CES 2016: INNOWACYJNY STUDYJNY VOLKSWAGEN BUDD-e

vw-ces-a1

Podczas wystawy sprzętu elektronicznego CES w Las Vegas Volkswagen zaprezentował innowacyjny pojazd studyjny BUDD-e. Skonstruowano go w oparciu o elementy modułowej platformy do budowy pojazdów elektrycznych (MEB).

Model jest kolejnym wielkim krokiem w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych i wzbudził duże zainteresowanie.


Zobacz także:

CES 2016

ROZMAITOŚCI


 

– BUDD-e wyznacza nowe standardy, których wdrożenie jest możliwe. Ponadto, na przykładzie innowacyjnego e-Golfa Touch, przedstawił system multimedialny nowej generacji, gotowy do zastosowania seryjnego, a wykorzystujący nowe sposoby – prezentacji danych i obsługi. Umożliwia on, między innymi, sterowanie przy pomocy gestów i zawiera ekrany o większych rozmiarach – powiedział do 2300 zaproszonych na prezentacje gości Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen.

vw_ces_a2

BUDD-e, który miał na wystawie w Las Vegas światową premierę, dzięki nowo opracowanemu elektrycznemu zespołowi napędowemu może osiągnąć zasięg do 533 km (wg NEDC). Moc systemowa tego pojazdu wyposażonego w napęd na cztery koła wynosi 235 kW/317 KM. Ponieważ akumulatory umieszczono w podłodze, wnętrze pojazdu można było urządzić w zupełnie nowy sposób, bez jakichkolwiek ograniczeń.

– Tworzymy całkowicie nowe i niepowtarzalne pojazdy elektryczne specjalnie z myślą o wykorzystaniu ich na dalekich dystansach. BUDD jest nowoczesną interpretacją pierwszego Volkswagena Bulli. Na szczególną uwagę zasługuje zastosowany w nim system ładowania akumulatorów – już po 30 minutach są one ponownie naładowane w 80 procentach – dodał Diess.

CES 2016 in Las Vegas ? Volkswagen Studie BUDD-e

Volkswagen zaprezentował również e-Golfa Touch skonstruowanego w oparciu o model seryjny. e-Golf Touch, dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu multimedialnego, to trend przyszłości. W samochodzie tym zastosowano system sterowania przy pomocy gestów oraz elementy jeszcze bardziej zaawansowanego modułowego systemu multimedialnego (MIB) z ekranem o przekątnej aż 9,2 cala. Ten dotykowy wyświetlacz łączy sposób obsługi typowy dla smartfonów z tym stosowanym w samochodach.

Przyszłość będzie także stała pod znakiem jazdy zautomatyzowanej.

– Będzie nam ona towarzyszyć na co dzień i zupełnie zmieni dotychczasowy sposób poruszania się. Volkswagen ma wiele pomysłów na wykorzystanie tych przyszłościowych technologii i umożliwi korzystanie z nich swoim klientom – stwierdził Diess.

vw_ces_a4