiającym autonomiczny transport. Prędkość transferu danych w łączności 5G jest 100 razy większa niż przy obecnych standardach 4G LTE, co pozwala na streaming w wysokiej rozdzielczości, funkcje wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości i sprawne działanie aplikacji w chmurze w szybko poruszających się samochodach.

Dzięki swojej maksymalnej niezawodności i krótkim czasie reakcji, równym zaledwie 1 ms, 5G umożliwia wykorzystanie zdolności C-V2X i mocy obliczeniowych oraz magazynowania danych w chmurze na potrzeby autonomicznych pojazdów kolejnej generacji. Firma Harman ogłosiła dziś, że pierwszym odbiorcą tego rozwiązania będzie czołowy europejski producent samochodów.

Podczas CES 2018 Harman i Samsung demonstrują łączność o dużej prędkości w pojeździe koncepcyjnym, wykorzystującym infrastrukturę Samsung Networks 5G.

Rozwiązania na potrzeby autonomicznej jazdy jutro

Firma Samsung ogłosiła premierę swojej platformy Drvline opracowanej w bliskiej współpracy z Harman. Jest to otwarta i modułowa platforma dla autonomicznych pojazdów, zaprojektowana z myślą o 3, a także 4 i 5 poziomie autonomiczności. Obie spółki będą w dalszym ciągu nad rozwiązaniami, które są skalowalne i zdolne osiągnąć automatyzację aż do poziomu 5. Pierwszy produkt zaawansowanego wspomagania kierowcy (ADAS) opracowany przez sojusz będzie mieć formę kamery skierowanej do przodu z ostrzeżeniem opuszczenia pasa, systemem adaptive cruise control (utrzymania odległości między pojazdami) oraz algorytmami ostrzegania o kolizji i obecności pieszych.

Ten nowy system łączy w sobie dorobek firmy Samsung w zakresie technologii kamer z rozwiązaniem ADAS 360 firmy Harman, w których połączono uczenie maszynowe i analizę danych z rzeczywistością rozszerzoną, tworząc tym samym wirtualnego, samodzielnie uczącego się współpasażera, który sprawia, że jazda staje się pełna wrażeń i bezpieczna zarazem. Nowy system będzie oferowany w sprzedaży od 2018 r.